Skip links

3 اشتباه رایج در سئو سایت

3 اشتباه رایج در سئو سایت

3 اشتباه رایج در سئو سایت

اشتباه رایج در سئو


شاید با توجه به نقش بسیار موثر محتوا در سئو سایت این جمله را زیاد شنیده باشید “بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر را ول کنید و بچسبید به محتوا ” صادقانه بگم این استراتژی برای کسب نتیجه مناسب در جستجو کلمات اصلا کافی نیست. هرچند که محتوا 90 درصد فعالیت‌های سئو را تحت تاثیر قرار داده و وجهه انسانی و کاربر پسند سایت عموما به محتوا مربوط می‌شود، اما فراموش نکنید بخشی که سایت را در مرحله اول ارزیابی می‌نماید یک ربات و الگوریتم است. در این مقاله به   3 اشتباه رایج در سئو می پردازیم. با ما همراه باشید


اشتباه رایج در سئو


دقت در ریزه کاری و جزئیات = موفقیت در سئو

 

سئو سایت جزئیات زیادی داره و الگوریتم به روز شده گوگل تعیین کننده اثر گذاری هرکدام از مولفه‌های موجود خواهد بود. برای نشان دادن این که تا چه میزان باید روی این جزئیات حساسیت به خرج بدید، به این آمار و ارقام توجه فرمایید.

  • 93 درصد وبگردی کاربران از طریق موتورهای جستجو گر آغاز می‌شود.
  • 75 درصد کاربران برای دیدن نتایج جستجو شده در گوگل حتی اسکرول صفحه را پایین نمی‌آورند.
  • 70 تا 80 درصد کاربران تبلیغات کلیکی گوگل در صفحه اول را نادیده می‌گیرند.

سئو درواقع ترجمه وب سایت به زبانی قابل فهم برای موتورهای جستجوگر است. برای کسب نتیجه مناسب این نکته را در نظر داشته باشید که الگوریتم پیشرفته گوگل هر سال به روز رسانی شده و قابلیت های هوشمندانه ای برای آن تعبیه می‌شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید :

 

استفاده نادرست از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در واقع کلماتی هستند که انتظار می‌رود کابران بیشتر به جستجوی آن پرداخته و در ساخت محتوا باید به طور مناسبی به کار گرفته شوند. متاسفانه استفاده نابجا و پشت سرهم کلمات کلیدی برای افزایش چگالی کلمه، اشتباه رایجی که توسط سئوکاران رخ میدهد. این جمله را در نظر داشته باشید:  بهترین سئو کار برای سئو سایت از بهترین روش‌های سئو سایت استفاده نموده و سئو سایت را به بهترین شکل انجام می‌دهد. این جمله طبیعتا نه برای کاربر و نه برای موتورهای جستجوگر خوشایند نبوده و الگوریتم جدید گوگل این موارد به را به خوبی تشخیص میدهد و گاها به جریمه کردن سایت منتج می‌شود.

  • الگوریتم جدید گوگل برای ارزیابی محتوا یعنی فهرست نمودن سایت بر اساس نمایه‌های پنهان یا (LSI) چگالی کلمات کلیدی و میزان تکرار آن در هر پیج را به خوبی انجام می‌دهد. پس به جای تکرار پشت سر هم یک نوع کلمه کلیدی، محتوایی با ارزش ساخته و کلمات مختلف و جایگزین را به کار ببرید.
  • تمرکز زیادی روی کلمات کلیدی نداشته باشید و از کلمات و عبارات جایگزین نیز برای نوشتن توضیحات متا و تولید محتوا استفاده کنید.
  • بررسی کلمات کلیدی را می‌توانید از طریق گوگل ترند و io انجام دهید.

اشتباه رایج در سئو

لینک سازی داخلی اشتباه

 

لینک سازی کلمات داخلی با به اصطلاح Anchor text درواقع لینکی است که به واژگان یا جملات مختلف در پست‌های داخلی می‌دهید. هدف از اینکار رعایت الگوریتم گوگل و همچنین نگه داشتن هرچه بیشتر مخاطب در سایت بوده که عموما اینکار با استراتژی صحیحی انجام نمی‌شود. استفاده مکرر از یک نوع لینک سازی میتواند نتایج مخربی برای سایت داشته باشد.

بهترین راه ساخت لینک‌های داخلی استفاده از ترکیب‌های مختلف زیر است:

بهینه سازی ناصحیح  تصاویر

 

نتایج مثبت وجود تصاویر گرافیکی زیبا بر مخاطب بر هیچ کس پوشیده نیست و بدون شک یکی از راه‌های جذاب نمودن محتوای تولید شده، استفاده از عکس می‌باشد. اما در اینجا یک مسئله ای وجود دارد که نباید فراموش شود. موتورهای جستجوگر قادر به دیدن عکس نیستند بلکه فقط توضیحات مربوط به آن‌ها و میزان مرتبط بودن با عنوان را بررسی می‌کنند. بنابر این برای بهینه سازی تصاویر لازم است توضیحات متای جیاگزین و توضیحات عکس را به خوبی و با جملات مرتبط با عنوان و کلمه کلیدی انجام دهید.

  • استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متای عکس
  • استفاده از فشرده سازهای موثر برای کم حجم نمودن تصاویر مانند PunyPNG و  JPEGmini یا افزونه‌های موجود.

اشتباه رایج در سئو

منابع:

مارکت پیما

entrepreneur

نظر دهید