Skip links

مفاهیم مقدماتی سئو سایت

مفاهیم مقدماتی سئو سایت

مفاهیم مقدماتی سئو سایت 

سئو چیست ؟

سئو (  SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization )    به معنای بهینه سازی موتورهای جستجوگر میباشد .  

مفاهیم مقدماتی سئو سایت

موتورهای جستجو گر هر یک از سایت ها را در جستجوی کلمه ای خاص بر اساس رتبه بندی خاصی مرتب میکند که این رتبه بندی بر اساس سئو سایت میباشد . به بیان ساده تر وقتی شما کلمه ی خاصی را در موتور جستجوگری مانند گوگل سرچ میکنید گوگل سایت های مختلفی را برای شما نمایش میدهد که این  وبسایت ها درچندین  صفحه از یک تا ده  مرتب شده اند و این نحوه قرار گیری از بالا به پایین بر اساس سئو سایت ها میباشد و طبیعتا وب سایتی که در صفحه اول بالای صفحه یعنی اولین سایت قرار میگیرد سئو قوی تری نسبت به سایت های دیگر در همان کلمه ای که جستجو کردید دارد .

ایا خاطرتان هست نحوه قرار گیری در صف های مدرسه به چه صورت بود ؟! ناظمان مدرسه هر یک از دانش آموزان را بر اساس قد در صف مرتب میکردند و افرادی که قد بلندتری داشتند در انتهای صف قرار میگرفتند . به بیان دیگر الگوریتمی که افراد را در صف مرتب میکرد اندازه قد دانش آموزان بود . اما در سئو وبسایت این الگوریتم به چه صورت میباشد ؟

هر یک از موتورهای جستجو گر الگوریتم خاصی را برای مرتب سازی در صفحات جستجو بیان میکنند که یکی از مهم ترین موتورهای جستجو گر ، موتور جستجو گر گوگل میباشد .

این موتور جستجو گر هر ساله الگوریتم خاصی را برای سئو سایت ها ارائه میدهد که این الگوریتم تکمیل کننده الگوریتم قبلی  در راستای حداکثر سازی رضایت کاربران میباشد .

در اینجا به منظور اشنایی بیشتر و ساده تر با  الگوریتم موتورهای جستجو گر یا به عبارتی مرتب سازی وب سایت ها در نتایج جستجو سئو را به دو بهش داخلی و خارجی تقسیم میکنیم .

مفاهیم مقدماتی سئو سایت

بخش بندی سئو

سئو داخلی

سئوی داخلی یا به عبارتی On page  SEO  به معنای هرگونه فعالیت هایی است که  بر روی وبسایت ( اعم از ساختار وبسایت ، کدبندی  ، ظاهر وبسایت ، مطالب ، عکس ها و نحوه بارگذاری ) که  با رعایت الگوریتم موتورهای جستجو گر به منظور بهبود در قرار گیری رتبه بندی باید انجام گیرد .

سئو خارجی

سئو خارجی یا به اصطلاح Off page SEO  فعالیت هایی است که خارج از وبسایت  با توجه به الگوریتم موتورهای جستجو گر به منظور بهبود در رتبه بندی وب سایت شما انجام میگیرد  مانند : پیوند از وب سایتی دیگر به سایت شما . لینک گذاری در شبکه های اجتماعی  و ….. که توسط  متخصصین سئو باید انجام گیرد .

مفاهیم مقدماتی سئو سایت

جایگاه سئو سایت در بازاریابی کسب کار های امروز

امروزه بازاریابی اینترنتی  بخش عظیمی از فعالیت های بازاریابی را تشکیل میدهد . با گسترش اینترنت و تشکیل بازار  بلقوه در فضای مجازی سرمایه گذاری های  بسیاری در این زمینه بازاریابی انجام میگیرد . همچنین با ظهور موتورهای جستجو گر قدرتمند و استقبال فزاینده از این موتور ها ، سئو وبسایت جایگاه پررنگ تری را در در بازاریابی اینترنتی به دست اورد . توجه به این بخش از بازاریابی یعنی سئو وبسایت توانسته است عایدات فراوانی را برای مجموعه های مختلف به همراه داشته باشد . این بخش از بازاریابی  برای مجموعه های نوپا اهمیت بیشتری دارد چرا که روش کوتاه تر و بهینه تری را نسبت به قدیم برای معرفی  این مجموعه ها به بازار مصرف کننده ارائه میدهد . 

مفاهیم مقدماتی سئو سایت

یادگیری سئو را از کجا آغاز کنیم

در ابتدا باید این نکته را یاد آور شویم که سئو مانند هر علم تخصصی دیگری نیاز به تحقیق و پژوهش بسیار برای  یادگیری تخصصی دارد  به خصوص  که این علم روزانه در حال به روز رسانی هست  و شما برای یادگیری این علم باید هدف خود از یادگیری را مشخص کنید ، ولیکن برای اشنایی بیشتر و درحد متوسط در این زمینه کتاب های مختلفی به چاپ رسیده است که با جستجو اینترنتی میتوانید پیدا کنید .  همچنین کلاس های آموزشی در این زمینه در مجموعه های مختلف برگزار میشود . اما برای شروع ما به شما پیشنهاد میکنیم حداقل اطلاعات لازم در این زمینه را با صرف وقت در جستجوی اینترنتی و یا با دنبال کردن مطالب بعدی مارکت پیما  به دست آورید  و برای مرحله تخصصی تر و حرفه ای زمینه های دیگر وب سایت که با زمینه سئو در ارتباط میباشد مانند طراحی ، کد نویسی و ..  را یادبگیرید .

    مفاهیم مقدماتی سئو

گروه بازاریابی مارکت پیما 

نظر دهید