Skip links

معرفی اپ های رایگان ادیت تصویر با گوشی

معرفی اپ های رایگان ادیت تصویر با گوشی

ادیت تصویر با گوشی با اپ های مختلفی امکان پذیر است. محیط این اپ ها و رایگان بودن آن برای مخاطبان بسیار مهم بوده و این اپ ها تاثیر زیادی بر تولید محتوای اینستاگرام دارد.  احتمالا تا کنون برای ویرایش عکس یا فیلم‌های خود به دنبال یافتن یک برنامه مناسب، با کاربردی آسان در اینترنت بوده اید. و حتما هم با لیست بلند و بالایی از اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر روبرو شده اید که هر کدام کارایی‌های متفاوتی دارند.

معمولا انتخاب یک برنامه خوب و متناسب با نیاز کاربر، کار آسانی نیست. زیرا بسیاری از این برنامه ها مطابق خواست فرد نیستند، و ممکن است همه نیازهای او را برای تولید محتوا تامین نکنند. به طور کلی آشنایی با ویژگی‌ها و کارکرد اپلیکیشن‌های مختلف، وقت زیادی را از شما خواهد گرفت. بطوریکه ممکن است آنقدر سرگرم پیدا نمودن و تست برنامه‌های مختلف شوید، که از هدف اصلی خود، یعنی برنامه بازاریابی و کسب و کارتان غافل شوید.

بازاریاب های دیجیتال  معتقدند که تولید محتوا و مدیریت یک صفحه مجازی حرفه ای ( مانند صفحه اینستاگرام)، یک مهارت و تخصص محسوب می گردد، که بهتر است توسط افراد مجرب و صاحب فن صورت پذیرد. افراد مجرب به شما کمک میکنند تا در کمترین زمان به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

اما اگر دوست دارید تا تجربه بیشتری در زمینه کار با اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر داشته باشید، می توانید با کمک اطلاعات زیر، در زمان کمتری برنامه مورد نظر خود را بیابید. مارکت پیما، همواره سعی در ارائه بهترین خدمات ممکن به مخاطبین خود را دارد. در این مقاله سعی کرده ایم تا اپلیکیشنهای مختلفی را در زمینه تولید محتوای استوری، خلق آثار گرافیکی یونیک، ویرایش عکس، ویرایش کلیپ و … به شما معرفی کنیم، که استفاده از آنها نیاز به تخصص ویژهای ندارد.

ادیت تصویر با گوشی

ادوبی فتوشاپ اکسپرس برای ادیت تصویر با گوشی (Adobe Photoshap Express)

ادوبی فتوشاپ اکسپرس، یکی از قدیمیترین، برترین و قویترین اپ های ادیت تصویر با گوشی بشمار میرود که به کمک آن کاربر میتواند با دقت و سرعت بالایی تصاویر مورد نظر خود را ویرایش نماید. ادوبی بر روی بسترهای مختلفی همچون ویندوز، اندروید و IOS قابل اجرا بوده و دارای یک رابط کاربری ساده میباشد. استفاده از این نرم افزار رایگان بوده و برای دانلود آن میتوانید به گوگل پلی و اپ استور مراجعه نمایید.

این ابزار در عین سادگی، دارای کارایی‌های فراوانی است.  امکاناتی همچون برش عکس (Crop)، صاف کردن تصویر (Straighten)، چرخاندن جهت (Rotate)، قرینه‌سازی (Flip)، رنگ آمیزی تصاویر (Color)، تصحیح قرمزی چشم در عکسها (Red Eye Removal)، تنظیم روشنایی (Brightness) و تراز سفیدی (White Balance) و … از جمله امکانات این اپلیکیشن محسوب میشوند. فیلترهای ویبرانت (Vibrant)، سوپرپانچ (Superpunch) و گلو (Glow) نیز برای تصویر سازی خلاقانه، در این نرم افزار در دسترس کاربر قرار دارند.

این نرم افزار یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر موجود بشمار میآید. اغلب افرادی که حتی کمی با کارهای گرافیکی آشنایی دارند، میتوانند به کمک Adobe Photoshap Express  (و البته با کمی آموزش) نیاز روز خود را در مورد ادیت تصاویر رفع نمایند. شما با کمک این نرم افزار میتوانید عکسهای گالری خود را به خوبی ویرایش نموده و روی آنها افکتهای مختلفی قرار دهید.

اپلیکیشن وکتونتور (Vectornator)

اپلیکیشن Vectornator، یک برنامه کامل گرافیکی برای ادیت و ویرایش عکسهای شما محسوب می گردد. این اپلیکیشن به صورت رایگان عرضه شده و تنها برای دستگاههای iPhone، , MacBook و  iPad مورد استفاده است.

کاربران در هر سطحس (آماتور تا حرفهای) میتوانند به سادگی و بطور تخصصی از این برنامه برای ادیت عکس های خود استفاده کنند. برخلاف بسیاری از برنامههای ادیت، کار با این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و بیشتر نیازهای کاربر را بر طرف خواهد نمود.

اپلیکیشن Vectornator به طور خاص برای تصویرسازی، چاپ و ساخت بنر طراحی شده است. از این برنامه برای ویرایش فایلهای PDF نیز میتوان استفاده نمود. در این کاربر امکان دسترسی به ابزارها و امکانات مختلفی از قبیل ابزارهای نود (Node)، ابزار قلم، انواع ابزار رنگ آمیزی، Trace خودکار تصاویر، قابلیت تایم لپس و … برای کاربران مهیا میباشد. با کمک این نرم افزار شما با هر سطح از دانش گرافیک، میتوانید تصویر مورد نظر خود را آنگونه که در ذهنتان تصور میکردید، ویرایش کنید. نرم افزار Vectornator در گروه اپلیکیشنهای تولید محتوا و ادیت تصویر رایگان و مناسب همه افراد قرار میگیرد.

اپلیکیشن فتور فتو ادیتور (Fotor Photo Editor)

اپلیکیشن Fotor Photo Editor نیز یکی از بهترین اپلیکیشنهای تولید محتوا و ادیت تصویر برای سیستم‌های اندروید محسوب میشود که برای ویرایش عکس، کارایی خوبی دارد. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و قابلیت‌های کاربردی خوبی همچون فیلتر کردن عکس، قاب بندی، الگوهای کلاژ، غییر روشنایی، نوردهی، کنتراست و … را در اختیار کاربر قرار میدهد.

در این نرم افزار بیش از ۱۰۰ فیلتر و ابزار گوناگون مانند ابزارهای برش (crop)، چرخش (rotate)، روشنایی (brightness)، کنتراست، اشباع (saturation)، نوردهی (exposure)، تیره کردن عکس vignetting ، سایه (shadow) ، هایلایت (highlights)، دما (temperature)، ته رنگ (tint، (RGB و… وجود دارد، که کار با آنها بسیار راحت است.

این اپلیکیشن دارای ویژگی‌های خاص و بسیار جالبی مانند قابلیت تشخیص چند چهره (برای عکسهای سلفی گروهی) و ویژگی «لبخند» برای اضافه کردن لبخند به تصاویر می‌باشد. نرم افزار Fotor Photo Editor نسخه رایگان ندارد، و می‌بایست خریداری شود.

بهترین اپلیکیشن‌های رایگان گوشی برای تولید محتوا و ادیت تصویر

اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر: اپلیکیشن Xara

اپلیکیشن Xara یک برنامه تولید محتوا برای اهداف تجاری و بازاریابی محسوب میگردد که میتواند به شما کمک شایانی در تهیه خوراک برای صفحات مجازیتان نماید. این نرم افزار بیشتر مناسب استفاده کسب و کارهای کوچک بوده و به کمک آن کاربر میتواند انواع محتوای برنددار (Branded Content) را به وسیله تمپلتهای موجود در این برنامه تهیه و اجرا نماید. این برنامه برای ادمین اینستاگرام بسیار کاربردی است. 

برخی از اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر، مانند نرم افزار Xara، برای تولید محتوای تجاری در شبکههای اجتماعی طراحی شده اند و علاوه بر تصاویر تبلیغاتی، فرد میتواند متریالهای بازرایابی و پرزنت محصولات خود را نیز در این پلتفرم تهیه و در فضای ابری آن ذخیره نماید.

از دیگر ویژگیهای خوب این برنامه میتوان به امکان اضافه نمودن و استفاده از فیلترها مختلف برای تهیه تصاویر جذاب اشاره نمود. همچنین این برنامه از انواع قالبها و فایلهای گوناگون پشتیبانی مینماید. با استفاده از این اپلیکیشن، شما هیچ وقت نگران اجرا نشدن فایل خود نخواهید بود.

اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر: اپلیکیشن اسنپ‌سید (Snapseed)

اپلیکیشن Snapseed یک برنامه web base است که از سال 2012 در اختیار گوگل قرار داشته و تا سال 2018 آپدیتهای خوبی روی آن انجام شده است. اسنپسید در واقع یکی از اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر قدرتمند در زمینه ویرایش عکس محسوب میگردد که در آن امکان استفاده از 25 ابزار مختلف برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد. ابزارهای برش، پرسپکتیو، تراز سفیدی تنظیم روشنایی و … از مهمترین toolsهای این برنامه محسوب می‌شوند.

این برنامه از فرمتهای RAW، DNG و نیز فریمهای مختلفی پشتیبانی مینماید که بوسیله آنها میتوان افکتهای مختلفی مانند افکت بوکر را در تصاویر اعمال نمود. همچنین کاربران این نرم افزار میتوانند از فیلترهای مختلفی همچون HDR Scape ،Drama Grunge ،Grainy Film، Vintage  و Retrolux No  نیز برای جذابتر نمودن تصاویرشان استفاده کنند.

یکی از ویژگیهای محبوب این برنامه قدرتمند، سبک بودن و اجرای راحت آن است. همچنین این برنامه به صورت رایگان در اختیار همه کاربران قرار گرفته و هیچ تبلیغات یا صفحه مزاحمی نیز در آن وجود ندارد. به دلیل سادگی کار با اسنپسید، افراد زیادی از آن برای ویرایش عکسهای خود استفاده میکنند.

اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر: اپلیکیشن لومن 5 (Lumen5)

این نرم افزار از سری اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر به حساب میآید که از آن برای ویرایش کلیپ و فیلمهای کوتاه میتوان استفاده نمود. این برنامه یکی از کاربردیترین و قویترین اپلیکیشن‌ هایی است که با استفاده از هوش مصنوعی به شما در تولید محتوا کمک خواهد نمود.

برای کار با این پلتفرم، تنها کافی است لینک صفحه مورد نظر خود را وارد نمایید تا با استفاده از افکتها و قالبهای موجود در برنامه، تصاویر و موسیقی مورد نظر خود را به بهترین شکل به صورت یک کلیپ استوری دریافت کنید.

به طور کلی ویرایش ویدیو تخصصی محسوب میشود که برای انجام آن علاوه بر ذوق، فرد میبایست مهارت فنی لازم را نیز داشته باشد. اما برنامههایی مانند لومن، بدون نیاز به دانش تخصصی، به کاربر تا حدودی اجازه ادیت ویدیوها را میدهند. با کمک این اپلیکیشن شما می‌توانید در دنیای رقابتی امروز گامی جلوتر از رقبای خود بردارید.

اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر: اپلیکیشن Biteable

نرم افزار Biteable نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر محسوب میگردد که به صورت تخصصی برای ساخت و ادیت ویدیوهای تبلیغاتی، انیمیشن، اینفوگرافی و یا حتی کلیپهای گزارشی استفاده میشود.

این اپلیکیشن به قدری قدرتمند و تخصصی طراحی گردیده است که ویدیوای ادیت شده با آن، میتواند با یک کار حرفهای و استدیویی برابری کند. همه کسب و کارها (از آژانس‌های تبلیغاتی گرفته تا دفاتر بازاریابی دیجیتالی و یا هر شغل دیگری) با کمک این اپلیکیشن قدرتمند قادر میشوند تا حدودی نیازهای تبلیغاتی خود را رفع کنند.

نسخه رایگان این نرم افزار به شما اجازه ساخت 5 کلیپ در ماه را میدهد. یکی از ویژگیهای مهم این برنامه، امکان اشتراک گذاری کلیپها در رسانههای مختلف اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام و …) از داخل محیط این نرم افزار میباشد. افکتها و قالبهای موجود در بیتیبل، آپشنهای زیادی را برای ساخت کلیپ در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

کلام آخر

تولید محتوای درست، به خصوص محتوای تصویری یکی از اولیه ترین نیازهایی است که برای مدیریت و راه اندازی صفحات مجازی نیاز خواهید داشت. برای تهیه محتوا درست و با کیفیت، شما نیاز به ابزارها و اپلیکیشنهایی خواهید داشت که به کمک آنها تصاویر باکیفیت و مخاطب پسندی را در صفحه خود منتشر نمایید. از اینرو در حال حاضر، اپلیکیشن‌های تولید محتوا و ادیت تصویر ، به یکی از پرطرفدارترین برنامههای کاربردی ای تبدیل شده اند، که کاربران زیادی به آنها نیاز دارند.

اما تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و تهیه کلیپ تبلیغاتی، یک اقدام حرفهای و تخصصی بشمار میآید که انجام درست آن به ذوق، مهارت، برنامه و علم خود نیازمند است. تیم مارکت پیما، مجموعه ای تخصصی است که میتواند به شما در مسیر مارکتینگ درست و اصولی برندتان کمک نماید. تولید محتوای تخصصی، بازرایابی، دیجیتال مارکتینگ، راه اندازی و مدیریت صفحات اجتماعی و کمپینگ تبلیغاتی تنها بخشی از مسئولیت ما در قبال تعهدی است که به شما خواهیم داشت.

نظر دهید