Skip links

سفارش موشن گرافیک

سفارش موشن گرافیک

جهت سفارش موشن گرافیک و استعلام قیمت و دریافت نمونه کار موشن گرافی، کافیست به شماره زیر در واتساپ پیغام بدید ! 

۰۹۱۲۲۹۵۶۳۵۸ 

رهام 

سفارش موشن گرافیک ، موضوع بحث ما است. موشن گرافیک، متشکل از دو واژه موشن و گرافیک است که در فارسی موشن به معنای حرکت و گرافیک هم به معنای تصاویر است. وقتی که این دو واژه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، می‌توان آن را به حرکت تصاویر معنا کرد. گرافیک در ارائه حرکت به عناصر طراحی گرافیک تخصص دارد. در حقیقت، موشن گرافیک در حوزه هنرهای کامپیوتری و نیز خلق آثار ویدئویی گرافیکی تحولی شگرف ایجاد کرده است. در ادامه با بررسی کارایی‌های این حرفه و مزیت‌های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

مراحل ساخت موشن گرافی

در ابتدا برای شما استوری بورد یا سناریو نگارش می‌شود و تایید نهایی از جانب شما دریافت می‌شود. پس از تایید کاراکترها و لوکیشن‌ها توسط شما، نوبت به متحرک سازی طبق استوری بورد یا سناریو شما خواهد رسید. در پایان هم بر اساس سناریو نهایی صداگذاری انجام می‌شود. صفر تا صد مراحل سفارش موشن گرافیک توسط ما با نرم‌ افزارهای تخصصی طراحی می‌شود که در زیر این ابزارها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سفارش موشن گرافیک

ابزارهای ساخت موشن گرافی‌

یک طراح جهت ترسیم محتواهای متحرک گرافیکی گوناگون به یک سری نرم افزارهای تخصصی در این خصوص نیاز دارد. به طور کلی نرم افزارهای مختلف گرافیکی در این زمینه کاربرد بسیاری دارند. برای تولید یک گرافیک متحرک، نرم افزارهای ویرایش کننده، نرم افزارهای افکت گذاری، صدا گذاری، مدل سازی سه بعدی و مواردی از این دست مورد نیاز است.
از جمله مهم‌ترین برنامه‌های سفارش موشن گرافیک عبارت است از:

  • Adobe After Effect
  • Adobe Premiere
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Animate
  • Nuke
  • 3DMAX
  • Houdini
  • Maya
  • Syntheyes

همچنین پلاگین‌ها و ابزارهای جانبی دیگر بسیاری نیز هستند که در این زمینه می‌توانند به کار برده شوند.

مزیت‌های سفارش موشن گرافیک

به ویدئوهایی که به‌صورت متحرک پیام و محتوا را منتقل می‌کنند موشن می‌گویند. در واقع هر چیزی که دارای حرکت باشد موشن است. انتقال محتوا با این روش دارای مزایای فراوانی است. از جمله اینکه می‌توان در کوتاه‌ترین زمان، محتوا را به ‌صورتی تأثیرگذارتر همچنین با جذابیت بیشتری به مخاطب ارائه داد.

موشن‌‌ها را می‌توان هم به شکل آفلاین و هم به صورت آنلاین در وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهایی که قابلیت نمایش ویدیو را دارند بر روی موبایل و کامپیوتر به نمایش گذاشت.

  • انتقال مفاهیم به بهترین نحو ممکن.
  • مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • وارد بازاریابی ویدئویی می‌شوید.
  • هزینه‌ آن خیلی کمتر از تیزرهای واقعی با فیلمبرداری است.
  • به شما در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار کمک می‌کند.
  • کیفیت آموزش را تا حد زیادی بالا می‌برد.

سفارش موشن گرافیک

ساخت موشن گرافی: انواع موشن گرافی‌ها

لوگو موشن‌ها

آنچه که موجب می‌شود نام تجاری شما حتی از لوگوی آن به یاد ماندنی‌تر شود، یک لوگو موشن است. شما این فرصت را خواهید داشت که با برند خود و با نحوه ساخت آن جهت خلق یک انیمیشن فوق‌العاده بازی کنید. لازم به ذکر است که، تمامی عکس‌ها تنها تصاویر ساکن هستند که به‌منظور متحرک سازی دستکاری می‌شوند.

برای مثال، در صورتیکه نشان تجاری شما از اشکال دایره‌ای تشکیل شده باشد، می‌توان پیش از آنکه یک جا جمع شوند، آن‌ها را بچرخانیم تا تصویر کامل شود.

ویدیو موشن

این نوع از موشن‌‌ها، ترکیبی از فیلم‌برداری و گرافیک هستند که اکثرا این گرافیک‌ها نه تنها در افزودن جذابیت، بلکه جهت ارائه اطلاعاتی به کار گرفته می‌شوند که با فیلم‌برداری قابل نمایش نیستند.

استاپ موشن

استاپ موشن به تکنیکی گفته می‌شود که از اشیای واقعی برای ساخت آن عکاسی می‌شود. در این روش، اشیاء به‌ طور اندک و جزئی به حرکت در می‌آیند و از هر حرکت عکس گرفته می‌شود. در نهایت همه عکس‌ها توسط نرم‌افزارهای ویژه، در کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند تا حس حرکت را القا کنند.

اینفو موشن

اینفو موشن‌ها به آن نوع ویدیوهایی گفته می‌شود که در آن‌ها از تکنیک اینفوگرافیک به‌منظور انتقال محتوا بهره می‌برند. در حقیقت گرافیک و حرکت به نوعی تلفیق می‌شود که امکان استفاده از تکنیک‌های اصیل اینفوگرافیک جهت ارائه محتوا وجود داشته باشد.

گیف‌ها (GIFs)

گیف‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و افراد برای دوستان و همکاران خود می‌فرستند. GIF طرفداران زیادی در بین انواع گرافیک‌های سینمایی دارد. بسیاری از GIFها ویدئوهای زنده‌ای هستند که تبدیل به GIF شده‌اند. موارد دیگر به صورت ویژه برای GIF طراحی شده‌اند. برای رسانه‌های اجتماعی ساخت موشن گرافی در قالب GIF بسیار مفید و تاثیرگذار بوده به علاوه، ساخت آن‌ها طولانی نیست.

سفارش موشن گرافیک

کاربردهای ساخت موشن گرافی چیست؟

موشن گرافیک برای اهداف مختلف قابل استفاده هستند که به شرح زیر است:

1) به اشتراک گذاری اطلاعات

در صورتیکه تصمیم دارید پیام یا اطلاعاتی را به مخاطب انتقال دهید، ساخت موشن گرافی به شما کمک خواهد کرد تا به آسانی و به طور موثر این کار را انجام دهید. به کمک این شیوه قادر هستید ایده خود را با تلفیق ویژگی‌های صوتی مناسب و دیگر امکانات تبدیل کنید تا برای مخاطب محتوا قابل قبول‌تر و نیز قابل فهم‌تر گردد.

2) فیلم و عناوین ویدیویی دیگر

ساخت عناوین ویدئویی از جمله مرسوم‌ترین کاربردهای گرافیکی محسوب می‌شود. پیش از شروع یک فیلم یا سایر ویدئوها، عنوان از طریق موشن گرافی نمایش داده می‌شود. برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب و نیز جذاب‌تر جلوه دادن آن ایجاد شده است.

3) گرافیک لوگو

شما می‌توانید لوگوهای شرکت، وب سایت‌ها و… را با اضافه کردن انیمیشن به آن جذاب‌تر کنید. این یک نوع موشن گرافیک است.

4) پست رسانه‌های اجتماعی

در حال حاضر افراد برای هر چیزی اعم از اخبار، اطلاعات، سرگرمی‌ها، دوره‌های آنلاین و… وابسته به رسانه‌های اجتماعی هستند. تمامی این موارد با مطالب گوناگونی به مخاطب منتقل می‌شوند. افزودن موشن گرافیک به این محتواها کمک می‌کند تا افراد بیشتری به این پست‌ها جذب شوند.

5) بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ حوزه گسترده‌ای است که دربرگیرنده بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو و… است. کلیه این تکنیک‌های بازاریابی آنلاین به‌منظور اهداف تبلیغاتی و سایر اهداف خود از موشن گرافیک استفاده می‌کنند.

کار طراحان موشن گرافیک چیست؟

طراحان موشن گرافیک که گاها به آن‌ها طراحان موشن نیز می‌گویند به خلق آثار هنری برای وب سایت‌ها، تلویزیون یا فیلم می‌پردازند. این آثار شامل کلیپ‌های ویدئویی، تیزرها، تبلیغات، تیتراژ و سایر موارد از این قبیل هستند. طراحان ساخت موشن گرافی از جلوه‌های بصری خاص، انیمیشن و سایر تکنیک‌های سینمایی برای زنده کردن آثار خود بهره‌گیری می‌کنند.

آن‌ها به کمک متحرک ساختن عناصر گرافیکی و نیز افزودن جلوه‌های بصری ویژه، کیفیت وب‌سایت‌ها، فیلم‌ها و تیزرهای تجاری را ارتقا می‌دهند. طراح موشن گرافیک با فراگیر شدن محتوای ویدئویی آنلاین، این امکان را دارد که تقریبا در هر حوزه و هر پلتفرم دیجیتالی فعالیت داشته باشد.

ویژگی‌های یک موشن گرافی خوب چیست؟

سناریو

موشن گرافیک را یک فیلم کوتاه تصور کنید. به این دلیل که همانند یک فیلم کوتاه، موشن گرافیک نیز باید دارای یک سناریو باشد. سناریو به متنی گفته می‌شود که کلیه افکت‌ها و نشانه‌های صوتی و تصویری بر پایه آن شکل گرفته است و اصلی‌ترین جنبه ارتباط با کاربر محسوب می‌شود. با داشتن یک سناریوی خوب می‌توان گام بزرگی در جهت کسب رضایت و توجه مخاطب برداشت.

گرافیک جذاب

شما با کمک یک موشن گرافیک خوب، می‌توانید یک پیام طولانی را در اندک‌ترین زمان ممکن به مخاطبتان منتقل کنید. همچنین این ویژگی برجسته باعث قابل فهم‌تر شدن پیام شما برای مخاطب می‌‌شود و در طولانی مدت در ذهن مخاطب باقی می‌ماند.

تلفیق حرفه‌ای

برای ساخت موشن گرافی خوب باید تلفیقی از صدا، تصویر و نوشته‌ها به کار گرفته شوند که این تلفیق بیانگر نقطه قوت کار محسوب می‌شوند و بیشترین تمرکز را باید روی آن داشت.

همچنین موشن گرافیک را با سبک‌های ویدئویی دیگر می‌توان تلفیق نمود تا امکان به حداکثر رساندن مزایای هر دو سبک وجود داشته باشد.

نوآوری

با الهام گرفتن از طبیعت، وقایع، آثار دیگر هنرمندان و… می‌توان در تمام شاخه‌های هنری و غیرهنری از آن‌ها ایده گرفت.

صداگذاری

به نقل از اهالی سینما، موسیقی باید در خدمت متن باشد. موسیقی از جمله عناصر مهمی است که به موشن گرافیک در  روایت کمک می‌کند، باعث عوض شدن حس و حال داستان می‌شود و نیز فضای خالی بین مکث‌های صدای گوینده را پر می‌کند. با توجه به درخواست مشتری می‌توان افکت‌های صدایی جذابی به موشن گرافیک اضافه کرد.

تفاوت میان موشن گرافی و انیمیشن در چیست؟

موشن گرافیک بر تصاویر و عناصر بصری اعم از فرم، رنگ، بافت و حرکت تکیه می‌کند تا محتوای خود را نمایش دهد. موشن گرافیک بیشتر به جنبه‌های سمبولیک، المان شناسی و تشریح رویدادها و فرایندها می‌پردازد. به همین خاطر موشن گرافیک بیشتر در صنعت تبلیغات و بردینگ کاربرد دارد.

موشن گرافیک عمدتا تصویر محور است. اما در خصوص انیمیشن باید بگوییم که انیمیشن داستانی بوده و محتوای خود را بیشتر به وسیله داستان به مخاطب نشان می‌دهد. انیمیشن اکثرا شخصیت محور است و با غلبه به لایه‌های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی به شخصیت‌ها و پرسوناژها می‌پردازد.

جمع بندی| ساخت موشن گرافی

از این مقاله می‌توانیم به خوبی استنباط کنیم که از این پس می‌توان برای تشریح متفاوت اطلاعات با بهره‌گیری از سفارش موشن گرافیک ، ویدئوی تبلیغاتی ایجاد کرد. در تمام پلت فرم‌های دیجیتال موشن گرافیک وجود دارد.در حال حاضر ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و به همین خاطر از کاربردهای تجاری تا برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های موبایل و وب سایت‌ها
از موشن گرافیک بسیار استفاده می‌شود که گونه‌ای از رسانه مدرن است.

نظر دهید