Skip links

الگوریتم اولویت نمایشی اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اولویت نمایشی اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اولویت نمایشی اینستاگرام همان «اولویت نشان دادن پست و استوری در صفحه شما توسط اینستاگرام» بوده که تابع قوانین خاصی است. زمانی که شما با استفاده از اینستاگرام یک کسب و کار راه می‌اندازید، باید بدانید چطور با استفاده از این اپلیکیشن کسب و کار خود را گسترش دهید و آن را بهتر و پر رونق‌تر کنید. همچنین اخیرا اینستاگرام از طریق هوش مصنوعی خود تشخیص می‌دهد که شما چه نوع پست یا استوری‌هایی را بیشتر دوست دارید و آن‌ها را بیشتر به شما نشان می‌دهد تا تجربه‌ای لذت‌بخش از استفاده از آن داشته باشید. در ادامه به معرفی الگوریتم اینستا و اولویت نمایش آن خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

الگوریتم جدید اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اولویت نمایشی اینستاگرام از طریق هوش مصنوعی تمامی کارها و موارد مورد استفاده در این شبکه اجتماعی را در دست کنترل دارد. الگوریتم اینستاگرام برطبق آموزش ماشین در حال کار است. به‌عبارت ‌دیگر، هوش مصنوعی اینستاگرام در هر زمان و لحظه داده‌های میلیون‌ها یوزر و کاربر را از تمام نقاط جهان مورد بررسی قرار می‌دهد تا متوجه شود برچه اساس باید مطالب و محتواهای تازه را به آن‌ها نشان دهد. همین مسئله موجب می‌شود که الگوریتم اینستاگرام در هر لحظه به طور مداوم تغییر نماید.

برای نمونه، شاید دقت کرده باشید که در زمان‌های قبل، اینستاگرام پست‌ها را طبق زمان منتشر شدن آن‌ها به شما نمایش می‌داد، اما هم اکنون پست‌ها را طبق یک الگوی خاص دیگر به شما نمایش می‌دهد. می‌توان گفت الگوریتم جدید اینستاگرام دیگر به حالت وقایع‌نگاری و روزمره بودن عمل نمی‌کند. بلکه مسائل دیگری مثل علاقه و تمایل شما به مضمون پست، مقدار ارتباط شما با ادمین و دارنده حساب کاربری و … در زودتر نمایش داده شدن پست و استوری به شما مؤثرتر خواهند بود.

الگوریتم اولویت نمایشی صفحه اینستاگرام چیست؟

 

عوامل مؤثر بر روی الگوریتم اولویت نمایشی اینستاگرام

1.    علاقه‌مندی های کاربران

نظم پست‌ها در اینستاگرام تنها بر طبق کسانی که شما دنبال می‌کنید نیست، بلکه بر طبق نوع پست‌ها و حساب‌های کاربری ای که دوست دارید، است. زمانی که الگوریتم اولویت نمایشی صفحه اینستاگرام حس کند که شما از نوع خاصی از پست یا حساب کاربری خوشتان می‌آید سعی می‌کند آن پست را بالاتر از بقیه پست‌ها به شما نمایش دهد.

زمانی که شما به طور مداوم در اینستاگرام حضور داشته باشید به الگوریتم سیگنال خوب و مثبت می‌دهید و قدرت تعامل بیشتری را خواهید داشت. بهتر است برای مدیریت نمودن پست‌های خود دارای یک تقویم محتوایی باشید با این کار هم در وقت خود صرفه‌جویی بالایی کرده‌اید و هم همیشه پست‌ها را در فید اینستاگرام خود مشاهده خواهید کرد.

تعاملات مهم برای الگوریتم اولویت نمایشی صفحه اینستاگرام

زمانی که نوبت به کارکرد فید می‌رسد، می‌دانیم الگوریتم محتوایی را برطبق بالاترین میزان تعامل (Engagement)، اولویت‌بندی می‌شود. بر اساس گفته‌های اینستاگرام با اهمیت‌ترین تعاملات برای قرارگرفتن در فید، کامنت‌ها، لایک‌ها، شیر یا همان اشتراک‌گذاری و برای ویدئوها مقدار بازدید است.

حتی می‌توان گفت که ذخیره‌سازی یا همان سیو کردن پست‌ها نیز تاثیر خوبی می‌تواند بر عملکرد الگوریتم اینستاگرام داشته باشد خصوصاً الان که میزان لایک‌ها قابلیت مخفی شدن را دارد و کاربران می‌توانند آن را پنهان کنند.

2.    ارتباطات کاربران برای الگوریتم اولویت نمایشی صفحه اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام پست‌ها و استوری‌های دوست‌های شما، اعضای خانواده و حساب‌های کاربری ای را که برای شما بااهمیت‌تر است را، بالاتر از سایر پست‌ها نمایش می‌دهد. به همین خاطر برای اینکه اینستاگرام آن پست و استوری ای را که واقعاً علاقه به دیدن آن را دارید به شما نشان دهد این الگوریتم باید بتواند از تعاملات شما استفاده کرده تا پست‌های افراد و اشخاص نزدیک و صمیمی را بیشتر به شما نشان دهد. اینستاگرام برای فهم این موضوع که شما بیشتر به چه حساب‌های کاربری یا افرادی نزدیک هستید یا علاقه به دیدن بیشتر آن‌ها دارید از موارد زیر استفاده می‌کند:

  • حساب‌های کاربری که به موضوع آنها علاقه‌مند هستید (شاید دارای استوری و لایو هم باشد)
  • حساب‌های کاربری که به دایرکت آن‌ها می‌روید
  • حساب‌های کاربری که در قسمت سرچ شما هستند
  • حساب‌های کاربری که در زندگی واقعی و به صورت مستقیم کاربر آن‌ها را می‌شناسید

در ابتدای دنبال‌کردن فرد جدید اینستاگرام از او پست‌هایی را در فید به شما نشان می‌دهد تا میزان تعاملات شما را با او ارزیابی کند.

  1. به‌موقع بودن

این الگوریتم علاوه بر اینکه به مقدار جذب پست اینستاگرام حساب شما توجه دارد، بلکه همین‌طور به بررسی این مضمون که چقدر قبل عکس ارسال شده است نیز می‌پردازد. هم اکنون الگوریتم اینستاگرام به زمان ارسال پست‌های شما اهمیت بسیار بالایی می‌دهد زیرا می‌خواهد به‌روزترین و جذاب‌ترین پست‌ها را به مخاطبان شما و کاربران خود نمایش دهد. با فهمیدن بهترین زمان برای منتشر کردن پست در اینستاگرام، شما توانایی هک کردن الگوریتم را خواهید داشت تا مقدار بازدید شما افزایش پیدا کند و لایک و مخاطبان بیشتری را به دست آورید.

4.    فعالیت مکرر و مداوم

چند دفعه در طول روز به اینستاگرام خود سر می‌زنید؟ اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به طور مداوم و زیاد اینستاگرام را بالا و پایین می‌کنند؛ به‌احتمال بالا فید شما بیشتر به ترتیب زمانی که پست‌ها دارند نشان داده می‌شود، ازآنجاکه اینستاگرام تلاش می‌کند بهترین پست‌ها را از بار آخری که در اینستاگرام بودید به شما نمایش دهد. اگر کمتر به فید اینستاگرام می‌روید، الگوریتم اولویت نمایشی صفحه اینستاگرام پست‌ها را بر اساس سلیقه و علاقه‌مندی شما نشان می‌دهد.

5.    فالویینگ و دنبال شوندگان جهت بهبود الگوریتم اولویت نمایشی صفحه اینستاگرام

اگر میزان افرادی که دنبال می‌کنید زیاد باشد اینستاگرام دست بازتری برای انتخاب افراد و کاربران موردعلاقه شما از میان کسانی که دنبال می‌کنید خواهد داشت. حتماً توجه داشته باشید که بهتر است هرچند مدت یکبار فالویینگ‌هایی که با آن‌ها ارتباط ندارید را پاک کنید تا الگوریتم بهتر برای شما کار کند.

6.    مقدار استفاده

همان‌طور که در بالا گفته شد اگر زمانی تایم بیشتری را در اینستاگرام باشید، پست‌های بیشتر و جدیدتری را خواهید دید. می‌توان گفت اگر از آن دسته کاربران هستید که وقت بسیار زیادی را در اینستاگرام می‌گذرانید، باید پیام پست جدیدی برای نمایش وجود ندارد را دیده باشید. بعد از دیدن این پیام الگوریتم اینستاگرام محتواها و پست‌های پیشنهادی خود را بر حسب تعاملات و علاقه‌مندی‌های قبلی شما نمایش خواهد داد. اما این اتفاق درصورتی‌که شما زمان کمی را در روز در اینستاگرام بگذرانید هرگز نخواهد افتاد و تنها پست‌ها و استوری‌های افراد دنبال شونده را در فید خود مشاهده خواهید کرد.

نظر دهید