Skip links

جدید ترین الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲

جدید ترین الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲

با دانستن جدید ترین الگوریتم اینستاگرام می‌توانید سمت سوی «بازاریابی محتوایی» و «تبلیغات» خود در این پلتفرم را بهبود ببخشید. یکی از ویژگی‌های جدیدی که «اینستاگرام» برای کاربران خود بوجود آورده، پست های  مورد علاقه کاربران در صفحه فید و اکسپلور است. قبل از اینکه اینستاگرام در سال 2016 الگوریتم فید زمانی را کنار بگذارد، کاربران 70 درصد از پستها و مطالب مورد علاقهشان را به همراه 50 درصد از پستهای فالورهای درجه یک خود، از دست میدادند. اما در سال های اخیر الگوریتم اینستاگرام به گونه ای متفاوت طراحی و اصلاح شده است. در الگوریتم جدید اینستاگرام ، همه مطالب مورد علاقه فرد برای او به نمایش گذاشته میشود. این علاقه مندی شخص نیز بر حسب پست های بازدید شده، لایک ها و تعاملات قبلی کاربر مورد شناسایی قرار می‌گیرند.


دسته بندی‌های این مطلب: 

الگوریتم اینستاگرام در بخش نمایش پست‌ها 

الگوریتم اینستاگرام در بخش ریلز (Reels)

الگوریتم اینستاگرام در بخش اکسپلور یا Discover

الگوریتم اینستاگرام در بخش استوریها (Stories)


 

بنا بر گفته تیم اینستاگرام ، «آنچه کاربران اینستاگرام در بخش فید (Feed) خود میبینند شامل پستهای افراد و حسابهایی است که آنها را فالو میکنند، و یا جزو مطالب و موضوعاتی خواهند بود که فرد به آنها «علاقه مند» میباشد. این پستها با یک الگوریتم و هارمونیک خاص، بر حسب زمان انتشار، تعداد دفعات استفاده کاربر از اینستاگرام، تعداد صفحات دنبال شده توسط کاربر، موضوعات جستجو شده و دیگر موارد منطبق بر الگوریتم جدید اینستاگرام ، در بخش فید (Feed) برای کاربر نمایش داده خواهند شد.»

در این مقاله سعی داریم تا با ساختار « الگوریتم اینستاگرام » در سال 2022 بیشتر آشنا شویم. تیم مارکت پیما معتقد است که شناخت الگوریتم جدید اینستاگرام میتواند در تدوین استراتژی محتوای ایسنتاگرام  نقش مهمی ایفا نماید. شما میتوانید با همسو نمودن صفحه خود با این الگوریتم، در کمترین زمان ممکن پستهای خود در بخشهای مختلفی همچون بخش فید، ریلز، اکسپلور و … برای فالورهای قبلی و کاربران جدید اینستاگرام به نمایش گذاشته، و دایره مخاطبین و علاقه مندان خود را هر روز وسیعتر سازید. این الگوریتم جدید، در بخشهای مختلفی تعریف شده است، که هر یک تفاوت هایی با دیگری دارد.

الگوریتم اینستاگرام در بخش نمایش پست‌ها 

تیم اینستاگرام مدعی است:

«ما سعی داریم تا کاربران مان، بیشتر پستهایی را در فید Feed خود ببینند، که برایشان «مهم تر و جذاب تر» هستند. میزان جذابیت مطالب با توجه به علاقه کاربر به پست‌های مشابه، ارتباط بین کاربر با ناشر پست سنجیده شده و الویت نمایش آنها نیز به زمان انتشار پست و میزان علاقه کاربر بستگی دارد. به همین دلیل هم آیتم های یاد شده از مهمترین عواملی هستند که به عنوان معیارهای قرار گرفتن یک پست در صفحه اصلی یا فید کاربر مورد توجه ما (تیم اینستاگرام) قرار دارند.»

نمایش یک پست در بخش فید، مطابق با الگوریتم جدید اینستاگرام به شش فاکتور اصلی در دو بخش بستگی خواهد داشت. آشنایی با این فاکتورها باعث بالاتر رفتن درک ما از الگوریتم اینستاگرام و در نتیجه هدفمند کردن پست هایمان خواهد شد.

 

بخش اول، فاکتورهای مرتبط با فعالیت های اینستاگرامی خود کاربر

در این قسمت الگوریتم اینستاگرام سعی در شناسایی علاقه مندی‌ها و عادات کاربر دارد، تا بتواند محتواهای مورد علاقه کاربر را در قسمت فید نمایش دهد. سه فاکتور اصلی این بخش عبارتند از:

  • علایق و سلایق کاربر

از سال 2016 به بعد الگوریتم اینستاگرام به گونه ای طراحی شد که کاربر بیشتر پستهای مورد علاقه و توجه خود را در صفحه فید داشته باشد. روش شناسایی فاکتور «علاقهمندی» در الگوریتم اینستاگرام، بر حسب موضوعات و صفحات مورد علاقه، آمار بازدیدها، لایک ها و دیگر فعالیت کاربر در گذشته صورت می‌پذیرد. این فاکتورها، همگی توسط اینستاگرام شناسایی و رتبه بندی خواهد شد، تا برای اولویت بندی در نمایش پستهای بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

طبق الگوریتم جدید اینستاگرام، پستها، استوری ها، لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها، بازدیدها و دیگر گزینه های موجود در این اپلیکیشن، همگی جزو آیتمهای اصلی و فاکتورهای مهم در تشخیص علایق شخص بشمار می‌آیند. به همین دلیل، در کنار تعداد و نوع پستها، حجم بازدیدها، لایک ها، کامنت ها، ذخیره سازی ها، استوری ها و بازخوردها، حضور مستمر و منظم شخص در صفحه فید (یا به عبارت بهتر، میزان استفاده کاربر از اپلیکیشن اینستاگرام) نیز عامل بسیار مهم و موثری است. هر چقدر میزان تعامل شما با مخاطبینتان بیشتر باشد، امتیاز بیشتری را در الگوریتم اینستاگرام دریافت خواهید نمود.

برای مثال در نسخه جدید اینستاگرام، برای کاربری که اغلب پست های مربوط به خوراکیها را تماشا کرده (یا لایک و کامنت گذاری نموده)، بیشتر پستهای مختلف انوع خوراکی ها، وعدههای غذایی، دسر و … نمایش داده خواهد شد. همچنین کاربری که اهل سفر و گردش بوده، بیشتر پست های مختلف گردشگری و نقاط توریستی را در صفحه فید خود خواهد دید.

نکته مهم: توجه داشته باشید، هیچ راه و میانبری برای دور زدن الگوریتم اینستاگرام وجود ندارد!!

تنها راه ممکن برای موفقیت در مسیر بازاریابی و  جذب مخاطب، پست گذاری منظم، ارتباط مستمر و تعامل با کیفیت با مخاطبین میباشد. برای این کار بهتر است از تیم‌های متخصص و حرفهای ( مثل ما ! ) کمک بخواهید، تا با یک برنامه ریزی درست و استراتژی از پیش تعیین شده بتوانید به صورت منظم و قانونمند محتوای با کیفیت تولید نمایید و با مدیریت درست صفحه خود، مخاطبینتان را به تعامل وادار کنید. ما در مارکت پیما، وظیفه برنامه ریزی، تولید، انتشار و مدیریت درست صفحه اینستاگرام شما را بر عهده خواهیم گرفت.

  • ارتباطات شما با دیگر صفحات 

شما با دیگر کاربرانی که پست هایشان را میبینید چه ارتباطی دارید؟ این سوالی است که پاسخ آن در الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است.

از نظر اینستاگرام کاربران در اولویت اول خود، علاقهمند به بازدید از صفحاتی هستند، که آنها را دنبال میکنند و توسط ایشان فالو شده اند. به همین دلیل هم کاربران در بخش فید خود پستهای دوستان، خانواده و افرادی که برایشان مهم هستند را با اولویت بالاتری میبینید.

از نظر الگوریتم جدید اینستاگرام ، پستهای موجود در صفحه فید کاربران حقیقی به ترتیب زیر اولویت بندی میشوند:

  • افرادی که همدیگر را فالو میکنند
  • افرادی که تعامل منظمی دارند
  • افرادی که به دایرکتشان پیام ارسال کرده اند
  • افراد و موضوعاتی که تا کنون جستجو نموده اند
  • کسانی که گاهی پستشان را لایک کرده، و برای آنها کامنت یا اشتراک گذاری مینمایند.

اما این قوانین برای صفحاتی که نماینده یک برند و شرکت هستند، معنای این چنینی ندارد، و از آنها انتظار کامنت یا اشتراک گذاری صفحات مختلف را نباید داشت. توصیه میشود اگر صفحه خود را با نام یک برند افتتاح کرده اید ، محتوایی در خور برندتان تولید و به طور منظم منتشر نمایید. همچنین یک برند میتواند با ایجاد روابط معنا دار و تعامل منطقی با مخاطبیناش، صفحه خود را مطابق الگوریتم اینستاگرام مدیریت نمایید.

مدیریت صحیح و اصولی یک پیج تجاری، برند و یا نمایندگی، یک کار حرفه ای و تخصصی محسوب میشود، که ما در مارکت پیما میتوانیم این خدمت را در اختیار شما قرار دهیم.

  • تایم لاین اینستاگرام 

در الگوریتم اینستاگرام ، زمان ارسال آخرین پست ، آیتمی است که مورد توجه قرار دارد. در الگوریتم جدید اینستاگرام از این ویژگی برای نمایش آخرین پستهای ارسالی صفحات مورد علاقه کاربر استفاده میشود. بر خلاف دو مورد قبلی، برای استفاده بهینه از این الگوریتم اینستاگرام راهکارهایی وجود دارد. یکی از روشهای ما در تیم مارکت پیما، ارسال پستها در  «‌ ساعات بهینه » شبانه روز  است. با این ترفند، پست شما در بالاترین اولویت فید مخاطبینتان نمایش داده خواهد شد.

ساعات بهینه چه زمان هایی هستن؟ 

ساعات بهینه، یعنی نزدیکترین زمانی که اغلب مخاطبین شما صفحه اینستاگرام خود را چک میکنند. البته محاسبه ساعات بهینه، نیازمند یک کار مطالعاتی و تخصصی است، که با مطالعه تلفیقی از اطلاعات و آمارهای مختلف (همچون جمعیت شناسی مخاطبین، آنالیز آمار بازخوردهای پستهای قبلی، روانشناسی و جامعه شناسی مخاطبین و …) بدست خواهد آمد.

مارکت پیما به عنوان یک تیم حرفهای و متخصص، به شما در یافتن بهترین و بهینه ترین زمان پست گذاری کمک خواهد نمود. برنامه ریزی، مدیریت ارتباطات، ساخت و انتشار پست در فضای اینستاگرام و … از دیگر خدمات اصلی مارکت پیما در زمینه اینستاگرام بشمار میآیند که در قالب ادمین اینستاگرام به شما عزیزان ارائه میشود.

بخش دوم، فاکتورهای مربوط به بازخورد مخاطبان به پستهای کاربر:

در این بخش الگوریتم اینستاگرام بیشتر روی مطالعه و بررسی محتوای منتشر شده، و نوع بازخورد مخاطبین صفحه کاربر تمرکز دارد.

در حقیقت بخش دوم تابعی از کیفیت محتوا و نحوه مدیریت پیج بشمار میآید، که بر اساس بازخوردهای مخاطبین صفحه مورد ارزیابی و شناسایی قرار میگیرند. این سه فاکتور عبارتند از:

  • تناوب و استمرار پست گذاری

استمرار و نظم در بارگذاری محتوای با کیفیت، یکی از مهمترین و اساسی ترین اقدامات لازم برای اداره صفحه و همسو شدن با الگوریتم اینستاگرام محسوب میگردد. اشتراک گذاری به موقع پستها (در ساعات مناسب) باعث میشود فالورهای شما هر روز پست شما را در صفحه فید خود داشت باشند، و آمار بازدید، لایک، کامنت و … برای پستهایتان افزایش یابد. برخی از فالورها به طور مستمر صفحه خود را چک نمیکنند، یا حتی پستهای فید را تا آخر مرور نمیکنند. اگر پست گذاری شما به صورت نامنظم و یا در ساعات نامناسبی انجام شود، آنگاه باعث میشود تا محتوای شما به پایینترین اولویت صفحات فید منتقل شده و دیگر مورد بازدید قرار نگیرد.

  • تعداد فالورها

یکی دیگر از آیتمهای تاثیر گذار در اولویت پستها، تعداد فالورهای صفحه منتشر کننده پست است. هر چقدر تعداد فالورهای یک کاربر بیشتر باشد، پستهای او نیز معتبرتر بحساب آمده و در اولویتهای بالای بخش فید قرار خواهند گرفت.

  • میزان ساعات فعالیت  در اینستاگرام

میزان استفاده مخاطب از اپلیکیشن نیز، یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در الگوریتم اینستاگرام محسوب میشود. هرچه حضور کاربر بیشتر باشد، پستهای بیشتری در صفحه فید مخاطبین خود خواهد داشت. کاربرانی که کمتر از اینستاگرام استفاده میکنند، شانس کمتری برای کسب اولویت در صفحه فید مخاطبین خود را دارند.

 

 

الگوریتم اینستاگرام در بخش ریلز (Reels)

یکی از آیتمهای مهم برای افزایش تعداد فالور در اینستاگرام ، همسو شدن با الگوریتم اینستاگرام در بخش Reels محسوب میشود.

این بخش، به طور خاص، برای بالا بردن سطح توجه کاربران به پیجهای فعال طراحی شده است. اینستاگرام به برندها و افراد خلاقی که به دنبال جذب فالورهای حقیقی زیاد هستند، توصیه میکند تا از ویژگیهای خاص قسمت ریلز (همچون افکتهای نوشتاری، جلوههای ویژه تصویری، فیلترها و افکتهای دوربین و دیگر آپشنهای موجود) برای ایجاد پستهای خلاقانه، جذاب و الهام بخش بهره بگیرند.

البته باید توجه داشته باشید، استفاده ناشیانه و بکارگیری تصاویر بی کیفیت در این بخش، باعث میشود پست و استوری شما بی ارزش شده، و اینستاگرام آن را به پایینترین سطوح اولویت منتقل کند. برای آشنایی بیشتر با الگوریتم اینستاگرام در بخش ریلز، میتوانید به صفحات راهنمای اینستاگرام مراجعه نموده و یا از متخصصین و مشاورین مارکت پیما کمک بخواهید.

در حالت کلی الگوریتم اینستاگرام در بخش Reels، به دنبال یافتن پستهایی جذاب، فان و الهام بخشی است که از کیفیت تصویری خوبی برخوردار هستند. اینستاگرام به برندها و افرادی که به دنبال جذب مخاطب هستند توصیه میکند پستهای ریلز هیجان انگیز با مشخصههای زیر منتشر کنند:

محتوای سرگرم کننده، جذاب و شاد تولید کنید. این محتوا میتواند هر نوع مطلبی باشد که باعث خنده، خوشحالی، جلب توجه، سرگرمی و یا سورپرایز مخاطبین شما خواهد شد. البته استفاده از مطالب هجو هیچ بازخورد خوبی را به همراه نداشته، و تاثیر معکوس دارند.

محتوای انگیزشی تولید کنید. برای جذب و انگیزه دادن به مخاطبین، میتوانید چالشها و یا مسابقاتی را راه اندازی کنید، که همه مخاطبینتان توانایی شرکت در آن را داشته باشند.

محتوای خلاقانه تولید کنید. از ابزارهای خلاقانه این بخش مانند متنها، فیلترها، افکتها و … برای خلق تصاویر جذاب و نوآورانه استفاده نمایید.

از موسیقی کمک بگیرید. با کمک بخش لایبری موسیقی و یا ابزارهای موجود در بخش Reels، صدا و آوای جذابی را برای پست خود خلق نمایید.

استفاده از این ابزارها، نیاز به تجربه، خلاقیت و ذوق خاصی دارد، که هم مورد پسند مخاطبین بوده و هم مطابق با  « الگوریتم اینستاگرام » باشد. کارشناسان و متخصصین مارکت پیما، مرجع خوبی برای کمک و راهنمایی شما در جهت دستیابی به موفقیت در اینستاگرام محسوب میشوند.

الگوریتم اینستاگرام در بخش اکسپلور یا Discover

به طور کلی، الگوریتم اینستاگرام در بخش های فید و دیسکاوری از یک سیاست مشابه پیروی میکند. هر دو الگوریتم، صفحاتی را به نمایش میگذارند که بر اساس درک اینستاگرام، کاربر علاقه بیشتری به تماشای آن نشان داده است.

البته، الگوریتم اینستاگرام در بخش فید، پست صفحاتی را که کاربر فالور آن است، برای او به نمایش میگذارد. اما در قسمت دیسکاوری ماجرا بر عکس است. در این قسمت، که به بخش اکسپلور نیز معروف است، اینستاگرام پست صفحاتی را برای کاربر نمایش میدهد که برای او تازگی داشته و جدید هستند.

در حقیقت، بخش دیسکاوری یا همان اکسپلور، دریچه طلایی معرفی صفحات جدید به مخاطبین محسوب میگردد. کلید طلایی ورود به این خزینه نیز تعداد لایک ها، نظرات، اشتراک گذاریها و تعامل مخاطبینتان با پستهای شما ست. مهمترین سیگنالهای مورد نظر در الگوریتم جدید اینستاگرام در بخش اکسپلور بر اساس شاخصهای زیر شناسایی میشوند:

مشخصات اختصاصی پست: تعداد لایک ها، کامنتها، اشتراک گذاری ها و تعاملات یک پست، در حقیقت مشخص کننده میزان محبوبیت و جذابیت آن در میان مخاطبین است. بر همین اساس نیز الگوریتم اینستاگرام، پستهایی که میزان لایک، کانت و … بیشتری دارند را به عنوان پستهای محبوب بین کاربران میشناسد و در صفحه اکسپلور دیگران نیز نمایش خواهد داد.

تعامل شما با کاربران: میزان تعامل کاربران با پستهای قبلی شما، یکی از فاکتورهایی است که باعث نمایش پستهای جدیدتان در صفحه اکسپلور خواهد شد. پست جدید شما، در بخش اکسپلور افرادی که یک یا چندین بار به صفحه شما سر زده، و پستهای شما را بازدید کرده اند، نمایش داده خواهد شد.

نحوه بازخورد مخاطب با پستهای صفحه اکسپلور: الگوریتم جدید اینستاگرام بیشتر موضوعاتی را برای کاربر انتخاب میکند، که وی قبلا آنها را ذخیره کرده و یا با دیگران به اشتراک گذاشته است. از دید اینستاگرام، فاکتور ذخیره کردن و اشتراک گذاری از اصلی‌ترین المانهای تشخیص علاقه کاربر به یک پیج یا موضوع محسوب میشود.

متخصصین و سناریو نویسان ما در مارکت پیما، محتوایی را برای شما خلق خواهند کرد، که مورد نیاز کاربران و مخاطبینتان باشد، تا به عنوان یک منبع اطلاعاتی، آن را برای خود ذخیره کنند. این کار باعث بالا رفتن آمار حضور شما در صفحات اکسپلور خواهد شد.

  • آمار و اطلاعات مربوط به صفحه شما: یکی دیگر از آیتم های مهم و دخیل در الگوریتم اینستاگرام ، تعداد فالورها و کاربرانی است که ظرف چند روز یا چند هفته گذشته جذب شما شده اند. هر چه تعداد افرادی که به صورت منظم جذب صفحه شما میشوند بیشتر باشد، در حقیقت امتیاز شما برای دستیابی به یک جایگاه خوب در صفحه اکسپلور دیگر کاربران، بیشتر خواهد بود.

 

 

الگوریتم اینستاگرام در بخش استوریها (Stories)

به طور کلی استوری در اینستاگرام حکم یک میان وعده خوشمزه و اسنک را برای کاربر دارد!

رویکرد الگوریتم جدید اینستاگرام در بخش استوریها نیز، مشابه با قسمت فید طراحی شده است. معمولا استوریهایی که در بالای صفحه فید کاربران نمایش داده میشود، مربوط به افرادی است که با آنها در تعامل بوده، و کاربر آنها را دنبال میکند.

اگر ادمین اینستاگرام شما استوری جذابی را منتشر کنید، ممکن است افراد دیگر (کسانی که فالور شما نیستند) نیز با مراجعه به صفحه شما، استوری شما را تماشا کنند، و یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. به همین دلیل نوع استوری، سناریو و محتوای آن از جمله عواملی بشمار میآیند که میبایست روی آنها مطالعه شود، تا بتوانند مخاطبین زیادی را جذب کنند.

همچنین محتوای جذاب صفحه شما نیز میتواند به عنوان استوری بین دیگر صفحات کاربران منتشر شود، و با این کار در واقع این پست شما است که ویو، لایک و کامنت بیشتری را دریافت خواهد نمود. هرچه آمار ویو و کامنت یک صفحه بالاتر رود، شانس حضور آن صفحه در فیدها و اکسپلورهای جدیدتر افزایش مییابد.

آخرین به روز رسانیها در الگوریتم اینستاگرام

نحوه برخورد الگوریتم اینستاگرام با محتوای حساس (Sensitive)

از نظر تیم اجرایی، خود اینستاگرام منبع کافی و موجهی برای تعریف و تصمیم گیری پیرامون مجاز یا غیر مجاز بودن یک پست بشمار میآید. اینستاگرام سعی دارد تا با وضع قوانین سخت گیرانه نسبت به نوع محتوای منتشر در آن محتاط باشد، تا این پلتفرم را محیطی امن و مطمئن برای اقشار و سنین مختلف نگاه دارد.

مطابق با الگورریتم جدید اینستاگرام، پستهایی که محتوای حساس (Sensitive) دارند، یعنی میتوانند ذهن و روح مخاطب را جریحه دار نماید (مانند تصاویر آزار دهنده، دلخراش، جنایی، توهین آمیز و …)، توسط اینستاگرام به صورت پیش فرض مات نمایش داده خواهد شد. البته کاربر با اختیار خود میتواند با کلیک کردن بروی تصویر، آن را تماشا نماید.

اما پستهای حساس اغلب در صفحه اکسپلور به نمایش گذاشته نمیشوند، و تنها کاربرانی آنها را دریافت میکنند که در قسمت تنظیمات، گزینه Sensitive Content Control را غیر فعال کرده باشند.

ما در مارکت پیما، به شما کمک خواهیم نمود که با انتخاب درست موضوع و تولید محتوای مرتبط، هیچ گاه پستهای شما دچار این فیلتر نشود.

 

چه طور یک صفحه، در قسمت جستجوی (اکسپلور) اینستاگرام نمایش داده میشود؟

الگوریتم اینستاگرام به گونهای طراحی شده است، که در هنگام جستجو تنها صفحاتی برای کاربر به نمایش در میآیند، که نام و بیوگرافی متناسب با عبارت جستجو شده دارند.

بهترین کار برای شما، انتخاب نام مناسب و متناسب با شخصیت فردی و کاریتان است. همچنین شما باید پروفایل خود را با استفاده از عبارات و کلماتی تکمیل نمایید، که ممکن است دیگران برای دستیابی به شما از آنها استفاده نمایند.

بطور کلی، نام و توضیحات پروفایل شما تا حد امکان میبایست با محتوای صفحه شما همخوانی داشته باشد، تا مخاطبتان راحت تر بتواند به شما دسترسی داشته باشد. اگر شما یا برندتان، با نام یا مشخصه خاصی در میان هوادارانتان معروف هستید، حتما آن عبارت را در قسمت نمایه یا پروفایل خود ذکر نمایید.

یکی از دیگر قسمتهای مهم صفحه اینستاگرام شما، بخش بیوگرافی آن بشمار میآید. سعی کنید اطلاعات بسیار مهم و مشخصاتی که مخاطب شما به آن نیاز دارد را، در این قسمت بیان نمایید. برای مثال اگر صفحه شما مربوط به یک فروشگاه خرده فروشی است، حتما در بخش بیوگرافی رسته شغلی، گروه کالاهای عرضه شده، موقعیت مکانی، ساعات پاسخگویی و اطلاعات مهم کاری خود را قرار دهید، تا به کمک این دادهها به راحتی در دسترس کاربرانی قرار بگیرید که به دنبال شما میگردند.

 

 

انتخاب کلمات کلیدی مهم

استفاده از هشتگها و واژه های کوتاه و کاربردی، چیدمان کلمات کلیدی در قسمت پروفایل و کپشن پستهای منتشر شده، و از همه مهمتر نام گذاری صفحه شما، یک کار تخصصی برای نمایان شدن صفحه شما محسوب میگردد. انتخاب نام و گزینش کلمات کلیدی صفحه شما میبایست با مطالعه جنبههای مختلف کاریتان، و با توجه به وضعیت رقبا و الگوریتم جدید اینستاگرام انجام پذیرد.

البته الگوریتم اینستاگرام تنها برای جستجوی نام کارایی نداشته، و پستهای شما نیز با مکانیزم مشابهی در دسترس کاربران قرار میگیرند. پس توجه داشته باشید، برای انتشار پستهای خود نیز میبایست از کلمات و هشتگهای مناسب، ترند شده، کاربردی، کوتاه و متناسب با محتوای خود استفاده کنید، تا پست شما در صفحات جستجوی بیشتری قرار گیرد.

تیم تخصصی و حرفهای مارکت پیما، مجموعهای معتبر و امین است که خدمات ویژه اینستاگرام را در پکیجهای مختلفی به متقاضیان ارائه مینماید. برای کسب اطلاعات و مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

رعایت این نکات مفید رتبه شما را با کمک الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 بالاتر خواهد برد:

برای دستیابی به موفقیت بیشتر و گسترش فضاهای تبلیغاتی به منظور معرفی برند یا صفحه خود، بهتر است از سیاست تعاملات گسترده، روابط متقابل و همکاریهای دوطرفه با دیگر صفحات استفاده نمایید. امروزه استفاده از روشهای همکاری چند جانبه با صفحات دیگر، یکی از سیاستهای موفق و روشهای مدرن تبلیغات غیر مستقیم محسوب میگردد، که با سیاست گذاری درست و تهیه سناریوی مناسب، میتواند بازدهی بسیاری خوبی را برای شما به ارمغان آورد. اینگونه همکاریها باعث بالارفتن آمار ویو، لایک، کامنت و … در صفحه شما خواهند شد، و در نتیجه شما را بیشتر با الگوریتم اینستاگرام سازگار مینمایند.

به طور مداوم در اشتراک گذاری و تولید Reelsهای مختلف مشارکت داشته باشید. بخش ریلز یکی از دریچههایی است که میتواند آمارهای صفحه شما را افزایش دهد.

از قابلیت التکست (Alt-Text) اینستاگرام به خوبی استفاده نمایید. التتکس ها می توانند به خوبی محتوای تصویری شما را در بخش جستجو نمایش دهند و رتبه شما را بالاتر ببرند. اضافه کردن آلت تکس، کمک زیادی به سئو اکانت شما خواهد کرد.

 

استراتژی هشتگ

برای استفاده از هشتگ ها در صفحه خود، یک استراتژی خاص طراحی کنید. این استراتژی یک طرح پویا محسوب می گردد که تا جای ممکن میبایست بهینه شود.

برای بهینه سازی پستهایتان، در صفحه و زیر پستهای خود از کپشنهای اصلی و تکنیک میکرو بلاگینگ استفاده نمایید. به یاد داشته باشید، هدف از تولید محتوا، جذب مخاطبین جدید و جلب رضایت فالورهای شماست. پس برای جذب مخاطبین جدید و جای گیری در صفحات اکسبلور و فید، میبایست کپشن نویسی شما به خوبی انجام پذیرد.

سعی کنید در پستهای دیگران مشارکت نمایید و زیر پستهای خوب آنها کامنت بگذارید. میزان تعامل و مشارکت شما با دیگران، یکی از المانهای موثر در همسو شدن با الگوریتم جدید اینستاگرام محسوب میگردد.

برای تعامل بیشتر با دوستان و فالورهای خود، میتوانید از استیکرهای بخش استوری استفاده نمایید.

حتما با کمک متخصصین و ابزارهای حرفهای، اطلاعات و آمار صفحه خود را آنالیز نمایید. همیشه به یاد داشته باشید که مخاطبین شما در اینستاگرام انسانهایی باهوش و آگاه هستند، که برای تعامل درست و مهندسی شده با آنها، نیاز به مدیریت و تحلیل مداوم وضعیت صفحه و پستهای خود خواهید داشت.

کلام آخر

الگوریتم اینستاگرام غول رباتیک و آدم خواری نیست که با هدف نابودی زحمات شما بوجود آمده باشد. برعکس الگوریتم جدید اینستاگرام، در حقیقت غربالی است که میتواند صفحات و محتواهای خوب و مخاطب پسند را برای کاربران بیشتری به نمایش بگذارد، تا افراد زیادتری بتوانند از مطالبی که به دنبال آن هستند لذت ببرند. بهتر است بجای جنگیدن با این موجود زنده و ناظم فضای اینستاگرام، با آن دوست باشیم، تا بتوانیم از مزایای آن استفاده کنیم.

متخصصین مارکت پیما معتقد هستند که به جای جستجوی راه فرار و دور زدن الگوریتم اینستاگرام، بهتر است با تولید محتوای خوب و باکیفیت، کار بر روی سئو، طراحی سناریوی هشتک نویسی مناسب، برنامه ریزی برای پلن مارکتینگ متناسب، مدیریت و تعامل حرفهای با مخاطبین صفحه، چیدمان تخصصی المانهای مهم صفحه (مانند نام، بیوگرافی، پروفایل و …) و دیگر موارد لازم در این حوزه، با الگوریتم اینستاگرام همراه شد. همراهی درست و حساب شده با الگوریتم جدید اینستاگرام، در حقیقت محرکی برای افزایش اعتبار و سرعت بخشیدن به شهرت شما محسوب میشود.

همانطور که خودتان نیز درک کردید، کار در فضای اینستاگرام به صورت هدفمند و حرفهای، به یک تخصص و مهارت تبدیل شده است. تیم مارکت پیما، مجموعهای از افراد حرفهای و مجرب در زمینههای مختلف تولید محتوا، عکاسی، فیلمسازی، سناریو پردازی، سئو کار و دیگر متخصصین مورد نیاز برای اجرای یک پروژه مارکتینگ علمی و اصولی تشکیل شده است، که میتوانند با تامین نیازهای صفحه اینستاگرام، حساب شما را به یک فضای بیزینسی پر سود تبدیل نمایند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین ما در مارکت پیما در تماس باشید.

 

منبع:

blog.contentstudio

 

 

نظر دهید