Skip links

مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام

مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام

در این پست به بررسی مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام میپردازیم. قطعاً یکی از اهداف شما در اینستاگرام علاوه بر کسب درآمد گرفتن تیک آبی اینستاگرام است. یکی از سؤالات مهمی که به ذهن ما می‌رسد این است که چگونه نشان تأیید اینستاگرام را بگیریم. برخی از افراد سعی می‌کنند این تیک را غیرمجاز و به روش‌های جعلی خاصی دریافت کنند، اما ما اینجا هستیم تا راه‌حل‌های اساسی را به شما نشان دهیم.

در حال حاضر تأیید اینستاگرام آسان نیست و این چیزی نیست که همه قادر به انجام آن باشند. اما اگر می‌خواهید این شناخت را به دست آورید، این مقاله شما را راهنمایی می‌کند که چگونه با موفقیت برای دریافت نشان تأیید اعتبار در اینستاگرام موفق شوید.

آشنایی با معنا و مفهوم تیک آبی در اینستاگرام

به گفته اینستاگرام تأیید شدن به این معنی است که این پلتفرم نمایه شما را به‌عنوان حضور معتبر شخصیت عمومی، سلبریتی یا برند جهانی تأیید کرده است؛ بنابراین اگر با یک اکانت اینستاگرام برخورد کردید که یک تیک آبی در بیو آن داشت، به این معنی است که به‌حساب رسمی آن برند یا شخصیت نگاه می‌کنید، نه یک حساب جعلی، غیررسمی یا طرفداران.

نشان‌های تأیید اینستاگرام به برندها و سازندگان کمک می‌کند تا برجسته‌تر شوند، معتبر به نظر برسند و از جعل هویت جلوگیری کنند. درعین‌حال آنها به کاربران اینستاگرام کمک می‌کنند تا هنگام جستجوی برند یا شخصیت موردعلاقه خود پروفایل مناسب را پیدا کنند.

بااین‌حال برای تأیید اینستاگرام باید معیارهای خاصی را رعایت کنید. برای درخواست نشان تأیید شده در اینستاگرام چه شرایطی وجود دارد؟ هرکسی می‌تواند در اینستاگرام درخواست تأیید کند، اما برای تأیید تیک آبی اینستاگرام باید معیارهای خاصی را رعایت کرد.

اگرچه فرایند دقیق و الزامات دریافت نشان تأیید اینستاگرام نامشخص است، این پلتفرم دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌کند تا به شما در یافتن واجد شرایط بودن کمک کند. ابتدا مطمئن شوید که دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام و شرایط استفاده را رعایت می‌کنید.

برای طی نمودن مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام لازم است حساب شما :

  • معتبر: حساب شما باید متعلق به یک شخص، تجارت، برند یا نهاد واقعی باشد.
  • عمومی: اکانت‌های خصوصی اینستاگرام واجد شرایط تأیید نیستند.
  • کامل: پروفایل شما باید دارای بیو و عکس باشد و باید در پلتفرم فعال باشید.
  • منحصربه‌فرد: حساب شما باید تنها حسابی باشد که نمایانگر خود یا تجارت منحصربه‌فرد شما باشد.

اینستاگرام چندین اکانت را برای یک شخص یا کسب‌وکار تأیید نمی‌کند. همچنین حساب‌های بهره عمومی واجد شرایط نیستند، فقط افراد یا شرکت‌ها واجد شرایط هستند. قابل‌توجه: حساب شما باید نمایانگر یک شخص یا کسب‌وکار شناخته شده عمومی باشد که به‌شدت جستجو شده و در چندین منبع خبری معتبر نشان‌داده‌شده است.

به‌خاطر داشته باشید که تعداد دقیق فالوورهایی که باید واجد شرایط دریافت نشان تأیید باشید وجود ندارد. چه بیش از 100.000 فالوور داشته باشید و چه کمتر از 10.000 دنبال‌کننده، اگر معیارهای ذکر شده در بالا را داشته باشید همچنان می‌توانید درخواست دهید.

مراحل دریافت تیک آبی پیج

به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید و بعد بر روی تنظیمات کلیک کنید. در تنظیمات روی «حساب» کلیک کنید و «درخواست تأیید» را انتخاب کنید. فیلدهای موردنیاز را تکمیل کنید و سپس ارسال را بزنید تا فرایند بررسی شروع شود. به این ترتیب اولین مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام را طی نموده اید. 

همان‌طور که اینستاگرام بیان می‌کند، فقط به این دلیل که حساب شما ممکن است واجد شرایط تأیید تیک آبی اینستاگرام باشد، لزوماً به این معنی نیست که به این صورت تعیین می‌شود. متأسفانه هیچ جدول زمانی تضمینی برای اینکه چه زمانی به شما اطلاع داده شود که آیا تأیید شده‌اید یا خیر وجود ندارد. اما اگر رد شد، باید 30 روز صبر کنید تا دوباره درخواست تأیید کنید.

مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام

مراحل درخواست تیک آبی در اینستاگرام

اگر آماده درخواست برای تأیید در اینستاگرام هستید، نکاتی داریم که می‌توانید برای افزایش شانس خود برای به ثمر رساندن نشان آبی استفاده کنید. اگر به نتیجه نرسید یا تصمیم گرفتید که فرایند تأیید را انجام ندهید، همچنان می‌توانید با درنظرگرفتن این بهترین مراحل اجرایی در اینستاگرام به موفقیت دست پیدا کنید.

  • پروفایل اینستاگرام خود را تکمیل کنید

 یکی از راه‌هایی که اینستاگرام هویت شما را تأیید می‌کند، نگاه‌کردن به پروفایل شما است. با افزودن یک بیو نوشته شده و یک عکس نمایه که نشان‌دهنده کسب‌وکار، نام تجاری یا خود شماست، مطمئن شوید که نمایه شما 100٪ کامل است. به‌عنوان‌مثال می‌توانید لوگوی شرکت خود را به‌عکس نمایه و برچسب و وب‌سایت برند خود را در بیو اضافه کنید. برای طی کردن مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام این مورد الزامی است. 

  • پروفایل‌های اجتماعی خود را بسازید

ایجاد یک فالوور قوی در سایر پلتفرم‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا حساب اینستاگرام شما به‌ویژه واقعی به نظر برسد. به‌عنوان‌مثال پیوندهای قوی بین توییتر و اطلاعیه‌های مطبوعاتی وجود دارد. هنگامی که نام شما در اخبار یا رسانه‌ها ظاهر می‌شود، از در معرض قرارگرفتن آن برای ایجاد پروفایل‌های اجتماعی و دنبال‌کنندگان خود استفاده کنید.

  • در حساب خود فعال بمانید

 این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر به طور فعال از این پلتفرم استفاده نکنید احتمالاً هرگز تأیید اینستاگرام نخواهید شد. وقتی ادمین‌ها می‌آیند تا ببینند آیا ارزش تیک آبی اینستاگرام را دارید یا خیر به دنبال فعالیت منظم هستند. اگر از پلتفرم استفاده نمی‌کنید، هیچ فایده‌ای برای شروع فرایند تأیید وجود ندارد.

برای افزایش شانس خود طی نمودن برای مراحل دریافت تیک آبی اینستاگرام

  • عکس‌های عالی تهیه کنید.
  • آنچه را که فالوورهای شما دوست دارند در صفحه شما ببینند پیدا کنید و از آن عکس بگیرید.
  • از Insights استفاده کنید: به صفحه کسب‌وکار اینستاگرام خود بروید و از Insights خود برای برنامه‌ریزی محتوایی استفاده کنید که با افراد موجود در فید شما طنین‌انداز شود.
  • مطمئن شوید که در زمانی که فالوورهای شما بیشتر فعال هستند پست ارسال کنید.
  • از ابزارهای شخص ثالث مانند Sprout Social برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فالوورهای اجتماعی خود و تنظیم کمپین‌های خود استفاده کنید.
  • با مخاطبان خود درگیر شوید و فراموش نکنید که زمانی را برای پاسخ‌دادن به نظرات، لایک کردن پست‌ها و کاوش در هشتگ‌های مرتبط صرف کنید. تعامل در هر پلتفرم اجتماعی کلیدی است.
  • رسانه‌های کسب شده خود را تقویت کنید.

آیا می‌خواهید اینستاگرام این مهر تأیید را به شما بدهد؟ به آنها نشان دهید که ارزش آن را دارید. به یاد داشته باشید، این یک الگوریتم نیست که تصمیم بگیرد چه کسی باید تیک آبی را در حساب اینستاگرام خود دریافت کند. افراد واقعی هر درخواستی را به‌صورت دستی بررسی می‌کنند و احتمالاً به موتورهای جستجو مانند Google مراجعه می‌کنند تا ببینند چه چیزی برای اعتبار بیرونی به دست می‌آید.

  • سعی نکنید یک نشان تأیید اینستاگرام بخرید.

تنها راه دریافت تیک آبی اینستاگرام درخواست از طریق برنامه یا از طریق شرکای رسانه‌ای فیس‌بوک است. سعی نکنید از میان‌برها استفاده کنید، مانند خرید، تلاش برای خرید نشان تأیید نه‌تنها بی‌اثر است و پول شما را هدر می‌دهد، بلکه می‌توانید به دلیل نقض دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام جریمه شوید.

لازم است بدانید که ارائه هرگونه اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده در طول فرایند می‌تواند حساب شما را به‌طورکلی از پلتفرم حذف کند. در عوض، سعی کنید با ایجاد محتوای جذاب و مفید، فالوورهای واقعی اینستاگرام بیشتری به دست آورید. درحالی‌ که هیچ ارتباط ثابت شده‌ای بین تعداد زیاد فالوور و تأیید شدن در اینستاگرام وجود ندارد، امتحان کردن ضرری ندارد.

  • هر پیوند بین پلتفرمی را از بیو خود حذف کنید.

به گزارش اینستاگرام کامل و معتبر بودن نمایه شما نیز می‌تواند به شما در ایجاد اعتبار کمک کند. از افزودن پیوندهای بین پلتفرمی که سایر پروفایل‌های اجتماعی شما را تبلیغ می‌کنند تا شانس شما برای تأیید در اینستاگرام را افزایش دهد خودداری کنید.

از طرف دیگر مطمئن شوید که پیوندهایی را به پروفایل اینستاگرام خود در وب‌سایت کسب‌وکار خود در ایمیل‌های بازاریابی یا سایر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید. درحالی‌که ممکن است اجتناب از پیوند بین پلتفرمی در اینستاگرام ریاکارانه به نظر برسد، استفاده از سایر پروفایل‌های اجتماعی برای پیوند دادن به اینستاگرام، اعتبار مالکیت پروفایل شما را نشان می‌دهد.

  • قابلیت جستجوی خود را بهبود بخشید.

یکی از ملزومات کلیدی دریافت تیک آبی اینستاگرام، شناخته شده بودن و جستجوی بالایی داشتن است. این به این معنی است که شما باید در عرصة روابط‌عمومی فعال‌تر باشید و سعی کنید نام خود را به طور ارگانیک به نمایش بگذارید.

به‌عنوان‌مثال ممکن است بخواهید برای اطلاعیه‌های آینده شرکت یا معرفی محصول، بیانیه‌های مطبوعاتی منتشر کنید. اینستاگرام تحقیقات خود را انجام می‌دهد، بنابراین استفاده از زمانی که نام شما اخیراً در اخبار منتشر شده است می‌تواند شانس شما را برای تأیید صحت افزایش دهد.

کار دیگری که می‌توانید برای تأیید سریع‌تر انجام دهید این است که پست‌های خود را با هشتگ‌های مارک‌دار بهینه کنید. این می‌تواند به شما کمک کند در جستجوهای ارگانیک و در صفحه کاوش اینستاگرام ظاهر شوید. هر چه جستجوی شما بیشتر باشد، احتمال تأیید شدن شما بیشتر است.

  • پست‌های خود را شخصی‌سازی کنید.

ایجاد و نگهداری یک حساب کاربری منحصربه‌فرد و معتبر برای تأیید در اینستاگرام بسیار مهم است. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم پست‌های خود را شخصی‌سازی کنید تا به شما کمک کند حساب خود را از جعل هویت متمایز کنید. برای مثال، می‌توانید صدای برند، سبک بصری، زیبایی فید، موضوع محتوا یا استراتژی هشتگ را انتخاب کنید که برای حساب کاربری شما منحصربه‌فرد است و تکرار آن دشوار (غیرممکن) است.

راه دیگری که می‌توانید پست‌های خود را شخصی‌سازی کنید، یعنی برای دریافت تیک آبی اینستاگرام،  محتوای پشت‌صحنه را به اشتراک بگذارید تا به مخاطبان خود بگویید هیچ کسی غیر از شما این نوع محتوای منحصربه‌فرد را ندارد. از طرف دیگر فالوورها را تشویق کنید تا شما را در پست‌ها تگ کنند تا از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یا هشتگ‌های برند، آگاهی و تعامل با برند را افزایش دهند.

  • یک کارشناس تبلیغاتی استخدام کنید.

اگر ترجیح می‌دهید شخصی را برای کمک به شما در این فرایند استخدام کنید، به یک آژانس روابط‌عمومی یا دیجیتال حرفه‌ای مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند درخواست‌هایی برای تأیید حساب شما، ادعای نام کاربری و ادغام حساب‌ها از طرف شما از طریق پورتال صنعتی که می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند ارسال کنند.

به‌خاطر داشته باشید که روش فوق، برخلاف ابزارهای «خرید» یا ربات که در ازای پول، لایک‌های مصنوعی، تعامل یا تأیید صحت را در اختیار شما قرار می‌دهند، منبعی قانونی برای کمک به فرایند است؛ بنابراین درحالی‌که هیچ تضمینی وجود ندارد که یک آژانس دیجیتال در تأیید IG شما موفق باشد، می‌تواند تغییرات شما را افزایش دهد.

حتی اگر در اینستاگرام تأیید می‌شوید، بدانید که می‌توانید آن تیک آبی را از دست بدهید. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که از قوانین استفاده و دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام پیروی نکنید، یا اگر اینستاگرام متوجه شود که اطلاعات گمراه‌کننده یا نادرستی را در برنامه تأیید خود ارائه کرده‌اید.

حفظ وضعیت تأیید

برای حفظ وضعیت تأیید شده خود، مطمئن شوید که طبق قوانین بازی می‌کنید، در پلتفرم فعال می‌مانید، محتوای منحصربه‌فرد و جذاب منتشر می‌کنید و حساب خود را همیشه عمومی نگه می‌دارید.

اگر به هر دلیلی موفق به تأیید نشدید، می‌توانید پس از 30 روز مجدداً درخواست تأیید کنید. اگر هنوز قادر به تأیید اعتبار نیستید یا واجد شرایط درخواست نیستید، به استفاده از این نکات ذکر شده در بالا ادامه دهید تا شما را راهنمایی کنند تا صحت خود را نشان دهید و در مقابل مخاطبان خود اعتبار ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید، دریافت تیک آبی اینستاگرام پایان کار نیست بلکه ابتدای کار شما است. ایجاد مخاطب، ایجاد اعتبار و نشان‌دادن اصالت به زمان نیاز دارد. این یک استراتژی بلندمدت است که به طور منظم با فالوورهای خود درگیر شوید و محتوای منحصربه‌فرد و مفید تولید کنید و با انجام این کار، امیدواریم وضعیت تأیید شده خود را نه‌تنها در اینستاگرام، بلکه در سایر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی نیز کسب کنید.

سخن آخر

یکی از ویژگی‌هایی که اینستاگرام به حساب‌های افراد می‌دهد تا صفحه‌شان را از صفحات جعلی تشخیص دهند، قراردادن یک علامت آبی در پروفایل است. این تیک آبی، نشان تأیید شده نام دارد. اگر دقت کرده باشید برخی از کاربران اینستاگرام در صفحه پروفایل خود علامت آبی دارند. هدف از افزودن این قابلیت به اینستاگرام این بود که عده‌ای سودجو با استفاده از نام افراد مشهور و برندهای باکیفیت، یک حساب کاربری جعلی در اینستاگرام ایجاد می‌کردند.

 به همین دلیل اینستاگرام یک تیک آبی به قابلیت‌های خود اضافه کرده است تا از چنین سوءاستفاده‌هایی جلوگیری کند. ما در این مقاله سعی کردیم نکاتی را بیان کنیم تا بتوانید با استفاده از آن تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید. پس در نتیجه این موارد را در نظر بگیرید تا زودتر به هدف تیک آبی برسید.

منبع : blog.hootsuite.com

نظر دهید