Skip links

آشنایی با نحوه تولید محتوا مطابق الگوریتم گوگل

آشنایی با نحوه تولید محتوا مطابق الگوریتم گوگل

آشنایی با نحوه تولید محتوا مطابق الگوریتم گوگل

تولید محتوا مطابق الگوریتم گوگل


این روزها همه به دنبال این هستند تا کسب و کار خود را در فضای مجازی توسعه بدهند! یکی از راه های توسعه که بدون شک از مهم ترین ها نیز هست، تولید محتوای باارزش می‌باشد. درواقع یعنی شما باید بتوانید با استفاده از محتواهایی که بر روی وبسایت خود بارگزاری می‌کنید، به جذب مشتری پرداخته و کسب و کار خود را به بهترین شکل معرفی نمایید. مسلما این نکته را می‌دانید که تنها وبسایت هایی که در صفحات اولیه گوگل بالا می آیند، شانس بازدید توسط جستجوگران را دارند. اما سوال اینجاست،چگونه میتوان محتوای گوگل پسند تولید کرد؟ گوگل چه محتوایی را برای رتبه دهی و قرارگیری در صفحه اول از شما قبول می‌کند؟ با ما همراه باشید.


تولید محتوا مطابق الگوریتم گوگل


 

تولید محتوا و سئو سایت

قطعا همه شما با واژه سئو (SEO) آشنایی دارید، سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جوگر است، به عبارت ساده و جامع ، شما باید موتور های جست و جوگر از جمله گوگل را قانع کنید که وبسایت شما به درد فرد جست و جو گر میخورد ! برای بهینه سازی سایت خود شما می‌توانید از شیوه های متعددی استفاده نمایید؛ مهم ترین کار هایی که شما میتوانید انجام دهید شامل موارد زیر میشود:

  • تولید محتوای متنی، تصویری و … بهینه شده
  • تغییر کدهای وبسایت در راستای بهینه کردن آنها
  • خرید گواهی های لازم برای وبسایت از جمله ssl و …
  • و دیگر موارد تخصصی مربوط به سئو

تولید محتوا مطابق الگوریتم گوگل


در این مقاله سعی کرده ایم بیشتر بر مور اول تمرکز داشته باشیم، تولید محتوای متنی بهینه شده؛ در واقع تولید محتوایی که اصول SEO در آن رعایت شده باشد.


برای تولید محتوا نوشتاری، چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای تولید این گونه محتواها شما باید قوائدی را رعایت نمایید؛ رعایت این قوانین در نگارش متون هم به شما برای بهبود رتبه وبسایتتان کمک خواهد کرد و هم به فهم بهتر مطالب توسط مخاطبانتان.

 

 

نگارش متن بر اساس کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را بهینه کنید! این بدین معناست که شما باید یک پراکندگی نسبی برای محتوای خود ایجاد کنید؛ به بیان دیگر باید کلمات کلیدی که در متن از آنها استفاده کرده اید را به گونه ای متوازن در همه متن استفاده کنید، این شکل نباشد که پاراگرافی پر باشد از کلمات کلیدی اما دیگر پاراگراف ها با استفاده از بدیهیات نگارش شود. برای استخراج کلمات کلیدی دستور عمل این مقاله را دنبال نمایید: نحوه استخراج اولین کلمات کلیدی سئو

 

 

سازماندهی متن  

 

متنی را که بر روی وبسایت قرار میدهید سازمان دهی کنید؛ این کار نه تنها بر بهینه سازی و بهبود رنک شما در گوگل کمک خواهد کرد، بلکه به خواننده متن شما نیز کمک خواهد کرد تا متن را بهتر متوجه شده و برای موضوعات دیگر نیز به وبسایت شما مراجعه کنند. برای اینکارش لازم است:

  • مقدمه متن به کلیات موضوع بپردازد و در ابتدای متن قرار گیرد.
  • بدنه ی متن باید با جهت دهی ذهن مخاطب آغاز شود و با شاکله صحیح نگارش شود.
  • پایان متن باید به همراه نتیجه گیری تمام شود.
  • هجو و بدیهیات برای طولانی کردن متن به هیچ عنوان برای سایت مفید نیست.

 

لینک سازی در متن

 

معجزه لینک ها را فراموش نکنید؛ با قرار دادن لینک بر روی وبسایت خود علاوه بر اینکه راهنمایی بیشتری را برای مراجعه کنندگان بر وبسایت خود ایجاد کرده اید، باعث خواهید شد که رتبه  وبسایتتان در گوگل نیز بهبود بیابد. برای این کار موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • لینک دهی داخلی
  • لینک دهی خارجی به منبع
  • ایجاد مطالب مرتبط.

 

 

تولید محتوا مطابق الگوریتم گوگل

به قلم احمد رضا قدیری

سرپرست تیم تولید محتوای مارکت پیما

نظر دهید