Skip links

برای راه اندازی پیج اینستاگرام فالوور بخریم یا نخریم ؟!

برای راه اندازی پیج اینستاگرام فالوور بخریم یا نخریم ؟!

وقتی تصمیم به راه اندازی پیج اینستاگرام میکنیم و میخواهیم «بازاریابی در اینستاگرام» داشته باشیم، دغدغه‌های مختلفی برای شروع کار خواهیم داشت. یکی از این دغدغه‌ها «صفر بودن پیج اینستاگرام» و نداشتن فالوور در زمان شروع بارگزاری محتوا است.  این موضوع که صفحه اینستاگرام در شروع فعالیت مخاطبی ندارد تا چه میزان بر نگاه مخاطب تاثیر گذار است را در این مقاله بررسی میکنیم. همچنین به این سوال اساسی پاسخ خواهیم داد که برای صفحه صفر فالوور بخریم یا نخریم ؟! 

با ما همراه باشید 

( پیشاپیش از استفاده کلمات غیرفارسی مانند «فالوور» پوزش میطلبیم. از آنجایی که برخی مخاطبین با واژه های معادل فارسی آشنا نیستند، استفاده از کلمات اصلی لازم است)


 

از نظر دیجیتال مارکتر ها اصولا خرید فالوور کار اشتباهیه، چرا؟!

زمانی بود که الگوریتم اینستاگرام پیچیدگی و هوشمندی فعلی را نداشت. از طرفی مخاطبان قدرت تشخیص نوع مخاطبین یک صفحه اینستاگرام از لحاظ واقعی یا غیرواقعی بودن را، نداشتند. بنابراین صفحات اینستاگرام برای افزایش اعتبار خود و اعتمادسازی در بین مخاطبین، فالوور فیک خریداری می‌کردند. درواقع ارزش گذاری یک صفحه اینستاگرام از روی «تعداد دنبال کنندگان» آن بود. 

اما در حال حاضر الگوریتم اینستاگرام بسیار پیشرفته تر شده و خرید فالوور میتواند باعث بروز مشکلات مختلفی برای صفحه اینستاگرام شود. همچنین کارایی خرید دنبال کننده مثل سابق نبوده و عملا کاربران توانایی تشخیص این موضوع را به دست آورده اند. خرید دنبال کننده غیر واقعی می‌تواند باعث بروز مشکلات زیر شود: 

کاهش محسوس اولویت نمایشی 

« الگوریتم جدید اینستاگرام » برای نمایش پست ها از میزان اولیت نمایشی پست و استوری استفاده می‌کند. اولیت نمایشی صفحه به این معناست که چه میزان از دنبال کنندگان شما می‌توانند پست شما را ببینند و قرار گیری پست شما برای آن ها از لحاظ  در چه جایگاهی است. خرید فالوور فیک باعث کاهش محسوس الویت نمایشی شده و باعث میشه دنبال کنندگان حقیقی شما نیز پست‌های شما در ترتیب اولیه نبینند. 

بلاک شدن اکانت 

بلاک شدن اکانت و از دست رفتن کامل آن در اثر ریپورت متعدد صفحه و یا نقض قواینی آن صورت میگیرد. در این صورت اکانت به طور موقت یا دائم از دسترس خارج می‌شود. 

محدود شدن اکانت 

محدود شدن اکانت در اثر نقض قوانین اینستاگرام مانند تعداد زیاد فالوو و آنفالوو در یک زمان کوتاه. خریداری فالوور در زمان کوتاه و … ایجاد شده و باعث محدود شدن صفحه برای انجام فعالیت مختلف می‌شود. برای مثال ممکن است به طور موقت یا دائم امکان کامنت گذاری یا منشن کردن صفحات را از دست بدهید. 

 

آیا برای صفحمون فالوور بخریم یا نخریم؟

اگر بخش قبلی را مطالعه بفرمایید، متوجه شدیم که خرید فالوور تا چه میزان می‌تواند مضر باشد. اما در برخی موارد خرید فالوور به تعداد منطقی می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. برای پاسخ به این سوال در مورد راه اندازی پیج اینستاگرام لازم است تا موارد زیر به طور کامل بررسی شود. 

راه اندازی پیج اینستاگرام

اهداف شما برای راه اندازی صفحه اینستاگرام

برای برخی کسب و کارها و مجموعه ها، هدف از راه اندازی پیج اینستاگرام صرفا نمایش حضور آن مجموعه در فضای مجازی بوده و اهداف بلند مدت بازاریابی ندارند. برای این مجموعه ها داشتن تعداد منطقی دنبال کننده غیرواقعی می تواند نتیجه بخش باشد. 

میزان تبلیغات 

برای مجموعه هایی که تبلیغات و کمپین های جذب فالوور زیاد دارند و عملا ورودی مخاطب واقعی آن ها زیاد است، در شروع راه اندازی پیج اینستاگرام خرید تعداد منطقی فالوور میتواند تاثیر مثبتی در روند جذب و ترغیب مخاطب داشته باشد. 

مخاطبان شما و آگاهیشون

برای کسب و کار و حوزه هایی که مخاطب عمومی و غیر آگاه نسبت به فضای اینستاگرام دارند خرید تعداد کم دنبال کننده فیک میتواند به جذب بیشتر مخاطب کمک کند. 

 

راه اندازی پیج اینستاگرام

آیا برای صفحمون فالوور بخریم یا نخریم؟

اگر مواردی که در ابتدای مطلب گفته شد مطالعه کرده باشید می توانید نتیجه گیری کلی نسبت به این موضوع داشته باشید. به طور خلاصه برای خرید یا عدم خرید فالوور به نکات زیر توجه فرمایید 

  • خرید فالوور با ریسک همراه بوده و ممکن است اثرات مخرب و جبران ناپذیری برای صفحه اینستاگرام شما داشته باشد
  • اگر اهداف بلند مدت بازاریابی دارید بهتر است از روش های اصولی برای بالابردن مخاطبان استفاده کنید 
  • اگر یک کسب و کار کوچک و محلی هستید و شروع جذب با تبلیغات صحیح و استراتژی محتوای قوی برای شما ممکن نیست، با در نظر گرفتن ریسک خرید تعداد منطقی فالوور میتواند برای شما مفید باشد 
  • اگر یک صفحه شخصی بلاگر محور دارید و در بازه زمانی خاص میتوانید با جذب صحیح فالوور نرخ تعامل بالایی داشته باشید، خرید تعداد منطقی دنبال کننده میتواند برای جذب مخاطبان عمومی شما موثر باشد 
  • اگر برای تصمیم گیری همچنان مردد هستید، با کارشناسان مارکت پیما در ارتباط باشید !

 

وقتی صفحه تازه شروع به کار میکنه چه کارهایی انجام بدیم زودتر مخاطب بگیره؟

با توجه به هدف شما برای راه اندازی پیج اینستاگرام و نوع مخاطبانتان، استراتژی محتوا در شروع فعالیت بسیار مهم است. 3 عنصر مهم برای پیشرفت یک صفحه اینستاگرام عبارت است از : محتوای صحیح / مدیریت اصولی / تبلیغات هدفمند 

وقتی صفحه شما شروع به فعالیت می کند، اینستاگرام با اولویت نمایشی بالا به جذب مخاطب اولیه برای شما کمک می کند. این فرصت تا زمانی که بتوانید با محتوای صحیح جذب و نگه داشت مخاطب ا بالا ببرید، برای شما محفوظ است. سعی کنید از همان ابتدا «نرخ تعامل مخاطبتان» همزمان با بالارفتن مخاطب، رو به افزایش باشد. برای این کار نکات زیر را در نظر داشته باشید: 

میزان آگاهی مخاطب، فعالیت سایر رقبا و نیاز مخاطب را از همان ابتدا در نظر بگیرید 

در روند انتشار محتوا میزان تعامل مخاطب را در نظر بگیرید 

کمی صبور باشید و به کسب و کارتان اجازه دهید شیوه خلاقانه و منحصر به فرد محتوایی خود را پیدا کند 

از متخصصان دیجیتال مارکتینگ و مشاور بازاریابی دیجیتال در مراحل مختلف استفاده کنید 

 

نظر دهید