Skip links

سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل؟

سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل؟

سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل؟

سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل؟


یکی از استراتژی‌هایی  که کسب و کارهای نوپا برای افزایش فروش خود در نظر می‌گیرند، استفاده از بازاریابی اینترنتی و ظرفیت گوگل برای تبلیغات است. اما نکته مهم اینجاست که برای بازدهی مناسب استفاده از کدام روش تبلغات موثر تر است؟ سئوی سایت و بالا آمدن در نتایج گوگل و یا تبلیغات کلیکی بالای صفحه نتایج؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال بپردازیم.  

 

سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل؟


استراتژی بازاریابی بر اساس بوجه بازاریابی و زمان

 

مسلما یکی از محدودیت‌های اصلی یک کسب و کار نوپا، مسائل مالی و بودجه‌ی محدود آن است. برای اینکه کسب و کار شما زودتر به سودهی برسد و بتوانید هزینه‌های جانبی خود را تامین کنید، لازم است تا استراتژی صحیحی را پیش بگیرید. بدون شک سئوی سایت و رسیدن به نتایج بالای جستجو، نیازمند صرف زمان مشخصی بوده و به میزان رقابت بستگی دارد. از طرفی استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل، هزینه نسبتا بالاتری داشته اما در مواردی می‌تواند زودبازده تر باشد. بنابراین:

  • سرمایه گذاری بر سئوی سایت، پلن دیر بازده اما با صرف هزینه معقول تری است.
  • استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل می‌تواند زودبازده باشد، اما نیاز به هزینه زیادی دارد.

استراتژی بازاریابی بر اساس بازار هدف

 

بر اساس تجربه مارکت پیما، استفاده از تبلیغات کلیکی در حوزه‌هایی که مخاطب آگاه نسبت به فضای مجازی دارد مانند بازاریابی اینترنتی ، بازخورد کمتری نسبت به سئوی سایت دارد. به عبارت ساده تر مخاطبانی که با فضای اینترنت و سئوی سایت آشنایی دارند، کمتر به تبلیغات بالای صفحه توجه می‌کنند و اعتماد بیشتری به نتایج مستقیم سئو خواهند داشت. بنابر این:  

  • برای استفاده از تبلیغات کلیکی به جای سئو باید میزان حساسیت مخاطبان را در نظر داشته باشید.
  • به طور معمول حوزه‌های خدماتی که مخاطبان آن ها معمولا آگاهی کاملی نسبت به تبلیغات اینترنتی ندارند مانند خدمات نظافت منزل، تبلیغات کلیکی می‌تواند گزینه موثری واقع شود.

 


نتیجه گیری سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل؟

 

یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند به میزان هزینه تبلیغات کلیدی شما تاثیر داشته باشد،  CTR است که بر اساس میزان رقابت، سئوی سایت شما و چگالی کلمه کلیدی مورد نظر محاسبه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با تبلیغات کلیکی گوگل این مطلب را مطالعه نمایید.

در صورتی که از تبلیغات کلیکی استفاده می‌نمایید، بهتر است یک برنامه جامعی برای سئوی سایت خود در نظر بگیرید تا در بلند مدت هزینه‌های خود را بتوانید کاهش دهید.

برای تخمین هزینه و همچنین راهنمایی کامل تر، می‌توانید از مشاوره رایگان مارکت پیما استفاده کنید، با افتخار در خدمت شما خواهیم بود.

 

 

نظر دهید