Skip links

نحوه برگشت پیج غیرفعال شده اینستاگرام

نحوه برگشت پیج غیرفعال شده اینستاگرام

از اپلیکیشن‌های برتر در دنیای امروز، اپلیکیشن اینستاگرام بوده که در بین مردم جهان از مجبوبیت بسیاری برخوردار است. اکثر افراد، حداقل یک اکانت در این اپلیکیشن داشته و برخی دیگر نیز چندین اکانت دارند. برخی از اکانت‌ها شخصی بوده و برخی نیز مربوط به کسب‌وکارها هستند. اما مشکل از جایی شروع خواهد شد که به علت‌های مختلف پیج اینستاگرام، غیرفعال می‌شود. در این مطلب نحوه برگشت پیج غیرفعال شده اینستاگرام نیز به طور کامل توضیح داده می‌شود.

غیرفعال شدن پیج اینستاگرام چگونه است؟

وقتی پیج اینستاگرامی غیرفعال می‌شود، در واقع شخص به صورت اتوماتیک و خود به خود از اکانت اصلی خارج خواهد شد. در واقع اینستاگرام بر اساس قوانین خود و در صورت رعایت نکردن هرکدام از آن‌ها، پیج را غیرفعال کرده و دسترسی به آن را می‌بندد.

وقتی فردی به صورت خود به خود از پیج اصلی‌اش خارج می‌شود، دو حالت به وجود می‌آید: یک اینکه پیچ هک شده و دوم اینکه پیج توسط اینستاگرام غیرفعال شده باشد. برای مطمئن شدن از اینکه پیج غیرفعال شده یا نه، باید آیدی و رمز پیج وارد شود، اگر اخطاری مبنی بر غیرفعال شدن پیج نشان داده شود، نشانی از رعایت نشدن قوانین و بسته شدن پیج است ولی اگر پیغامی تحت عنوان اشتباه بودن رمز نشان داده شود، در واقع پیج هک شده است. با تحلیل اینستاگرام می‌توان هر کدام از این موارد را به راحتی حل کرد.

 

نحوه برگشت پیج غیرفعال شده اینستاگرام

دلایل غیرفعال شدن اکانت

به طور کلی بسته و غیرفعال شدن اکانت در اینستاگرام به سه دلیل اصلی اتفاق می‌افتد؛

1. نقض و عدم رعایت قوانین اینستاگرام

اینستاگرام نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی دارای قوانین و شرایط خاص خود است که تمامی کاربران این اپلیکیشن جهانی، ملزم به رعایت کردن آن‌ها هستند. در زمان ثبت‌نام و تشکیل اکانت، اینستاگرام از فرد درخواست می‌کند تا شرایط و قوانین فعالیت در این شبکه اجتماعی را خوانده و سپس با قبول آن‌ها، وارد حساب کاربری و پیج خود شوند.

از جمله این قوانین می‌توان به عدم استفاده از لایک و دنبال‌کننده فیک، ارسال پست‌هایی شامل قوانین کپی رایت، محتوای جنسی، محتوای نژادپرستانه و نفرت‌انگیز، آزار و خشونت دیگران و حتی خودآزاری، تهدید دیگران، انتشار فیلم‌های با محتوای خشونت‌آمیز، خرید و فروش وسایل و اقلام ممنوعه مانند موادمخدر، اسلحه، حیوانات و غیره اشاره کرد. از بین تمامی موارد گفته شده، عدم رعایت قوانین کپی رایت از مهم‌ترین آن‌ها بوده که اصلی‌ترین دلایل در بسته شدن پیج‌های ایرانیان است.

2. اشتباه ربات‌ها و هوش مصنوعی اپلیکیشن اینستاگرام

در برخی موارد که کمتر نیز اتفاق می‌افتد، هوش مصنوعی اینستاگرام به اشتباه منجر به بسته شدن برخی از پیج‌ها می‌شود.

3. استفاده از VPN | برگشت پیج غیرفعال شده اینستاگرام

از دیگر دلایل غیرفعال شدن پیج‌های اینستاگرام، استفاده متعدد از انواع VPN و اتصال اکانت به سرورهای مختلف است. در صورتیکه کاربر مدت زمانی با چندین VPN در اکانت اینستاگرام خود حضور می‌یابد، هوش مصنوعی این اپلیکیشن آن را به عنوان یک ربات شناسایی کرده و فوراً صفحه را غیرفعال می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید توجه داشت که در هنگام ورود به اکانت، VPN را خاموش کرده و در صورت نیاز از یک فیلترشکن باکیفیت و پرسرعت استفاده کرد تا تنها با استفاده از یک سرور مشخص، هوش مصنوعی اینستاگرام به اشتباه نیفتد.

سه روش برگرداندن پیج غیرفعال شده اینستاگرام

1. تأیید هویت با استفاده از مدارک اجتماعی از جمله گواهینامه، پاسپورت و غیره

در زمانی که ریپورت فیک پیج و یا جعل هویت اتفاق افتاده است، می‌توان از این روش در جهت برگرداندن پیج غیرفعال شده استفاده کرد. برای استفاده از این روش باید به لینک مورد نظر رفته و به سوال هوش مصنوعی اینستاگرام که می‌پرسد آیا شما مدارک اجتماعی دارید یا خیر، پاسخ داده شود. سپس در صورتیکه پیج مورد نظر غیرفعال شده باشد، اینستاگرام متنی مبنی بر اینکه پیج شما غیرفعال شده و دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست، در صورت داشتن هرگونه سوال به از پشتیبان کمک بخواهید، ارسال می‌کند. باید توجه داشت که در هربار درخواست، ممکن است پیج رد شود ولی فرد باید چندین بار این کار را انجام دهد تا یکی از ادمین‌ها، به درخواست او پاسخ مثبت داده و پیج را فعال کند.

2. تأیید هویت با استفاده مدارک کاری و یا عکس شخصی

در زمانی که پیج غیرفعال شده، کاری باشد، بهترین راه برای برگرداندن آن، تأیید هویت با استفاده از مدارک کاری و عکس شخصی است. برای این کار باید به لینک مشخص شده رفته و گزینه Let us know انتخاب شود. بعد از پاسخ به سوالاتی که پرسید می‌شود، اینستاگرام یک کد 5 رقمی ارسال می‌کند که فرد باید با این کد یک عکس گرفته و برای  فعال شدن پیج، ارسال کند. از این روش می‌توان در زمانی که پیج به علت نقض قوانین بسته می‌شود، استفاده کرد.

3. تأیید هویت با بیان مشکل و نوشتن متن | برگشت پیج غیرفعال شده اینستاگرام

در زمانی که یک پیج شخصی دچار مشکل شده باشد و فرد عکس نداشته باشد، می‌تواند از روش تأیید هویت با نوشتن متن استفاده کند. بر هیمن اساس شخص باید به لینک موردنظر وارد شده و سپس اطلاعات لازم را ثبت کند. سپس باید متنی بنویسد که بتواند اینستاگرام را قانع کند تا پیج را به حالت فعال بازگرداند. متن می‌تواند جمله‌ای شبیه به “من از قوانین اینستاگرام اطلاعی نداشتم و از این پس با دانستن آنها، همه را رعایت می‌کنم. لطفاً پیج را فعال کنید” باشد و با درخواست‌های مکرر، پیج به حالت فعال برمی‌گردد.

روش بازیابی پیج غیرفعال شده به دلیل استفاده از VPN

روشی که در ادامه برای بازیابی پیج غیرفعال شده به دلیل استفاده از VPN گفته می‌شود، ممکن است برای همه کارایی نداشته باشد ولی مطمئناً امتحان کردن آن، ضرری هم نخواهد داشت. برای شروع باید از یک دستگاه ثانویه استفاده کرد. این دستگاه دارای سه شرط اساسی است:

  1. با این دستگاه هیچگاه به اکانت اینستاگرام خود وارد نشده‌اید.
  2. این دستگاه هرگز به اینترنتی که شما برای ورود به اکانت خود استفاده کرده‌اید، متصل نشده است.
  3. VPN دستگاه خاموش است.

بعد از توجه به این سه شرط اصلی، باید وارد حساب کاربری موردنظر شده و در قسمت ثبت شماره موبایل و یا ایمیل، همان شماره و ایمیلی وارد شود که در هنگام ساختن پیج استفاده شده است. سپس کد تأیید به ایمیل یا شماره موبایل ارسال می‌شود.

بعد از وارد کردن کد، فرد به راحتی می‌تواند به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشد. سپس با خارج شدن از اکانت در دستگاه ثانویه، با استفاده از گوشی موبایل اصلی و یا تبلت می‌توان به اکانت وارد شد. البته باید توجه داشت که VPN کاملاً خاموش باشد و یا از یک سرور مشخص استفاده شود. به این ترتیب برگشت پیج غیرفعال شده اینستاگرام انجام می‌شود.

نظر دهید