Skip links

نکات مهم تبلیغ توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرامی

نکات مهم تبلیغ توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرامی

یکی از رایج ترین روشهای  «‌ بازاریابی در اینستاگرام » استفاده از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی بوده و این کار نیاز به استراتژی تبلیغات صحیح دارد. اما پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب برای انجام یک کمپینگ تبلیغاتی موثر و پر بازده به سادگی یک جستجوی چند دقیقهای در گوگل نیست. اساسا هیچ کس نمیتواند تنها با شناخت چند بلاگر معروف یا میکرو اینفلوئنسر، یک کمپین بازاریابی موفق را برنامه ریزی نماید.

پیدا کردن افراد تاثیرگذاری که بتوانند در اجرای یک کمپین بازاریابی خوب به شما و برند تان کمک کنند، یکی از تخصص های اصلی تیم مارکت پیما بوده که در غالب پکیج‌ های مختلف تبلیغات در اینستاگرام به شما ارائه خواهد شد. در این مقاله با نظر تیم مارکت پیما در مورد استفاده از روشها تبلیغ در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها و نکات مهمی که میبایست در راستا اینفلوئنسر مارکتینگ مد نظر داشته باشید، بیشتر آشنا خواهید شد.


تبلیغات اینفلوئنسرهای اینستاگرامی

تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام گرچه با تجربه و بررسی بازخورد هر کمپین به مرور موثر تر  می‌شود، ولیکن بسیاری از کسب و کارها بودجه کافی برای این آزمون و خطا را ندارند. در این راستا لازم است تا نکاتی را در مورد تبلیغات اینفلوئنسری در نظر داشته باشید. 

  • تبلیغات اینفلوئنسری نیاز به بستر صحیح یعنی صفحه یا لندینگی مخاطب پسند دارد
  • وقتی صفحه شما جذاب و متناسب با نیاز مخاطبان باشد، بازدهی تبلیغات اینفلوئنسری با ریسک کمتری به دست می‌اید 
  • زمان تبلیغات و تعداد تبلیغاتی که ایفلوئنسر مورد نظر در یک روز میگذارد بسیار مهم است 
  • تبلیغات شما نیاز به طراحی داشته و بدون مسیر مشخص محتوایی، نمیتوانید بازخورد مناسبی از تبلیغات اینفلوئنسری داشته باشید  

 

6 نکته مهم برای تبلیغ در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهای اینستاگرامی مناسب برای کمپینگ بازاریابی برند و تبلیغ در اینستاگرام

برای انتخاب اینفلوئنسر لازم است از دو جهت به بررسی موضوع بپردازید. ۱ – محصول یا خدمتی که قرار هست تبلیغ کنیم. ۲ – جامعه مخاطب اینفلوئنسر با بررسی پرسونای محصولی که قرار هست تبلیغ کنیم و آنالیز صفحه اینفلوئنسر مورد نظر تا حد زیادی میتوان به میزان اثر بخشی آن صفحه پی برد.  بطور کلی کمپینگ و متد مارکتینگ هر برند، متناسب با شخصیت و محصولات آن طراحی و  اجرا خواهد شد. 

معیارهای انتخاب اینفلوئنسرهای اینستاگرامی 

 مارکت پیما برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب و متناسب با کاراکتر برند شما، گامها و معیارهای خاصی را در نظر میگیرد، که در اینجا به برخی از آنها اشاره مینماییم:

  • تعیین اهداف کمپینگ تبلیغاتی:

در ابتدا پس از تعیین اهداف ضروری برند و کمپینگ تبلیغاتی، گروه میکرو اینفلوئنسرها و اینفلوئنسرهای موثر در جامعه هدف مشخص خواهند شد.

  • تعیین نوع و گروه مخاطبین:

 روش اینفلوئنسر مارکتینگ، تنها زمانی موفق خواهد بود که اهداف شما به خوبی تعیین شده باشد. برای انجام یک کمپینگ تبلیغاتی موفق، میبایست از اینفلوئنسرهایی استفاده کنید که روی گروه مخاطبین شما تاثیرگذار هستند. مارکتینگ پیما برای تعیین اهداف و اینفلوئنسرهای تاثیرگذار در جامعه مخاطبین شما، از پروتکلها و روشهای تخصصی و نوینی استفاده مینماید.

  • تعیین اعتبار اینفلوئنسر:

مهمترین نکته در انتخاب یک اینفلوئنسر خوب، سنجش اعتبار او است. در ابتدا باید تحقیق کنید که اینفلوئنسر مورد نظرتان دارای مخاطبین واقعی و فالورهایی باشد، که جزو گروه هدف شما هستند. بدر این راستا تیم ما تمام پستها و استوریهای قبلی اینفلوئنسر اینستاگرام را برای بررسی نوع مخاطبین، میزان مشارکت و صمیمیت فالورهای پیج، مورد مطالعه دقیق قرار خواهد داد. تیم مارکتینگ پیما تمام تلاش خود را خواهد نمود تا سرمایه شما در جای معتبر و درستی هزینه شود.

  • بررسی ارزشها و معیارهای اینفلوئنسر:

از دید تیم مارکتینگ پیما، تنها اینفلوئنسرهایی مناسب همکاری با برند شما هستند، که ارزشها و دیدگاهی مشابه با شما دارند. برای مثال یک شرکت پخش فرآوردههای گوشتی، هرگز نمیتواند از یک اینفلوئنسر گیاه خوار برای تبلیغ محصولاتش استفاده نماید. تیم مارکتینگ پیما با مطالعه دقیق بایو، پستها، استوریها و کامنتهای بلاگر، میزان همگرایی وی را با برند شما بررسی نموده، و در صورت تایید به وی پیشنهاد همکاری خواهد داد.

  • بررسی میزان فعالیت اینفلوئنسر در اینستاگرام:

 با توجه به الگوریتم اینستاگرام، تنها کسانی در این فضا موفق هستند که تعداد پستهای مناسب و خوبی را به طور منظم منتشر نمایند. به همین دلیل، ما تنها با اینفلوئنسرهایی همکاری خواهیم داشت، که محتوای خوب و با کیفیتی را به صورت منظم برای مخاطبین خود منتشر میکنند. یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب اینفلوئنسر موفق، نسبت بین پستهای تبلیغاتی و محتواهای تولید شده توسط بلاگر صفحه است. اینفلوئنسر موفق از دید مارکتینگ پیما شخصی است که محتوای باکیفیت، خاص و مخاطب پسند دارد، و همه صفحه تنها مملو از پستهای تبلیغاتی برای برندهای مختلف نیست.

  • انتخاب اینفلوئنسر مسئولیت پذیر و قابل اطمینان:

یکی از شاخصه های مهم در فضای همکاری و تعامل دو طرفه، مسئولیت پذیری و قابل اطمینان بودن طرفین است. ما برای سنجش این معیارها از روشهای خاص خود استفاده میکنیم. سرعت پاسخگویی به سوالات و پیامها، قدرت ایجاد ارتباط گرم با مخاطبین، سطح کیفیت پستها، سلیقه در چیدمان صفحه اینستاگرام و … از مهمترین معیارهای سنجش مارکتینگ پیما برای سنجش سلیقه و مسئولیت پذیری اینفلوئنسرها محسوب میگردد.

اهمیت تبلیغ در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها و استفاده از متد اینفلوئنسر مارکتینگ:

شاید شما هم تا کنون به این نکته پی برده باشید، که عامه مردم دیگر تبلیغات مستقیم یک محصول را باور نمیکنند. اما کافی است تا نام یک برند را از زبان افراد عادی و دوستان خود بشنوند تا به دنبال یافتن آن باشند. درست به همین دلیل هم، اینفلوئنسر مارکتینگ یک از راهگشا ترین روشهایی بشمار میرود که میتواند باعث پر شدن خلا اعتماد جامعه به روشهای تبلیغات سنتی شود. در این روش تیم مارکتینگ، با استفاده از بلاگرهای موفق، یک فضای صمیمانه میان مخاطبین و برند شما ایجاد میکند، تا بتوانید قابلیتها و ارزشهای برند خود را، در محیطی گرم، به مخاطبین و جامعه هدف خود معرفی نمایید.

 


صفحتون نیاز به ادمین حرفه ای برای تولید محتوا داره؟! 

ادمین اینستاگرام با بهترین قیمت


دلایل برتری اینفلوئنسر مارکتینگ بر روشهای سنتی تبلیغات

طبق مطالعات منتشر شده در مجله فوربس (Forbes)، تبلیغ در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها (اینفلوئنسر مارکتینگ) یکی از روشهای مهمی محسوب میگردد که امروزه به عنوان رقیب سرسخت متدهای تبلیغات دیجیتالی و سنتی شناخته میشوند. دلایل این برتریها از نگاه مجله فوربس عبارتند از:

  • اعتماد افراد به گروههای مردمی هم رده خودشان بیشتر است.

 تبلیغات سنتی و دیجیتالی، در حقیقت روشی است که  در آن، یک برند برای معرفی خود به مخاطبین یک رسانا، هزینهای را میپردازد. در این روش، مردم رسانه را تنها به چشم یک واسطه میبینند، که تنها برای منافع خود، نام برند را تبلیغ میکند. اما در روش اینفلوئنسر مارکتینگ، کسی نام برند شما را میبرد، که خودش دوست دارد از محصولاتتان استفاده کند و جزو گروه مشتریان شما بشمار میآید. به یاد داشته باشیم که اینفلوئنسرهای خوب، افرادی هستند که محبوب و مورد اعتماد جامعه مخاطبین خود میباشند.

  • بیشتر بنرهای تبلیغاتی بلاک میشوند.

طبق آمار IAB، بیش از 26% مردم، تبلیغات موجود در وبسایتهای مختلف را بلاک کرده، و یا هیچ توجهی به آنان میکنند. پس قرار دادن تنها یک بنر تبلیغاتی، نه تنها فایدهای برای شما ندارد، بلکه ممکن است ضد تبلیغ نیز محسوب شود.

  • جامعه هدف خود را نشانه گیری میکنید.

معرفی محصولات و برند شما در میان افرادی که جزو جامعه هدفتان محسوب میشوند، تاثیر و بهره بیشتری را برای شما به ارمغان خواهند داشت. برای پیدا نمودن اهداف درست یک کمپینگ تبلیغاتی، نیاز به مطالعه علمی و استفاده از متدهای تجربی و دقیقی خواهید داشت، که تیم مارکتینگ پیما به شما ارائه خواهد نمود.

  • از محبوبیت اینفلوئنسرها استفاده میکنید.

جامعه میکرو اینفلوئنسرها و اینفلوئنسرها، نفوذ و محبوبیت خوبی در میان مخاطبین خود دارند، و میتوانند با کلامی عامیانه و صمیمانهتر برند شما را به مخاطبین خود معرفی کنند. این محبوبیت، باعث میشود معرفی برند شما در قالب یک توصیه دوستانه برای مخاطبین باشد، و آنها را بیشتر ترغیب نماید.

  • در پلتفرمهای مختلفی تبلیغ خواهید داشت.

اینفلوئنسرها از پلتفرمهای متعدد و مختلفی میتوانند برای معرفی شما استفاده کنند. پلتفرمهایی همچون توئیتر، فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام و … جوامع بزرگی محسوب میشوند که در آنها میتوانید توسط میکرو اینفلوئنسرها ،برند یا محصول خاصی را در میان جامعه هدف و مخاطبین خاص خود، معرفی کنید.

  • خود را گام به گام در جامعه مخاطبینتان معرفی نمایید.

 شما پس از همکاری با میکرو اینفلوئنسرها، مورد اعتماد جامعه مخاطبینتان خواهید بود. حالا دیگر بستر خوبی برای گسترش فضاها و متدهای تبلیغاتی برای شما مهیا شده است، که میتواند توسط اینفلوئنسرهای بزرگتر و با کمک روشهای دیگر تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد.

کلام آخر

تبلیغ در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرامی یکی از روشهای نوین مارکتینگ محسوب میگردد که میبایست با یک برنامه ریزی دقیق همراه باشد. در این روش برند شما پس از تعیین اهداف و گروههای خاص مخاطبین خود، توسط میکرو اینفلوئنسرها و یا اینفلوئنسرهای متناسب با شخصیت و هدف برند شما معرفی خواهد شد. شما میتوانید برای مشاوره و انجام پروژه خود با تیم متخصص مارکت پیما در تماس باشید، تا با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را بدست آورید.

نظر دهید