Skip links

طراحی کمپین اینترنتی

طراحی کمپین اینترنتی

طراحی کمپین اینترنتی


مسلما طراحی کمپین اینترنتی نیازمند طی کردن مراحل مختلفی بوده و تجربه در این میان بسیار مهم است. اینکه از چه روش‌هایی می‌توان مرحله جذب و اعتمادسازی و درنهایت فروش را در حجم وسیع به وسیله کمپین طی نمایید، تا حد زیادی به استراتژی دقیق و کارآمد شما بستگی دارد. گروه بازاریابی مارکت پیما با نگرشی حاصل از تجربیات افراد موفق در این زمینه و همچنین تجربه اجرای کمپین‌های متعدد، در این مطلب به نحوه طراحی کمپین اینترنتی پرداخته و در مقالات بعدی این موضوع را با نگاهی تخصصی تر بررسی خواهد نمود. در صورت نیاز به طراحی کمپین اینترنتی، گروه بازاریابی مارکت پیما، تمامی موارد طراحی و اجرا را در اختیار شما خواهد گذاشت.


  

طراحی کمپین اینترنتی


1) هدف

 

قبل از راه اندازی هرکمپین مجازی یا حقیقی، باید هدفتان از این کار را بدانید و دقیقا مطلع باشید می‌خواهید به چه مقصدی برسید. اگر هدفتان را نشناسید، نمی‌توانید به درستی با مخاطبانتان ارتباط بگیرید و همچنین نمی‌توانید تشخیص دهید که کمپین اینترنتی شما چگونه موثر واقع می‌شود. با دانستن هدف می توانید به درستی دریباید که کمپین شما در چه زمینه هایی موثر تر بوده  و روش مورد نظر شما با چه سرعتی نتیجه می‌دهد. مواردی که در این مرحله برای طراحی کمپین باید بررسی شود:

  • بررسی کمی بازار مخاطب مورد نیاز
  • مقدار عددی اهداف مورد نظر
  • ابزار موجود برای جذب و اثر گذاری اعم از سایت و شبکه‌های اجتماعی

 


2) تعیین استراتژی

 

طبیعتا بررسی راه های موجود برای جذب مخاطبان و روش‌های تسریع این روند در طراحی کمپین از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. درواقع بعد از شناخت هدف، اولویت به اشتراک گذاشتن با چه موضوعاتی است. مطلب دیگری که در این قسمت اهمیت دارد این است که بدانید زمان دقیق انتشار محتوای جذب چه زمان است و هدایت مخاطبان باید به کدام سمت انجام شود.
داشتن استراتژی به شما کمک می کند که از ابتدا برنامه منسجمی را پیش بگیرید و با نظم جلو بروید. علاوه بر اهمیت صحیح بودن اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید، شناساندن هویتتان به صورت واضح و مشخص نیز اهمیت زیادی دارد. چرا که این کار کمک می کند تا مرحله اعتمادسازی با سرعت بیشتری طی شود. در این این مرحله موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بررسی راه‌های جذب و اعتمادسازی مخاطبان.
  • بررسی زمان‌های صحیح برای اطلاع رسانی.
  • ساخت صفحه لندینگ موثر.

3) هدایت صحیح و موثر

 

درگیر کردن مخاطبان از طریق طراحی کمپین اینترنتی و دعوت آنها به هدفی خاص، مستلزم قانع کردن آن ها بوده و استراتژی شما باید منافع جمعی را در نظر بگیرد. هدایت صحیح و موثر نیز به این معناست که باید در طراحی کمپین، مشوق‌ها و مواردی که باعث ترغیب بازار هدف می‌شود مشخص شده و راهکاری برای تسلط بر مخاطبان داشته باشید. در این مرحله:

  • نیاز بازار هدف را بررسی نمایید.
  • از تجربیات افراد برای ترغیب و تشویق بازار هدف استفاده نمایید.
  • محتوای موثر تولید نمایید.

 


4) اجرای صحیح و ارزیابی مستمر

 

مرحله اجرای کمپین اینترنتی و ارزیابی مستمر آن، بخشی است که باید توسط متخصص صورت پذیرد. در این بخش باتوجه به تحقیقی که قبلا انجام شده صفحات مورد نظر برای انتشار محتوا را انتخاب کرده و در فواصل معینی میزان بزار خود را بررسی می‌نمایید. در مقالات بعدی مرحله اجرایی طراحی را بررسی خواهیم کرد.

پکیج صفر تا صد بازاریابی اینترنتی

گروه بازاریابی مارکت پیما

 

 

 

نظر دهید