Skip links

عکاسی تبلیغاتی محصول تزئینی

عکاسی تبلیغاتی محصول تزئینی

اگر شما هم به دنبال یک تیم با تجربه تولید محتوا برای عکاسی تبلیغاتی محصول خود هستید، تیم مارکت پیما با تجهیزات کامل در خدمت شماست. مشاغلی که تصمیم فعالیت جدی در فضای شبکه‌های اجتماعی دارند، بدون شک مهم ترین قدم برای آن ها تولید محتوای صحیح خواهد بود. در راستای تولید محتوا برای مجموعه‌های فروش محصولات تزئینی، تیم مارکت پیما پکیج‌های اقتصادی عکاسی تبلیغاتی را ارائه می‌دهد. 

  • عکاسی تبلیغاتی در محیط
  • عکاسی در استودیو 

جهت شروع مشاوره رایگان و دریافت تعرفه از طریق واتساپ در خدمتتون خواهیم بود. 

رهام نعمتی ۰۹۱۲۲۹۵۶۳۵۸

نحوه عکاسی حرفه ای محصولات تزئینی

یکی از شیوه های عکاسی که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا بیننده را جذب آن کند، عکاسی حرفه ای محصولات تزیینی است. در این نوع عکاسی باید لوازم تزیینی و اکسسوری‌ها به شکلی در کنار هم قرار بگیرند که نظم و صحنه‌پردازی آنها مخاطب را مجذوب خود کند. البته رعایت اصول حرفه‌ای و استانداردهای جهانی عکاسی نیز باید در آن رعایت شود.

در این مدل عکاسی می‌توان تصویربرداری را در محل‌های مختلفی که با ویژگی‌ و رنگ لوازم تزیینی همخوانی دارد، انجام داد. از طرفی دیگر یکی از فاکتورهای تاثیرگذار و مهم در این زمینه منابع نور است. به طوری‌که با یک نورپردازی مناسب و درست با استفاده از تجهیزات استاندارد با برندهای مناسب و معتبر می‌توان تصاویری را ثبت کرد که میزان بازخورد آنها مثبت شود.

عکاسی تبلیغاتی محصول

عوامل تأثیرگذار بر عکاسی حرفه ای محصول

از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر عکاسی تبلیغاتی محصول این است که جهت معرفی و نمایش باید از فضای عکاسی مناسبی بهره بگیرید. همچنین تجهیزات استاندارد و حرفه‌ای معتبری همچون دوربین مناسب عکاسی را بکار بگیرید تا جلوه بصری مناسبی جهت به تصویر کشیدن لوازم تزیینی و کاربردها آنها به نمایش بگذارید.

این تصاویر باید به گونه‌ای باشد که در یک نگاه ویژگی‌های یک محصول را به مخاطب نشان دهد. استفاده از خدمات یک تیم عکاسی حرفه‌ای که از تجربه و مهارت لازم برخوردار باشد، می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اصول عکاسی حرفه ای محصولات تزئینی

هر عکاس با توجه به اصول و تکنیک خلاقانه می‌تواند یک قاب زیبا از یک محصول را خلق کند و با استفاده از آن احساسات مخاطب را در دست بگیرد. بنابراین در عکاسی تبلیغاتی محصول باید در یک محیط واقعی با نورپردازی مناسب و پس زمینه سفید بتوانید یک تصویر واضحی از خصوصیات یک اکسسوری را به نمایش بگذارید.

روش عکاسی از محصولات تزیینی و اکسسوری‌ها

یکی از مشاغل پردرآمد که امروزه طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی را برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در آن ترغیب کرده است، فروش محصولات تزیینی و اکسسوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. بدون شک تصاویر در عرضه لوازم تزیینی نقش مهمی دارند، تصاویری که باعث ایجاد شگفتی، رویاپردازی و متقاعدسازی افراد به خرید شوند.

در عکاسی حرفه ای محصولات تزیینی به ثبت ‎تصاویری توجه می‎شود که باعث ایجاد علاقه در افراد جهت خرید این نوع کالاها شود. جلوه بصری عکس‌ها باید به گونه‌ای باشد که فرد را در شرایطی قرار دهد که گویا از آن لوازم تزیینی در محیط مورد نظر خود استفاده می‌کند.

این نوع عکاسی یکی از مهمترین‎ راه‎های جذب مخاطب است. در این مدل عکاسی محصولات تزیینی باید برند و ویژگی‌های هر محصول را به درستی نشان دهد. همچنین مشتری باید در همان نگاه اول با دیدن عکس محصول متوجه میزان کارآیی آن شود. در واقع عکاسی حرفه ای محصولات تزیینی نیاز به مهارت‎، تخصص و تجهیزات استدیویی ویژه‎ای دارد که تمام قابلیت‎های مهم آن محصول را نشان دهد. از آنجاییکه اکثرا خانوم‎ها مشتری این نوع محصولات هستند، زیبایی عکس‎ها و جذاب بودن آ‎ها تاثیر زیبایی در ترغیب آنها به خرید دارد.

نکات کلیدی جهت عکاسی حرفه ای محصولات تزئینی

در عکاسی حرفه ای محصولات تزیینی باید یکسری نکات کلیدی رعایت شود که در ادامه به بیان آنها می‎پردازیم.

نورپردازی در عکاسی محصولات تزئینی

نورپردازی بخش مهم عکاسی تبلیغاتی محصول به شمار می‎رود. نور به عنوان یک عنصر کلیدی در معرفی محصول نقش بسزایی دارد و ویژگی‎های آن را به تصویر می‎کشد. به هنگام عکاسی از اکسسوری‌ها باید به ظاهر محصول به طور کامل دقت کنید و از تکنیک‌های نوردهی به خوبی استفاده کنید.

جهت نمایش کیفیت این نوع محصولات باید به جزئیات توجه شود و در صورتیکه دارای سطح براق هستند باید با کنترل، تغییر و جابجایی منبع نور، تصاویر با کیفیتی را ثبت کنید. علاوه بر این با استفاده از منابع نوری مختلف همچون فلاش‎ها، صفحات منعکس‎کننده نور و دیگر تجهیزات حرفه‌ای، شما می‌توانید کنترل بیشتری بر روی انعکاس نور و سایه‎ها و در زوایای مختلف داشته باشید.

موقعیت و زاویه مناسب در عکاسی حرفه ای محصولات تزئینی

هنگام عکاسی حرفه ای از محصولات تزیینی باید به محل قرار دادن محصول در موقعیت درست با زاویه صحیح توجه کنید. انتخاب زاویه مناسب در شیوه نمایش لوازم تزیینی بسیار اهمیت دارد. به طوری‌که محصول را روی سطح قرار می‌دهید باید با ثبت یک عکس واقعی از زوایای مختلف کیفیت محصول را افزایش دهید. البته توجه به بسته‌بندی محصول و نام برند در عکاسی نیز در ذهن مشتریان تأثیرگذار خواهد بود.

پس ‎زمینه در عکاسی لوازم تزئینی

انتخاب یک پس ‎زمینه مناسب در هر نوع عکاسی موضوع بسیار مهمی است. در زمان عکاسی حرفه ای محصولات تزیینی باید پس‎ زمینه را با دقت انتخاب کنید. استفاده از پس‎ زمینه ساده و اصولی و رنگ سفید در عکاسی از جذابیت و خلاقیت بالایی برخوردار است و ماهیت اصلی محصول را به نمایش می‌گذارد. با استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی ویرایش عکس می‌توانید پس زمینه دلخواه را انتخاب کنید تا بر روی ذهن بیننده تاثیر بگذارد.

عکاسی تبلیغاتی محصول

توجه به جزئیات در عکاسی حرفه ای محصولات تزئینی

در زمان عکاسی حرفه ای محصولات تزیینی توجه به جزئیات همانند عکاسی از جواهرات و سایر اکسسوری ها بسیار مهم است. توانایی در نشان دادن محصول به جذاب‎‎ترین شکل ممکن ذهنیت شفافی از ویژگی‌های این کالا را در ذهن مشتری ایجاد خواهد کرد و ترغیب به خرید خواهد شد. همواره عکاسان حرفه‌ای به جزئیاتی مانند رنگ، شکل، جنس و کاربرد محصول دقت خواهند کرد تا علاوه‌بر کیفیت، میزان جذابیت ظاهری آن را نیز افزایش دهند.

استفاده از دوربین ثابت برای عکاسی محصولات

در هنگام عکاسی از محصولات تزیینی، باید دوربین شما کاملا ثابت نگه داشته شود. در این رابطه می‌توانید از  سه پایه دوربین عکاسی استفاده کنید. همچنین بهتر است تایمر دوربین را فعال کنید تا از لرزش یا تماس ناخواسته در هنگام ثبت عکس جلوگیری شود.

فعال کردن تنظیمات ماکرو در عکاسی لوازم تزیینی

از آنجایی‌که جهت عکاسی تبلیغاتی محصول باید در فاصله نزدیک قرار بگیرید تا جزییات کاملی از محصول را نمایش دهید، به همین منظور لازم است که تنظیمات عکاسی ماکرو دوربین را فعال کنید. در صورت استفاده از دوربین DSLR انتخاب یک لنز ۵۰ میلیمتری گزینه ایده‌آلی برای کسب نتیجه مطلوب است. همچنین سعی کنید با لنزهای مختلف از یک محصول عکاسی کنید.

پردازش و اصلاح تصویر در عکاسی محصولات

استدیوهای عکاسی حرفه ای محصولات تزیینی بعد از پایان تصویربرداری باید مهمترین مرحله یعنی پردازش و اصلاح تصویر را آغاز کنند. در این مرحله باید نواقص تصویر روتوش شود تا تصویر نهایی با جذابیت فوق‎العاده به نمایش گذاشته شود.

یک استودیو عکاسی متخصص در زمینه عکاسی لوازم و محصولات تزیینی همواره از ادیتورهای بسیار مجرب و حرفه‌ای جهت پردازش تصویر استفاده خواهد کرد که مهارت کافی در زمینه استفاده از نرم‎‌افزارهای ویرایش تصویر مانند فوتوشاپ را دارند. در این مرحله باید به مواردی همچون موقعیت عکس و نحوه کراپ کردن تصویر، افزایش میزان کیفیت رنگ و نوردهی، اصلاح نقوص و پس‎زمینه توجه ‎شود.

ابزارهای موردنیاز برای عكاسی حرفه ای محصولات 

این نوع عكاسی مانند سایر عكاسی‌های حرفه ای نیاز به دوربین با كیفیت و لنزهای مناسب دارد. علاوه بر آن خلاقیت و ایده‌پردازی و همچنین نورپردازی در عكس بسیار اهمیت دارد تا مخاطب را به خود جذب كند. بهترین دوربین جهت عكاسی از محصولات تزیینی، دوربین‌های فول‌فریم است. همچنین از جمله لنزهای مناسب و کاربردی برای این نوع عكاسی نیز می‌توان به لنز 24-70 و 24-105 اشاره کرد. این نوع لنزها به عکاس اجازه می‌دهد تا فاصله كانونی و كیفیت و وضوح تصویر بیشتری در اختیار داشته باشد.

از دیگر ابزارهای مهم و موردنیاز عکاسی تبلیغاتی محصول ، ابزارهای نورپردازی است چرا که در این نوع عکاسی به شدت نور و تعداد فلاش استدیو بیشتری نیاز دارید. از مهمترین ابزارهای جانبی جهت کنترل نور می‌توان به رفلكتور جهت بازتاب نور به فضاهای تیره لوازم تزیینی، صفحات جهت‌دهنده نور و فیلترهای طرحدار جهت ایجاد سایه روشن در عکس اشاره کرد که هر کدام عملکرد مخصوص به خود را دارند.

جمع‌بندی محبث عکاس حرفه ای محصولات 

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، عکاسی حرفه ای محصولات تزیینی باید توسط عکاسان و استودیوهای حرفه‌ای فعال در این زمینه انجام شد تا با استفاده از تکنیک‌ها و اصول کلیدی میزان جذابیت عکس را افزایش دهند. 

بر این اساس در صورت عدم مهارت لازم در این مدل عکاسی به شما توصیه می‌کنیم که این خدمات را از ما دریافت کنید. این مجموعه مجهز به لوازم و تجهیزات حرفه‌ای عکاسی است، با وجود داشتن استدیو اما امکان عکاسی در محل را نیز دارد. همچنین می‌تواند با هزینه مناسب عکاسی صحیح و درستی از کسب و کار شما داشته باشد.

نظر دهید