Skip links

مشاوره تولید محتوای اینستاگرام

مشاوره تولید محتوای اینستاگرام

مشاوره تولید محتوای اینستاگرام علاوه بر کاهش ریسک هزینه و زمانی باعث می شود تا یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید. امروزه موفقیت در فضای مجازی و اینستاگرام به معنی رشد و بالا رفتن فروش هر کسب و کاری است. اما برای رسیدن به این موفقیت شما نیاز به آشنایی کامل با ابزار و ملزومات خاص اینستاگرام دارید. محتوای با کیفیت، مهمترین عاملی است که میتواند یک کسب و کار اینستاگرامی را رونق دهد. تولید محتوای اینستاگرام، یک فن و تخصص به ظاهر ساده است که وقتی وارد میشوید به پیچیدگیها و ظرایف آن واقف خواهید شد.

بنابر این بهتر است پیش از شروع فعالیت بیزنسی در اینستاگرام با یک مشاور با تجربه مشورت کنید !

از طریق واتساپ و تماس در خدمتتون هستیم

۰۹۱۲۲۹۵۶۳۵۸ رهام 

اگر گمان میکنید که تنها با گذاشتن چند عکس و کلیپ میتوانید یک صفحه اینستاگرام با بازدهی خوب داشته باشید، پیشنهاد میکنیم بیشتر در مورد تولید محتوای اینستاگرام و استراتژیهای لازم برای آن تحقیق کنید. ما در این مقاله سعی داریم شما را با مفاهیم اولیه و لزوم مشاوره تولید محتوای اینستاگرام آشنا کنیم. به یاد داشته باشید، انتشار محتوای بیکیفیت و نامناسب نه تنها کمکی به صفحه شما نخواهد کرد، بلکه ممکن است باعث افول آن (تا مرز مسدود شدن) نیز بشود.

مارکت پیما مجموعه ای تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ محسوب می گردد . بخشی از خدمات مارکت پیما شامل د رحوزه مشاوره تولید محتوای اینستاگرام شامل موارد زیر خواهد بود:

  • مطالعه و بررسی بازارهای دیجیتالی
  • تدوین استراتژی مارکتینگ در پلتفرمهای مختلف
  • راه اندازی و مدیریت صفحات مجازی
  • تولید محتوی و مشاوره تخصصی بازاریابی دیجیتالی
  • و دیگر خدمات تخصصی مورد نیاز شما

چه محتوایی برای یک صفحه اینستاگرام مناسب است؟

محتوای مناسب اینستاگرام، مطلبی است که مخاطب شما را جذب خود نموده و خواندن آن برای گروه هدف شما لذت بخش و هیجان انگیز باشد. برای شناختن انواع «محتوای جذاب» برای یک کسب و کار خاص، ابتدا باید بازار هدف، گروه مخاطبین، رفتار و عادات مشتریان و وضعیت رقبای آن را به خوبی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. همچنین پس از انتشار محتوای، حتما میبایست آمار بازدیدها، لایکها و کامنتهای هر پست به خوبی مورد تجزیه و تحلیل و مقایسه قرار گیرد. نتیجه این مطالعات به ما میگوید که در حال حاضر مخاطبین شما جذب چه نوع محتوایی میشوند.

به طور کلی، تولید محتوای اینستاگرام یک موضوع پویا است که هر روز با توجه به نیاز و علاقه مخاطبین و همچنین ابزارها و آپشنهای جدید اینستاگرام تغییر مینماید. برای مثال، در زمان نگارش این مقاله، بیشترین محتوای مورد توجه مخاطبین (در اغلب گروهها) استوریهای جذاب محسوب میشوند. این بدین معنی است که شما میتوانید مطالب و تبلیغات خود را در قالب استوریهایی به مخاطب خود عرضه کنید، که آنها از دیدنشان لذت میبرند.

داشتن یک سیاست کلی و استراتژی مشخص در تولید محتوا باعث شخصیت بخشیدن به صفحه شما خواهد شد. اما برای جذب مخاطبین میبایست محتوایی متناسب با موضوعات روز را در قالب شخصیت خود تولید نمایید.

مشاوره تولید محتوای اینستاگرام

در صفحه اینستاگرام خود از چه محتوایی هرگز استفاده نکنیم؟

برخی از ما گمان میکنیم بعد از باز کردن یک حساب میتوانیم با قرار دادن چند عکس، لطیفه، کلیپ و یا بنر صفحه خود را مدیریت کنیم. اما چنین چیزی ممکن نیست و تنها باعث اتلاف وقت و هزینه خواهد شد.

یکی از بزرگترین اشتباهات در زمینه تامین محتوای اینستاگرام، کپی کردن مطالب دیگران است. این کار نه تنها اعتبار صفحه شما را از بین میبرد، بلکه باعث میشود اینستاگرام پیج شما را مسدود کند. پس هرگز به توصیه افراد ناآگاه گوش نکنید و برای شروع حتما با یک مشاور خبره در تماس باشید.

همچنین از انتشار پستهای هجو و هرزنامه به شدت خود داری نمایید. انتشار مطالب خشونت آمیز، صحنههای خلاف عفت، تصاویر جنسی، عکسهای لخت و هرگونه مطالب اهانت آمیز نیز باعث بسته شدن پیج شما خواهد شد.

به طور کلی توصیه میشود قبل از تولید و انتشار پست، حتما با یک مشاور مجرب در زمینه اینستاگرام مشورت کنید، تا هیچگاه از هدف اصلی خود دور نشوید. مارکت پیما به عنوان یک تیم متشکل از افراد حرفهای و باتجربه، همواره همراه شما خواهد بود. ما به کمک اینستاگرام فروش شما را افزایش خواهیم داد.

در گام نخست استراتژی و سناریو صفحه خود را تدوین نمایید

تا به اینجا با نوع مطالب و کلیت موضوع پستها آشنا شدیم. حالا که میدانیم به دنبال چه سوژههایی هستیم، میتوانید استراتژی و سناریوی محتوای خود را با کمک یک مشاور مجرب در زمینه تولید محتوای اینستاگرام تدوین نمایید.

سناریو نویسی خوب برای تولید محتوای یک صفحه اینشتاگرام، باعث جذب و وفاداری مخاطبین آن میشود. بعلاوه یک سناریوی درست تیم تولید محتوای اینستاگرام را از سردرگمیهای بعدی نجات خواهد داد.

انواع قالبهای تولید محتوای اینستاگرام

بطور کلی اینستاگرام یک پلتفرم برای به اشتراک گذاشتن محتوای تصویری، عکس و فیلم بشمار میآید. ما در اینجا تنها به انواع قالب تولید محتوای اینستاگرام اشاره میکنیم، اما برای تعیین نوع قالب محتوا میباید با کمک یک مشاور خوب عوامل زیر را باید بررسی نمایید:

  • تعداد پست مورد نیاز در روز، با توجه به نوع کسب و کار و مخاطبین شما
  • بودجه مورد نیاز برای تولید محتوای اینستاگرام شما
  • استراتژی و گویش مورد نیاز برای معرفی و تشریح محصولات برند شما

کلیپهای کوتاه، فیلم، فیلمبرداری لایو، عکسهای حرفهای، تصاویر گرافیکی، بنر و … از مهمترین قالبهای تصویری مورد استفاده در اینستاگرام بشمار میآیند. ساخت هر قالب هزینههای خود را دارد. اما به طور کلی کسانی که دوست دارند با بودجه کمتری، پروژه تولید محتوای اینستاگرام خود راه اندازی کنند، بهتر است از محتوای گرافیکی استفاده کنند.

مشاوره تولید محتوای اینستاگرام ، بهترین روشی است که میتواند به شما در انتخاب قالب محتوای اینستاگرام بهینه کمک کند. ما در مارکت پیما سعی میکنیم بهترین قالب محتوای مورد نیاز شما را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت ممکن در اختیارتان قرار دهیم.

مشاوره تولید محتوای اینستاگرام

با چه روشی و نظمی محتوای خود را در اینستاگرام منتشر کنیم؟

بسیاری از کسانی که به تنهایی مدیریت صفحات خود را انجام میدهند، توجهی به نحوه انتشار پست و استوریهایشان ندارند. اما ما در دوره مشاوره تولید محتوای اینستاگرام به مخاطبینمان نکات ارزشمندی را پیرامون مطالب زیر انتقال می دهیم:

  • نحوه برنامه ریزی برای تعداد پستهایی که باید در روز منتشر شوند

انتشار پستهای متوالی و نامحدود در یک صفحه اینستاگرام، نه تنها کمکی به بهبود وضعیت اکانتتان نمیکند، بلکه بالعکس باعث مسدود شدن آن نیز خواهد شد.

از طرف دیگر نیز اگر به صورت مستمر و منظم نتوانید محتوای با کیفیت و جدید منتشر کنید، اعتبار صفحه شما به شدت کاهش مییابد.

اینستاگرام پروتکلها و قوانین سختگیرانهای دارد، که قبل از شروع به کار میبایست از همه آنها با خبر باشید.

  • نحوه زمانبندی درست برای انتشار پستها

برای انتشار پستها و استوریهای خود میبایست یک برنامه زمانبندی مشخص و منظم داشته باشید. اگر در یک روز قرار است چند پست را منتشر نمایید، باید فاصله زمانی بین آنها را به خوبی تنظیم کنید. محتوای زیاد میتواند حوصله مخاطب شما را سر برده، و کارایی لازم را نداشته باشد. بهترین راه برای انتشار پست، مطالعه بر روی رفتار کاربران و بازخورد پستها است. متخصصین مارکت پیما با کمک علم و تجربیات چندین ساله خود، به شما در بهینه نمودن برنامه مدیریتی پیجتان کمک خواهند نمود.

  • بهترین ساعات برای انتشار محتوای اینستاگرام

بهترین زمان برای انتشار پست های شما، زمانی است که مخاطبین شما در پلتفرم اینستاگرام حضور دارند. برای اینکه بتوانید زمان مناسب انتشار محتوای اینستاگرام را برای کسب و کارتان بیابید، میبایست به دقت جامعه هدف خود را زیر نظر داشته باشید. پستهایی که در زمان نامناسب منتشر میشوند، اغلب به پایین صفحات فید رفته و ویو کمتری میخورند.

  • نحوه تعامل با مخاطبین در بخش کامنتها

یکی از مهمترین معیارهایی که باعث بالارفتن اعتبار یک صفحه در اینستاگرام خواهد شد، میزان تعامل صفحه شما با دیگران است. اینستاگرام و مخاطبین شما به دقت به واکنشهای شما حساس هستند. اکثر مخاطبین اینستاگرام، صفحاتی را فالو میکنند که با آنها احساس نزدیکی و صمیمیت میکنند.

اهمیت تولید محتوای اینستاگرام

به طور کلی کاربران اینستاگرام افرادی باهوش و با ذوقی هستند که به خوبی تفاوت کیفیت را احساس میکنند. اگر توانایی تولید محتوای باکیفیت مثل عکسها یا کلیپهای حرفهای را ندارید، بهتر است از محتوای گرافیکی استفاده کنید. کارشناسان مارکت پیما دریافته اند که هرچه کیفیت محتوای یک صفحه بالاتر باشد، پیشرفت آن نیز بیشتر و سریعتر خواهد بود.

انتخاب سناریو در بخش تولید محتوای اینستاگرام بسیار مهم است. برای انتخاب سناریو میبایست در ابتدا تمایلات جامعه هدف خود را بشناسید. اما قاعده کلی در تولید محتوای اینستاگرام، رعایت جنبههای فان و شاد داستان است. بیشتر کاربران به دنبال یافتن موضوعات جذاب، طنز آلود، کنایه آمیز و انرژی مثبت هستند.

فارق از بحث سناریو، کیفیت تصویر نیز بسیار مهم است. کیفیت یک عکس یا کلیپ معمولا تابع جلوههای بصری، نحوه تصویربرداری، دوربین، مهارت تصویربردار و ادیت آن محتوا است. عکسهایی که از فضاهای لاکچری و یا دیزاین شده گرفته میشوند، اغلب دارای جلوههای بصری مخاطب پسندی هستند. به همین دلیل این نوع تصاویر آمار بازدید، لایک و کامنت زیادی دارند.

استوری یا پست؟

بسیاری از کاربران در باره اینکه بیشتر استوری بگذارند یا پست ارسال کنند، تردید دارند. مشاوره تولید محتوای اینستاگرام، به صورت علمی و مطالعه شده شما را از این دو راهیها نجات خواهد داد. متخصصین مارکت پیما با بررسی وضعیت قبلی صفحه شما، بهترین برنامه ریزی را برایتان خواهند نمود.

به طور کلی نوع محتوای بستگی به زمان و مخاطبین شما دارد. برای مثال در حال حاضر اغلب کاربران اینستاگرام به استوری بیشتر از پست علاقهمند هستند. ولی باید در مورد تعداد استوریها نیز وسواس به خرج دهید و بیشتر به کیفیت استوریها توجه نمایید.

مارکت پیما با یک استراتژی و برنامه ریزی پویا، متعهد به تولید محتوای اینستاگرام با کیفیت برای صفحه شما خواهد بود. هدف ما گسترش بازار و بالا بردن آمار فروش شما است.

کلام آخر

مشاوره تولید محتوای اینستاگرام ، یک تخصص  است که میبایست با کمک متخصصین و افراد حرفهای انجام پذیرد. این کار میبایست با مطالعه، برنامه ریزی و هدف خاصی دنبال شود، تا نتیجه مطلوبی را برای صاحب کسب و کار به ارمغان آورد.

اینستاگرام یک پلتفرم هوشمند و فوق العاده دقیق بشمار میآید که تمام رفتار کاربران خود را به دقت رصد میکند. انتخابهای نامناسب و خطاهای نامتعارف میتوانند باعث از بین رفتن تلاشهای چند ساله شما شوند. در این پلتفرم اغلب معیارها با قوانین خاصی شمارش میشوند و تخطی از این آمار، باعث بی اعتباری و یا مسدود شدن صفحه شما خواهد شد. توصیه میکنیم قبل از هر اقدامی به کمک مشاورین خبره در این کار، با قوانین اینستاگرام به خوبی آشنا شوید.

نظر دهید