Skip links

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست؟


موشن گرافیک (Motion Graphic)  ترکیبی از دو کلمه motion به معنی حرکت و متحرک سازی و کلمه graphic به معنای عناصر تصویری و طراحی شده، می باشد. این اصطلاح دلالت می کند بر تلفیقی از هنر طراحی گرافیک و متحرک سازی و علم به کار بردن عناصر طراحی شده و افکت های صوتی در نرم افزار های تخصصی ساخت موشن گرافی.

 در سال های گذشته از این تکنیک برای متحرک سازی موارد محدودی مانند لوگوی شبکه های تلویزیونی و یا تیزر ابتدایی برنامه ها استفاده می شد؛ اما با گذشت زمان و پیشرفت نرم افزار های گرافیکی و متحرک سازی، این هنر ارزنده و پرکاربرد، استفاده های دیگری نیز پیدا کرد. امروزه طراحی موشن گرافیک، به دلیل قابلیت بی نظیر تصاویر متحرک در انتقال پیام و تلفیق افکت های صوتی، موسیقی و گویندگی، یکی از بهترین روش ها برای رساندن دقیق مفهوم به مخاطب است. به دلیل پتانسیل بالای این هنر ارزنده در اطلاع رسانی و انتقال پیام، می توان از طراحی موشن گرافیک در زمینه هایی مانند تبلیغات و آموزش به خوبی استفاده کرد و نتیجه مثبت گرفت.


موشن گرافیک چیست؟


چه نکاتی در طراحی موشن گرافیک مورد نظر قرار می گیرد؟

 

شناخت مخاطب

 

در طراحی موشن گرافیک ابتدا باید جامعه مخاطبین را بررسی کرده و با توجه به نوع پروژه اقدام به شروع مراحل طراحی کرد. قبل از هر کار باید مشخص شود که آیا پروژه شما برای مقاصد تبلیغاتی ساخته می شود؟ یا قصد انتقال پیام آموزشی، علمی یا درسی را دارید؟

همچنین در پروژه های تبلیغاتی باید توجه نمود که مخاطبین شما چه گروهی هستند؟ آیا افرادی با رده سنی بزرگسال بیننده پروژه نهایی خواهند بود؟ یا نوجوانان دانش آموز قرار است مخاطب شما باشند؟ شاید هم ممکن است نخبگان و اساتید دانشگاهی با رده سنی میانسال، پروژه موشن گرافیک شما را ببینند. همان طور که مشاهده می کنید، ارائه طراحی و فضای  مناسب هر گروه در طراحی موشن گرافیک اهمیت زیادی دارد و این تفاوت ها باید قبل از شروع مراحل طراحی در نظر گرفته شود.

 

 

ترسیم کلی فضای کار موشن گرافیک چیست؟

 

پس از انجام آنالیز دقیق و تحلیل مخاطبین باید فضای کلی کار مشخص شود. مثلا تعیین کنید که چه نوع طرح های گرافیکی ، موسیقی و افکت هایی بهتر است در طراحی موشن گرافیک شما به کار روند. پس از این باید سناریوی مناسب کار نوشته شود. طرح سناریو باید  به گونه ای باشد که ضمن حفظ جذابیت ، تأثیرگذاری تبلیغی خوبی داشته باشد.

 

 

نوع صدا و گویندگی

 

نوع افکت های صوتی ، موسیقی و صدای گویندگان از جمله مواردی هستند که با توجه به قشر های مختلف مخاطبین و هدف کار متفاوت می باشند  و  در طراحی موشن گرافیک باید مورد نظر قرار بگیرند.

 

سبک گرافیکی مناسب برای موشن گرافیک چیست؟

از دیگر مواردی که باید در طراحی موشن گرافیک مورد توجه قرار بگیرد، انتخاب سبک مناسب در طراحی است. ممکن است برای بعضی پروژه ها نیاز به عناصر گرافیکی فانتزی و سبک کارتونی داشته باشید. در حالی که برای بعضی پروژه ها سبک گرافیکی باوقار و سنگین مناسب تر باشد. همچنین انتخاب تم های رنگی مناسب با توجه به مخاطبین صورت می گیرد.

 

موشن گرافیک چیست؟

 

فضای انتشار پروژه برای موشن گرافیک چیست؟

فضایی که قرار است پروژه موشن گرافیک شما در آن منتشر شود، از دیگر موارد مهمی که باید هنگام سفارش موشن گرافیک به آن توجه کنید. ممکن است برخی شبکه های اجتماعی یا وب سایت ها برای انتشار ویدئو، محدودیت هایی داشته باشند. به عنوان مثال بهتر است برای انتشار ویدئو در اینستاگرام، طول پروژه موشن گرافیک شما در حدود یک دقیقه باشد. بهتر است قبل از ساخت پروژه در این موارد اطلاعات کافی را کسب کنید.

 

 

چرا بهتر است مارکت پیما را برای طراحی موشن گرافیک انتخاب کنید؟

 

گروه بازاریابی مارکت پیما برای طراحی موشن گرافیک با برترین هنرمندان حوزه گرافیک و انیمیشن و همچنین گویندگان حرفه ای همکاری می کند. تجربه و مهارت تیم هنرمند و حرفه ای ما در گروه مارکت پیما این اطمینان را به شما می دهد که محصول نهایی یک اثر موشن گرافیک با کیفیت و با بیشترین میزان تأثیرگذاری روی مخاطبین خواهد بود.

 

موشن گرافیک چیست؟

ساخت موشن گرافیک توسط تیم مارکت پیما + تعرفه


 

موشن گرافیک چیست؟

نظر دهید