Skip links

پنج روش اصلی بک لینک سازی

پنج روش اصلی بک لینک سازی

پنج روش اصلی بک لینک سازی

بک لینک سازی


حتما می‌دانید که بک لینک به لینک هایی گفته می شود که کاربر را از صفحات سایت های دیگر به صفحه ای در سایت شما هدایت می‌کند. بک لینک سازی یا بک لینک بیلدینگ (backlink building) یکی از مهم‌ترین فاکتور ها در سئو و بهینه سازی سایت شمابرای موتورهای جستجو است. در این مقاله چند روش متداول و مؤثر در ساخت بک لینک را شرح می‌دهیم.


بک لینک سازی


بک لینک سازی با تولید محتوای با کیفیت

 

مهم‌ترین و مؤثرترین عاملی باعث می‌شود تا کاربران به صفحات سایت شما لینک بدهند، محتوای با ارزشی است که در سایت شما وجود دارد. زمانی که شما از محتوایی با کیفیت، خلاقانه و مفید استفاده کنید ،تبدیل به مرجعی برای کاربران اینترنت می‌شوید و احتمال اینکه وبلاگ نویسان یا سایر سایت‌ها در مطالبشان  به عنوان مرجع یا منبع به شما لینک بدهند ، بسیار بیشتر می‌شود و به این ترتیب بک لینک‌های  طبیعی و با ارزشی به دست می‌آورید که در بهبود سئوی سایت شما بسیار تأثیر خواهد داشت.


بک لینک سازی با ارسال خبرنامه ایمیلی

 

می‌توانید به کاربران عضو سایتتان خبرنامه‌هایی در قالب ایمیل بفرستید و خلاصه آخرین اخبار و مطالب سایت را برایشان ارسال کنید. طبیعتا در این ایمیل ها به صفحات سایت خود لینک می‌دهید و کاربر از طریق این لینک ها وارد سایت شما می‌شود. پس به این صورت نیز بک لینک های با ارزش برای خود ایجاد کرده اید.


بک لینک سازی با استفاده از فروم ها

 

با کمی جستجو می‌توانید انجمن ها و تالارهای گفت گوی مرتبط با موضوع وب سایت خودتان را پیدا کرده و با ثبت نام در آن ها شروع به فعالیت کنید. انجمن ها یکی از بهترین مکان ها برای ایجاد بک لینک هستند. می‌توانید در پست هایی که در پاسخ به سوالات کاربران می نویسید، لینک سایت خود را هم به عنوان مرجع و منبع قرار دهید. ضمنا در قسمت پروفایل کاربری نیز می‌توانید لینک سایت خود را قرار دهید و به این صورت بک لینک سازی ارزشمند و طبیعی داشته‌اید.


بک لینک سازی با فعالیت در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از راه های بک لینک سازی به صورت طبیعی و رایگان، فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند اینستا گرام، توئیتر، تلگرام، پینترست، فیس بوک و … است. یک حساب کاربری به نام سایتتان در هر یک از شبکه های مجازی بسازید و به صورت منظم و پیگیر در آن فعالیت کنید. آخرین اخبار و خلاصه مقالات جدید سایت را به همراه تصاویر مرتبط و جذاب ارسال کنید. با تکنیک های مختلف فالور های واقعی را جذب کنید . با این تکنیک ساده بک لینک سازی، اصطلاحا کلیک خور سایت شما بالا می رود و گوگل امتیاز بیشتری به سایت شما خواهد داد.


بک لینک سازی با استفاده از لینک های شکسته

 

لینک های شکسته (Broken Link) لینک هایی هستند که کاربر را به صفحه ای خاص هدایت می‌کنند؛ ولی آن صفحه وجود  ندارد، یا حذف شده است. سایت‌ها و ابزارهایی هستند که به شما امکان پیدا کردن لینک‌های شکسته را می دهند. در صورت پیدا کردن لینک‌های شکسته مرتبط با موضوع سایت شما، می‌توانید به ادمین سایت پیام زده و از او بخواهید که مطلب موجود در سایت شما را به عنوان مقصد لینک شکسته جایگزین کند.

 

بک لینک سازی

 


چند نکته:

  • همواره سعی کنید سایت هایی با کیفیت و ترافیک و امتیاز بالا را برای ساخت بک لینک پیدا کنید.
  • از آخرین الگوریتم های گوگل مطلع باشید. ممکن است روشی که امروز از آن برای بالا بردن امتیاز سایت خود استفاده می‌کنید، در آینده نزدیک مشمول جریمه (پنالتی) گوگل شود.
  • در ساخت بک لینک به هیچ عنوان از پاپ آپ استفاده نکنید.
  • در ساخت بک لینک از عبارت‌های نامرتبط در سایت‌های پربازدید استفاده نکنید چراکه باعث افزایش نرخ پرش خواهد شد.

 

 

منبع: بخش تولید محتوای مارکت پیما

به قلم: محمدصادق ملایری

نظر دهید