Skip links

چگونه امنیت صفحه اینستاگرام را ارتقا دهیم

چگونه امنیت صفحه اینستاگرام را ارتقا دهیم

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی است که امروزه محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران گوشی‌های هوشمند پیدا کرده است. همه اقشار مردم اعم از عادی و مشهور و سلبریتی در این شبکه‌ اجتماعی یک اکانت ساخته‌اند و از آن برای انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی خود استفاده می‌کنند و آنها را با فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارند. از این رو حفاظت از این اطلاعات شخصی موضوع بسیار مهمی است که بسیاری از کاربران اینستاگرام از آن غافل شده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تمام راه‌ها و روش‌های ارتقای امنیت صفحه اینستاگرام آشنا کنیم.

برای افزایش امنیت صفحه اینستاگرام ، این موارد را به یاد داشته باشید: 

یکی از روش های رایج هک، ارسال متی است که از طریق واتساپ با شماره خارج از ایران برای شما ارسال می‌شود. مضموم این پیام ها معمولا این است که قوانین را زیر پا گزاشته اید و باید وارد لینک اعلامی در پیام شوید. این لینک با دریافت اطلاعات شما اقدام به هک صفحه میکند. 

امنیت صفحه اینستاگرام

راه‌های ارتقای امنیت صفحه اینستاگرام

امروزه در نرم‌افزار و شبکه اجتماعی اینستاگرام هر نوع محتوایی اعم از تصاویر معمولی تا ویدیوهای شخصی و آموزشی به اشتراک گذاشته می‌شود. اما یکی از مشکلاتی که اینستاگرام همانند دیگر نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی با آن درگیر هستند مسئله هک شدن است. البته دسترسی به سرور اینستاگرام امکان‌پذیر نیست و تقریبا غیرقابل هک شدن است اما با این وجود امکان هک اکانت شما توسط اشخاص مختلف وجود دارد. بنابراین جهت جلوگیری از هک اکانت لازم است که امنیت صفحه خود را با چند ترفند و روش ساده زیر ارتقا دهید.


برای صفحات شرکتی، ادمین مجرب میتواند امنیت صفحه شما را پایش کند و مانع هک شدن صفحه شما شود. 

برای درخواست ادمین اینستاگرام ، کلیک بفرمایید 


انتخاب پسورد یا رمز عبور قوی

یکی دیگر از راه‌های تأثیرگذار بر حفظ امنیت صفحه اینستاگرام انتخاب رمز عبور یا پسورد پر قدرت و قوی است تا احتمال هک شدن آن را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. در این بین استفاده از تاریخ تولد، شماره موبایل و نام خود جهت رمز اکانت اقدام نامناسبی است. بلکه باید رمز عبور صفحه اینستاگرام ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، اعداد و علائم خاصی همچون @,$,#,&,* و غیره باشد. البته لازم است، رمز عبور خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و هیچ وقت اطلاعات حساب خود را در مرورگرهای مختلف ذخیره نکنید.

ارتقای امنیت پیج اینستاگرام با احراز هویت دو مرحله‌ای

احراز هویت دو مرحله‌ای (Two factor Authentication) نیز به عنوان یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها به حفظ امنیت صفحه اینستاگرام شما کمک قابل توجهی می‌کند. به طوری‌که علاوه بر رمز عبور باید یک لایه امنیتی دیگری را برای ورود به حساب کاربری خود طی کنید. زمانی که قصد دارید وارد اکانت خود شوید، بعد از وارد کردن پسورد، یک کد به شماره موبایل ثبت شده در آن اکانت ارسال می‌شود که باید آن را نیز وارد کنید تا حساب کاربری شما باز شود. البته برای حفظ اکانت اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی لازم است که امنیت گوشی خود را با قرار دادن پسوردهای مختلف بالا ببرید.

به‌روزرسانی اینستاگرام

سعی کنید در راستای ارتقای امنیت برنامه و نرم‌افزار اینستاگرام خود در هر دوره آپدیت‌های جدید را انجام دهید تا امنیت حساب خود را نیز افزایش دهید. البته این به‌روزرسانی‌ اینستاگرام باید از طریق منابع موثق انجام گیرد تا امکان هک شدن صفحه شما به حداقل برسد.

اجتناب از نصب برنامه‌های مشکوک و تقلبی

بسیاری از افراد سودجو و هکرها برنامه‌هایی را با نام‌های جذاب همچون افزایش فالوور، دانلود ویدیو از اینستاگرام، آنفالویاب و غیره منتشر می‌کنند تا از طریق آنها به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنند. این برنامه‌ها با هدف هدک کردن تولید شده و نباید آنها را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

مخفی کردن اطلاعات پروفایل جهت امنیت صفحه اینستاگرام

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید جهت ارتقای امنیت صفحه اینستاگرام انجام دهید این است که اطلاعات پروفایل خود را اعم از ایمیل، شماره موبایل، نام کامل و مشخصات دیگر را مخفی نگه‌دارید تا امکان دسترسی به اکانت شما از طریق این اطلاعات نیز محدود شود.

خصوصی کردن اکانت اینستاگرام ( اکانت های شخصی) 

خصوصی کردن اکانت یکی از نخستین راه‌ها جهت ارتقای امنیت صفحه اینستاگرام است. کاربران با این اقدام به دیگر اکانت‌ها اجازه دسترسی آزاد به پست‌ها، استوری‌ها و اطلاعات شخصی خود را نمی‌دهند و به میزان قابل توجهی امنیت صفحه خود را افزایش خواهند داد. جهت فعال کردن اکانت خصوصی لازم است که به بخش پروفایل رفته و وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید.

حال در بخش امنیت (privacy) گزینه حریم خصوصی حساب (Account Privacy) را انتخاب کرده و تیک حساب خصوصی (Private Account) را فعال کنید. با این اقدام هیچ کاربر دیگری بدون اجازه شما نمی‌تواند به محتوای منتشر شده در صفحه اینستاگرام شما دسترسی پیدا کند.

پنهان کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام

وقتی کاربران اینستاگرام وارد حساب کاربری یا صفحه خود می‌شوند وضعیت آنها با نقطه سبزی نشان داده می‌شود که نشان از آنلاین بودن آنها است. جهت افزایش امنیت پیج خود می‌توانید این قابلیت (Login Activity) را در بخش تنظیمات خاموش کنید و همواره به صورت آفلاین فعالیت خود را ادامه دهید.

عدم دسترسی به موقعیت مکان

لوکیشن و موقعیت مکان یکی از مسیرهای دسترسی به اکانت شما در اینستاگرام است بنابراین یکی از ساده‌ترین اقدامات این است که اجازه دسترسی به لوکیشن خود را قطع کنید تا اجازه ندهید کاربران دیگر موقعیت شما را پیدا کنند.

مسدود کردن دنبال‌کنندگان ناشناس

 زمان فعالیت در اینستاگرام افرادی ناشناس بسیاری درخواست دنبال کردن را برای شما ارسال می‌کنند. در این شرایط بهترین کار این است که اکانت آنها را بلاک کنید (Restrict) تا به راحتی بتوانید امنیت صفحه اینستاگرام خود را ارتقا دهید. همچنین در صورتی که به برخی از فالوورها مشکوک هستید نیز می‌توانید امکان نمایش پست‌ها و استوری‌های شخصی خود را برای آنها ببندید.

دلیل اهمیت افزایش امنیت صفحه اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که محیطی را برای اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو کاربران خود مهیا ساخته است. البته امروزه اینستاگرام به یکی از محل‌های کسب درآمد و اشتغال کسب و کارهای مختلف در بستر اینترنت نیز تبدیل شده است و بسیاری از افراد محصولات و خدمات خود را در این شبکه‌ اجتماعی تبلیغ کرده و در جهت جذب مشتری و فروش مجازی تلاش می‌کنند.

حال با توجه به افزایش روزانه کاربران در این شبکه، افزایش امنیت صفحه اینستاگرام بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است تا توسط افراد سودجو هک نشود. در این راستا لازم است یکسری اقدامات مهم بر روی اکانت و پیج شخصی و کاری خود انجام دهید تا امنیت آن را ارتقا دهید.

جمع‌بندی امنیت صفحه اینستاگرام

در این مطلب سعی کردیم شما را با روش‌های ارتقای امنیت صفحه اینستاگرام آشنا کنیم تا اکانت شما از دسترسی آسان هکرها در امان باشد. اگر شما هم راه‌های مؤثرتر دیگری را می‌شناسید با ما به اشتراک بگذارید.

نظر دهید