Skip links

آپدیت جدید اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی

آپدیت جدید اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی

با توجه به گسترش استفاده از محتوای ویدئویی در قالب تیزر، یادگیری اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. در بازار رقابتی فعلی رعایت اصول بازاریابی محتوایی میتواند به شما کمک کند تا در مسیر صحیح رشد کسب و کار خود قرار گیرید. 

اجرا کردن اصول اساسی در ساخت تیزرهای تبلیغاتی، باعث جلب توجه بیننده به شما می شود و او را علاقه مند به استفاده از محصولات یا خدمات شما می کند. در نتیجه تاثیر چشم گیری در افزایش میزان فروش شما خواهد داشت. همین امر باعث شده تا در ادامه مقاله با فهرست کردن اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی به شما نکات مهم و طلایی را آموزش دهیم که با استفاده از آن بتوانید یک تیزر حرفه ای بسازید.

لذا در صورتی که از مدیران بازاریابی، صاحبان کسب و کار یا افرادی هستید که قصد تبلیغ محصولات یا خدمات خود را دارید؛ پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نکات و اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی

در دنیایی که افراد در هر گوشه و کناری با نوعی تبلیغ مستقیم یا غیر مستقیم رو به رو هستند. ذهن آن ها نیز، عادت به نادیده گرفتن تبلیغات دارد؛ باید بدانیم که چگونه یک ویدیو تبلیغاتی یا تیزر حرفه ای و پربازده بسازیم که باعث افزایش آشنایی مشتریان با برند ما، افزایش میزان فروش و کاهش یافتن هزینه های تبلیغاتی می شود.

نکات زیادی درباره ساخت و تولید تیزر وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی

مخاطب هدف تیزر تبلیغاتی شما کیست؟

از اولین نکات و اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد، مخاطب هدف ما است. زیرا ما تیزر را برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب هدف خود می سازیم.

شما باید قبل از شروع به ساخت تیزر تبلیغاتی خود، بر اساس معیارهایی چون جنسیت، سن، علاقه، نیاز، درآمد و … مخاطب هدف خود را شناسایی و مورد بررسی قرار دهید. سپس متناسب با مخاطب هدف خود، سبک و شیوه کلی ساخت تیزر تا لحن صحبت در آن را تعیین کنید.   

خلاقیت و نوآوری را فراموش نکنید

خلاقیت از نکات و اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی است. زیرا همیشه کارهای بکر و جدید جذابیت بیشتری دارند. علاوه بر این، در دنیای کنونی ما که تبلیغات بسیار گسترده است؛ افراد فقط به بهترین ها و جذاب ترین ها توجه می کنند.

لذا شما باید تیزر تبلیغاتی خود را به نحوی بسازید که توجه بیننده را به خود جلب کند؛ او را به فکر فرو ببرد یا اینکه او را امیدوار به رفع یکی از نیازهای خود کند.

شما می توانید از دیگر تیزرهای تبلیغاتی ایده بگیرید. اما در نهایت باید مطمئن شوید که ایده شما جدید و به روز است. همچنین مورد پسند افراد جامعه قرار می گیرد.

 پلتفرم موثر برای انتشار تیزر تبلیغاتی خود را پیدا کنید

دانستن این نکته که تیزر تبلیغاتی در کدام پلتفرم (تلویزیون، وب سایت، آپارات، اینستاگرام، تلگرام و …) منتشر می شود نیز یکی از اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی است. زیرا ما باید متناسب با این موضوع، سایز، مدت زمان ویدیو، قاب بندی تیزر و حتی لحن آن را تعیین کنیم.

به عنوان مثال، مدت زمان یک تیزر تبلیغاتی ایده آل برای انتشار در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین، کوتاه و تقریبا 20 تا 30 ثانیه خواهد بود. لحن صحبت در تیزرهای تبلیغاتی که برای انتشار در لینکدین آماده می شوند نیز باید رسمی باشد. در حالی که برای درست کردن تیزر و پخش آن در اینستاگرام یا فیس بوک بهتر است از لحن غیررسمی و صمیمانه تری استفاده کرد.

راه های ارتباطی در تیزر تبلیغاتی با توجه به نوع مخاطب

هدف ما از طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی؛ همچنین رعایت اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی این است که مشتریان محصول یا خدمات ما را خریداری و استفاده کنند. به همین دلیل باید راه ‌های ارتباطی مختلفی را در تیزر خود به مخاطبان ارائه دهیم تا بتوانند با ما ارتباط برقرار کنند.

برای به اشتراک گذاشتن راه های ارتباطی می توان آن ها را در پایین ویدیو زیرنویس کرد. یا اینکه با قرار دادن راه های ارتباطی در پایان ویدیو آن ها را در اختیار مخاطب قرار داد. همچنین می توانید از سامانه پیامکی برای ارتباط سریع تر و راحت تر مخاطبان استفاده کنید.

تحریک مخاطب برای اقدام صحیح 

یکی از مهمترین بخش ها و اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی این است که مخاطب را ترغیب به انجام یک کار کنیم. برای این کار باید خیلی واضح و شفاف از مخاطب بخواهیم که اقدام به انجام یک عمل مانند ثبت نام، خرید محصول، تماس با ما و … کند.

علاوه بر این، برای ایجاد انگیزه و تحریک مخاطب به انجام دادن کار مورد نظر ما، بهتر است؛ برای مخاطب محدودیت یا نوعی جایزه تعیین کنیم. به عنوان مثال، با استفاده از عباراتی نظیر “تا 5 آبان فرصت باقی است” برای مخاطب محدودیت زمانی مشخص شود. یا با عبارت “30 درصد تخفیف مخصوص 50 نفر اول” محدودیت در تعداد و یک پاداش برای مخاطب تعیین کنیم.

ارائه اطلاعات به مشتریان در تیزر تبلیغاتی

 از دیگر فرمول های طلایی و اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی ارائه اطلاعات به مشتریان است. زیرا افراد دائما به دنبال دریافت اطلاعات هستند و زمانی که شما با دلایل عقلی و منطقی اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهید؛ تمایل بیشتری به خرید و استفاده از خدمات یا محصولات شما پیدا خواهند کرد.

این اطلاعات می تواند شامل نام تجاری، لگو، افتخارات کسب شده، ویژگی های محصول یا خدمات ارائه شده؛ به ویژه دلایلی که محصول یا خدمات شما می تواند نیاز مخاطب را رفع کند یا کیفیت زندگی او را بالا ببرد، باشد.  

تدوین ماهرانه

تدوین و خلاقیت در آن از اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی است که نقش مهمی در جذاب شدن تیزر تبلیغاتی ما دارد. بیشترین تاثیر را نیز بر روی مخاطب هدف و جذب مشتری می گذارد. زیرا خروجی کار ادیتور همان چیزی است که مخاطب آن را می بیند.

یک ادیت حرفه ای، رنگ و جذابیت منحصر به فردی را به یک ویدیو ساده می دهد. قسمت های مختلف تیزر تبلیغاتی مثل رنگ، نور، موزیک، جلوه های ویژه، صداگذاری و … را نیز شامل می شود.

به همین دلیل است که اغلب شرکت ها، برای ادیت ویدیوهای خود از متخصص ترین و باتجربه ترین افراد استفاده می کنند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم اصول مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی را برای شما شرح دهیم. باید توجه داشته باشید که نکات ارائه شده فقط تعدادی از مهمترین نکاتی هستند که برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی باید به آن ها توجه کرد. شرکت هایی که در زمینه ساخت و تدوین ویدیوها و تیزرهای تبلیغاتی در سبک های مختلف تخصص دارند؛ می توانند باکیفیت ترین و موثرترین ویدیوهای تبلیغاتی را برای شما آماده کنند.   

نظر دهید