Skip links

ترفند‌های بازاریابی محتوا برای خلق مشتریان وفادار

ترفند‌های بازاریابی محتوا برای خلق مشتریان وفادار

ترفند‌های بازاریابی محتوا برای خلق مشتریان وفادار

ترفند‌های بازاریابی محتوا


با اینکه بازاریابی محتوایی از روش های مدرن و امروزی محسوب می شود و تقریبا در هر حوزه ای از آن استفاده زیادی شده است، اما برای خلق مشتریانی که تنها به شما و برند شما وفادارند، نیاز به شگرد هایی متفاوت است. بازاریابی محتوایی، شیوه های خاص خودش را داشته که پس از یادگیری آنها، نیاز است تا به فراگیری نکات و راهکار های آن بپردازید. در این مقاله، چند راهکار را مرور می کنیم که باعث می شوند مشتریانتان، تنها به شما مراجعه کنند.


 

ترفند‌های بازاریابی محتوا

 


اصلی ترین راه تمایز!

 

شاید بدون دانستن یک حوزه مشخص، نتوان گفت دقیقا چه چیزی باعث تمایز یک برند یا شرکت از دیگری می شود. اما ما به شما می‌گوییم که در هر حوزه ای که فعالیت می‌کنید، اصلی ترین راه تمایز تنها یک چیز است: خلاقیت! خلاقیت به این معنی نیست که کار های محیر العقول انجام دهید یا کارهایی که همه از انجام آن عاجزند، بلکه به این معنی است که سعی کنید هر کاری را رقبایتان انجام می‌دهند، شما با شیوه ای بهتر و جدید و متفاوت انجام دهید. یادتان باشد که خلاقیت معجزه می کند. خلاقیت می تواند تمام آنچه را به آن نیاز دارید، به شما هدیه می دهد.

 


چرا وفاداری؟

 

مشتریان وفادار به یک محصول یا خدمات یا برند، معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروه اول، آشنایی چندانی با دیگر رقبایتان که خدمات شما را ارائه می‌دهند ندارند. اما گروه دوم، برند ها و رقبای دیگر شما را هم می‌شناسند و به دلایل خاصی، ترجیح می‌دهند تا مشتری شما بمانند. شک نکنید که احترام و احساس محترم بودن برای مشتریان، جزو دلایل وفاداری هر دو گروه است. مشتری باید بداند که شما به او احترام می‌گذارید، نیاز های مورد نظر او را برآورده می‌کنید، از اطمینانش سوء استفاده نمی‌کنید و به او دروغ نمی‌گویید. این کار، مشتریان وفادار شما را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.


ترفند‌های بازاریابی محتوا


مشتری دقیقا چه نیاز هایی دارد؟

 

از آنجایی که موفقیت در کار تولید محتوا، ارتباط مستقیمی با تعداد خواننده ها و مخاطبان هدف شما دارد، حتما باید بدانید دقیقا برای چه کسانی می نویسید. شغل بیشتر مخاطبان شما چیست؟ ساعات کاری آنها معمولا به چه صورت است؟ در چه گروه سنی قرار دارند و …
اطلاعاتی از این قبیل به شما کمک می کند تا با شناخت نیاز ها و اهداف مشتریانتان، محتواهایی کارآمدتر و خواندنی‌تر تولید کنید. هنگام نوشتن محتوا، تصور کنید که یک نفر از مشتریان مورد نظرتان رو به روی شما نشسته است و شما مشغول توضیح دادن محتوایتان برای او هستید.


بزرگنمایی و دروغ، آری یا نه؟

 

حتما شما هم با خواندن بعضی محتواهای بازاریابی، متوجه شده اید که نویسنده چطور قصد داشته آن محصول یا خدمات را بی عیب جلوه دهد. نیازی نیست برای پرداختن به موضوعی خاص (محصول یا خدمات) معایب آن را بپوشانید و چنان در تعریف از مزایای آن اغراق کنید که خواننده به شک بیفتد. یادتان نرود که دروغ گفتن در مورد هر موضوعی، راه حل مناسبی برای داشتن مشتریان وفادار نخواهد بود. محتواهایی با اغراق بیش از اندازه و لحن پر طمطراق، شاید بتوانند یک مشتری را برای یک بار راضی به استفاده از خدمات شما بکند، اما قطعا نمی‌توانند آن مشتری را بیش از یک بار به سراغ شما بفرستند. سعی کنید در مورد آن محصول یا خدمات، جانب انصاف را رعایت کنید و دقیقا همان محصول را با تمام مزیت های واقعی اش توصیف کنید.


ترفند‌های بازاریابی محتوا برای خلق مشتریان وفادار

منبع: گروه تولید محتوای مارکت پیما

به قلم: رها خلیلی

 

 

نظر دهید