Skip links

روش های اعتمادسازی در بازاریابی حضوری ( قسمت دوم)

روش های اعتمادسازی در بازاریابی حضوری ( قسمت دوم)

روش های اعتمادسازی در بازاریابی حضوری ( قسمت دوم)

روش های اعتمادسازی در بازاریابی


در قسمت اول روش‌های اعتمادسازی در بازاریابی حضوری به مبانی اصلی پرداختیم و در این مقاله به بیان نکات تخصصی تر روش های اعتمادسازی در بازاریابی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…


روش های اعتمادسازی در بازاریابی


 

با یافتن زمینه های مشترک اعتماد مخاطب را جلب کنید

 

قبل از اینکه شروع به ارائه (پرزنت) محصول و بازاریابی نمایید،‌ باید اصطلاحا مشتری خود را گرم کنید و او را آماده نمایید. برای این منظور می‌توانید یک زمینه مشترک پیدا کرده و در آن مورد با مشتری گفتگو کنید. یک راه خوب برای ایجاد زمینه مشترک صحبت در مورد مسائلی مانند وضع آب و هوا، مسابقات ورزشی یا اخبار محلی است.

 

اگر مشتری را در خانه یا دفتر کارش ملاقات می‌کنید به آیتم های شخصی او دقت کنید ؛ چیز هایی مثل قاب عکس ها و جوایزی که دریافت کرده است. معمولا همه دوست دارند در مورد گذشته ها و خاطرات یا افتخاراتی که کسب کرده اند صحبت کنند. برای مثال اگر یک لوح تقدیر از مخاطب روی دیوار می بینید، آن را نشان داده و در موردش از او سوال کنید و ببینید که چه طور با اشتیاق در مورد آن توضیح می دهد و وارد گفتگو می شود.

 

  • امروزه بازار بسیار رقابتی شده و مشتریان بالقوه شما، گزینه های زیادی برای انتخاب کردن در اختیار دارند.  آنها به دنبال فروشندگانی هستند که می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند.

 

  • فروشندگانی که به ایجاد اعتماد و تفاهم در مشتریان خود اهمیت نمیدهند،  به همکاری بلند مدت آسیب رسانده و مانع از ایجاد مشتریان وفادار می‌شوند.  

مطابق با حالات و خلق و خوی مخاطب صحبت کنید

 

تحقیقات نشان می دهد که مردم با چهارنوع خلق و خو به دنیا می آیند: تهاجمی، بیانگر، منفعل و تحلیل گر.

 

برای بازاریابی و فروش به هریک از این چهار دسته، تکنیک ها و استراتژی های خاصی مورد نیاز است. برای مثال برای اینکه موفق به فروش محصول  به فردی بی صبر و تهاجمی شوید، باید زمان کمی را برای گرم کردن او صرف کنید و پرزنتی بسیار مختصر و مفید ارائه دهید. در مواجهه با اشخاص محتاط و تحلیل گر، به زمان بیشتری برای گرم کردن نیاز دارید و باید محصول را با جزئیات دقیق پرزنت کنید.

 

با دانستن اصول و الگوی کلی زبان بدن مخصوص به هریک از این چهارگروه  می‌توانید به آسانی  افکار و برخوردهای آنان را پیش بینی کنید. زمانی که یاد بگیرید چطور اشخاص را طبق این دسته بندی شناسایی کنید و کار را مطابق با خلق و خوی شخصیتی آنان پیش ببرید، در فروش بسیار موفق تر خواهید بود. اعتمادسازی در بازاریابی مستقیم با این روش، زمانی را که صرف هریک از مشتریان می‌کنید، کاهش می دهد.


این مطلب را نیز از دست ندهید: 5 نکته برای بازاریابی حضوری الزامیست


در مورد گارانتی به مشتری اطمینان بدهید

 

یکی از مهم ترین روش های اعتمادسازی در بازاریابی مستقیم، ارائه ضمانت و گارنتی است. ارائه ضمانت به مشتری ، احتمال ضرر و زیان خرید یک محصول را کاهش داده و باعث می ‌شود تا مشتری احساس امنیت و اعتماد کند.  ارائه ضمانت نشان دهنده تمامیت و مسئولیت پذیری شرکت شماست و احساس ترس و بی اعتمادی را در مشتری بالقوه از بین می برد.


 این مطلب را نیز از دست ندهید:قوانین اصلی مذاکره که فقط حرفه ای ها می‌دانند


حرفه ای باشید!

 

برای موفقیت و اعتمادسازی در بازاریابی مستقیم، باید بدانید که مردم فقط به افراد حرفه ای اطمینان می‌کنند. در مورد محصول یا خدماتی که برای آن بازاریابی می‌کنید، اطلاعات کامل و جامع به دست بیاورید. باید تمام جزئیات مربوط به محصول، نحوه فروش و خدمات پس از فروش را بدانید و آماده پاسخگویی به سوالات مشتری باشید. اطلاعات و جزئیات محصول را با اعتماد به نفس بالا به مخاطب ارائه کنید. در یک کلام، حرفه ای باشید!

 

  • اعتماد سازی در بازاریابی حضوری، به خصوص در مواجهه با مشتریان جدید بسیار اهمیت دارد. چرا که شناختی از شما ندارند و این شما هستید که باید هنگام بازاریابی حس صداقت را به مخاطب منتقل کنید تا به شما اطمینان کند.

 

روش های اعتمادسازی در بازاریابی

منبع: بخش بازاریابی مستقیم مارکت پیما

به قلم: محمدصادق ملایری

نظر دهید