Skip links

چگونه یک لندینگ پیج موثر طراحی کنیم ؟

چگونه یک لندینگ پیج موثر طراحی کنیم ؟

چگونه یک لندینگ پیج موثر طراحی کنیم ؟

چگونه یک لندینگ پیج موثر طراحی کنیم ؟

 

لندینگ پیج چیست ؟

لندینگ پیج یا صفحه فرود یکی از فاکتورهای مهم در بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود. این صفحه به عنوان یک نقطه ورود برای بازدید کنندگان به صفحه اصلی شما بوده و طراحی موثر و حرفه ای این صفحه در میزان موفقیت و فروش شما تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل در ادامه این مقاله به مواردی از عوامل موثر بر طراحی لندینگ پیج اشاره خواهیم کرد.


چگونه یک لندینگ پیج موثر طراحی کنیم ؟


چگونه یک لندینگ پیج موثر طراحی کنیم ؟

 

در سراسر جهان فروش آنلاین امری پرطرفدار و پر سود است. لندینگ پیج یا صفحات فرود به شرکت ها کمک می‌کند تا یک بازاریابی موثر برای تبلیغات محصولات و خدمات خود ایجاد کنند. لندینگ پیج در فرایند طراحی بخش مهمی است که هدف آن جذب یازدیدکنندگان و هدایت آنها به سمت صفحه اصلی می‌باشد.

طراحی صفحه لندینگ پیج باید بدون هیچ عیب و نقصی باشد، بنابراین در این مقاله به بررسی مولفه‌های مهم در ساختار آن می‌پردازیم. چطور می توان یک لندینک پیج موثر طراحی کرد که به اندازه کافی موثر باشد تا بتواند بازدیدکنندگان را جذب کند و آنها را به خرید و یا اشتراک تشویق کند؟

 

 

از فنون بازاریابی محتوا استفاده کنید !

 

محتوای لندینگ پیج شما باید برجسته و منحصر به فرد باشد، محتوای ارائه شده بستگی به نوع محصول و خدمات شما دارد. به این نکته توجه داشته باشید که تقریبا حدود 8 ثانیه برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای پیشنهادات خود زمان دارید، اگر متن شما طولانی باشد باعث می‌شود که آنها صفحه شما را ترک کنند، در صفحه خود با زبان ساده با مخاطبان خود صحبت کنید و بگویید خدمات و یا محصولات شما چه سودی برایشان خواهد داشت.

 

 

صفحه آرایی ساده داشته باشید !

 

در طراحی صفحه لندینگ پیج از طراحی ساده با فضای سفید و فونت بزرگ استفاده کنید، تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آنچه را که در صفحه اصلی شما است را بخوانند و درک کنند.از طرفی طراحی صفحه لندینگ پیج شما باید به صورتی باشد که زمان بارگذاری آن کوتاه باشد.


 

چگونه یک لندینگ پیج موثر طراحی کنیم ؟

 


تصاویر جذاب و موثر ارائه دهید !

 

تصاویر نقش موثری در جذب بازدیدکنندگان دارند. دیدن تصاویر افراد را قادر می‌سازد که بتوانند با مهارت استدلال بصری آنچه را که می‌بینند، پردازش و تفسیر کنند.

 

 

ایجاد یک هویت قابل اعتماد!

 

شما باید به بازدیدکنندگان نشان دهید که پیشنهادات و نام تجاری شما قابل اعتماد هستند.

 


این مطلب را نیز از دست ندهید: سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل؟


 

تست A/B را انجام دهید!

 

ساخت یک لندینگ پیج به تنهایی کافی نیست، بلکه شما باید تست کنید که آیا این کار به خوبی انجام شده است یا نه. برای اینکه نشان دهید، آیا صفحه لندینگ پیج شما می تواند بازدیدکنندگان را به صفحه اصلی هدایت کند یا نه، شما باید تست A/B را انجام دهید تا بتوانید تجزیه و تحلیل ارزشمندی در مورد نحوه تعامل کاربران با لندینگ پیچ انجام دهید.

 

بر روی موارد زیر این تست را باید انجام دهید:

 

عنوان ها

  • CTAs
  • تصاویر و گرافیک
  • دکمه ها (ظاهر، متن و مکان)
  • سیگنالهای اعتماد
  • Press quotes
  • قرار دادن عناصر صفحه (blocks)

 

 

 

پذیرفتن اصل اول موبایل (mobile-first)!

 

یک صفحه لندینگ پیج موثر باید در دستگاه های همراه نمایش داده شود و کاملا ریسپانسویو باشد. همچنین سرعت لود آن در همراه، تبلت و سایر پلتفور‌م های نمایشی، بالا باشد.

 

 

تشویق به اشتراک گذاری اجتماعی!

 

صفحه شما باید آیکون های اشتراک گذاری اجتماعی را در اختیار کاربر قرار دهد، تا مشتریان بتوانند در مورد برند شما تبلیغ کنند. از گزینه ارسال ایمیل هم در صفحه خود استفاده کنید بعضی افراد تمایل دارند که برای اشتراک گذاری از ایمیل استفاده کنند.


این مطلب را از دست ندهید: چگونه درباره ما سایت بنویسیم؟!


از ویدیو برای نمایش UVP استفاده کنید!

 

استفاده از ویدئو برای نمایش اختیاری است، اما ویدئو می تواند نمای 360 درجه از محصول یا خدمات شما را به گونه ای نشان دهد که تصاویر و متن ها این توانایی را ندارند.

 

 

سفارشی کردن لندینگ پیج برای مخاطبان فردی!

 

اگر شما یک پیشنهاد عالی دارید و آن را به خوبی تبلیغ کرده اید، به احتمال زیاد ترافیک را از منابع مختلفی دریافت می‌کنید. در صورت امکان لندینگ پیج را برای مخاطبان خاص سفارشی کنید.

 


این مطلب را از دست ندهید: چگونه یک سایت را از نظر سئو آنالیز کنیم؟


استفاده از عناوین جذاب !

 

یک لندینگ پیج خوب باید پیشنهاد قوی داشته باشد و قادر باشد در مورد ارزش پیشنهاد خود توضیح دهد. عنوان ها و زیر عنوان ها در صفحه فرود یک فرصت کلیدی برای ارتقاء ارزش پیشنهاد شما می باشند.

 

 

طراحی تمیز و سازمان یافته!

 

ظاهر، احساس و ساختار کلی لندینگ پیج شما تاثیر موثر بر کارایی آن دارد. برای آن که لندینگ پیج شما بازدیدکنندگان را به صفحه اصلی هدایت کند، مهم است که تمام عناصر آن هم به سمت هدف هدایت کنند. برای طراحی موثر لندینگ پیج از تصاویر رنگی و چشمگیر استفاده کنید، سعی کنید کنتراست قوی بین دکمه و پس زمینه وجود داشته باشد.

 

چگونه یک لندینگ پیج موثر طراحی کنیم ؟

 

 

نظر دهید