Skip links

رعایت این 5 نکته برای بازاریابی حضوری الزامیست

رعایت این 5 نکته برای بازاریابی حضوری الزامیست

رعایت این 5 نکته برای بازاریابی حضوری الزامیست

5 نکته برای بازاریابی حضوری


فرقی ندارد در زمینه فروش چه محصول یا خدماتی و در چه ابعادی فعالیت دارید، بسیاری از قواعد فروش و بازاریابی مستقیم قابل تعمیم به هر نوع مذاکره مستقیم و حضوری بوده و یک بازاریاب حرفه‌ای باید با این اصول به طور کامل آشنایی داشته باشد. در این مقاله به بررسی 5 نکته برای بازاریابی حضوری که حاصل تجربه اعضای تیم مارکت پیما هست پرداختیم و امیدواریم شما عزیزان با خواندن این نکات، فروش بیشتری را به ثمر برسانید.


5 نکته برای بازاریابی حضوری


شما تنها 10 ثانیه برای جلب توجه زمان دارید !

 

یک بازاریاب حرفه‌ای میداند که در این بازار رقابتی، مشتری فرصتی برای گوش دادن نداشته و تمایلی هم برای اینکار ندارد. مهم نیست که شما در یک پرزنت شرکتی در مقابل هیأت مدیره قرار بگیرید و یا یک ویزیتور محلی در مقابل یک مغازه دار باشید، نکته مهم اینجاست که برای جلب توجه مخاطب برای گوش دادن دقیق به سخنانتان، تنها 10 الی 20 ثانیه زمان دارید.


شما زیر ذره بین یک مشتری هستید !

 

کلیه رفتار، حرکات و سخنان شما توسط مشتری آگاه در زمانی کم بررسی شده و مطمئن باشید قدرت تشخیص مشتری برای شناخت و ارزیابی شما بسیار دقیق است. بنابراین عدم تسلط کافی بر نوع ارائه محصول یا خدماتتان و یا تعلل در پاسخ گویی، مشتری را برای خرید محصول به شک می‌اندازد. از طرفی پاسخ های چند وجهی و یا ارجاع به فرد دیگر، نوعی عدم قدرت نفوذ شما تلقی شده و مانع از اعتمادسازی می‌شود.


این مطلب را نیز از دست ندهید: قوانین اصلی مذاکره که فقط حرفه ای ها می‌دانند !


شما در حال عرضه یک کالای با ارزش هستید !

 

فراموش نکنید برای فروش یک محصول، پیش از هر چیز باید به با ارزش بودن کالای خود ایمان داشته باشید. با نگاهی برگرفته از این تفکر، شما باید با استراتژی مناسب در معرض نیاز مشتری قرار گرفته و با طرحی مناسب، پیشنهاد سودآوری را به شخص ارائه نمایید. برای اینکار لازم است نقاط قوت محصول و خدمات خود را بررسی نموده و توجیهی مناسب برای نقاط ضعف و کاستی‌ها داشته باشید.


مشتری در هر صورت به شما نیاز دارد ! 

 

چیزی که مسلم است، شما به عنوان یک بازاریاب در حال یافتن بازار برای محصول یا خدماتی هستید که عرضه و تقاضای آن پیش بینی شده و طبیعتاً تقاضایی ثابت برای آن وجود دارد. تمامی مراحلی که برای جلب توجه، اعتماسازی و فروش طی می‌شود، در نهایت برای انجام فروشی است که مشتری به آن نیاز داشته و یا با هدف سودآوری در آینده خریداری شده است. بنابراین فراموش نکنید که تلاشهای انجام شده در نهایت برای دستیابی به بازارهدف بالقوه صورت گرفته و نقش شما در این پروسه، متقاعد سازی افراد برای برآورده کردن نیازشان است و نه اجبار برای خریدی بی هدف!  


پیش بینی و بررسی نیاز مشتری، پیش نیاز ورود به بازار است !

 

بدیهی است که پیش از روبرو شدن با بازار هدف برای انجام بازاریابی، برنامه ریزی شما باید با در نظر گرفتن شرایط بازار، نیاز مشتری و … صورت گرفته باشد. اما این نکته را فراموش نکنیم که با وجود این رقابت وسیع، متقاضیان با انتخاب‌های متنوعی روبرو هستند و عملاً بازاریاب باید در تصمیم گیری افراد مداخله کند. بنابراین لازم است بینش خود به نیاز مشتری را با در نظر گرفتن جزیات بیشتری به کار بگیرید و صرف زمان برای اینکار باید با نگاهی نقطه‌ای و طبقه بندی کامل صورت پذیرد.

5 نکته برای بازاریابی حضوری 

منبع: بخش بازاریابی مستقیم مارکت پیما

به قلم: محمد رهام نعمتی

نظر دهید